Ga naar inhoud


Open brief aan dhr. R. Tensen


Gast Alaska

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Paullo
Zoals het ten andere iedereen in Nederland vrij staat om de concurrentie aan te gaan met CDS. Er is geen enkel wettelijk beletsel of beperkende maatregel. Je gaat toch CDS niet verwijten dat iemand anders die markt niet betreedt.

Waarom start jij trouwens niet met een eigen aanbod. Hier te lezen, zal de klantendienst ervan alvast perfect zijn.

Vermits CDS naar jullie mening toch zo slecht is, zal het cliënteel toch massaal overstappen. Winst verzekerd.

Greets



Hahaha, je krijgt toch geen provisie van CD?

Zoals al eerder gesteld is de markt in Nederland veel te klein voor een 2e provider.
Bovendien is mijn netwerk niet invloedrijk genoeg om een gedegen financiering van de door jou voorgestelde onderneming van de grond te krijgen. cry
Ook de klantendienst zal bij mij niet geweldig functioneren, want ook mijn aandeelhouders willen een zo groot mogelijke winst zien laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Zoals al eerder gesteld is de markt in Nederland veel te klein voor een 2e provider.


De Tsjechische markt is een stuk kleiner dan de Nederlandse, toch zijn daar 4 aanbieders actief: Skylink, CS Link, Digi TV, UPC Direct.

Er zijn nog héééél veel mensen die via andere middelen kijken, dus ik zou zeggen dat de vijver waar je uit kunt kiezen nog groot genoeg is.

Je zult merken dat je o.a. stevige concurrentie van de kabel ondervindt, dus o ja, er is dus toch concurrentie tussen Canal Digitaal en de kabelboeren (en overige aanbieders).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat ook DeBeek.

 

Het is hier zo'n onafhankelijk forum dat mensen die een mening hebben die niet overeenkomt met de mening die moet verkondigd worden, telkenmale gecatalogeerd worden - met een off-topic bericht - alsof zij banden hebben met CDS, dit met de bedoeling om hun mening in diskrediet te brengen.

 

Iedereen mag de rekening voor zichzelf maken.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Al gehoord van het begrip "relevante markt".

Voor de beoordeling van het begrip monopoliepositie wordt in Nederland niet gekeken naar de satelliettelevisiemarkt, maar naar de televisiemarkt in het geheel en daarover meent de NMA te mogen stellen dat er voldoende alternatieven zijn.

Zoals het ten andere iedereen in Nederland vrij staat om de concurrentie aan te gaan met CDS. Er is geen enkel wettelijk beletsel of beperkende maatregel. Je gaat toch CDS niet verwijten dat iemand anders die markt niet betreedt.

Waarom start jij trouwens niet met een eigen aanbod. Hier te lezen, zal de klantendienst ervan alvast perfect zijn.

Vermits CDS naar jullie mening toch zo slecht is, zal het cliënteel toch massaal overstappen. Winst verzekerd.

Greets

Er zit iets van waarheid in beide standpunten.
Enerzijds, als men het globaal en zeer algemeen bekijkt, heeft CD geen monopolie, want er is nog de kabel, IPTV, digitenne, glasvezel.
Maar dat systeem geldt vooral voor wie in een goed verstedelijkt gebied woont.
Die kan het systeem nemen dat best bij hem past.
Wie in een erg landelijk gebied woont, zal in veel gevallen maar weinig keuze hebben.
Er zijn ook hinderpalen om over te stappen van de ene naar de andere leverancier, en dit vooral omdat de kabelontvanger vaak niet bruikbaar is voor satelliet, of IPTV en in de andere richtingen geldt hetzelfde.
Wie dus eenmaal in apparatuur geïnvesteerd heeft, zal niet zo snel overschakelen naar weer een ander systeem.
Soms is er dan nog een soort "remgeld" (activatiekost) om het moeilijk te maken voor klanten om over te stappen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CDS het monopolie had op televisie distributie gebied dan waren er in nederland geen kabel providers geweest, was er geen KPN digitennne en had er geen IPTV of glasvezel TV bestaan... Het grootste marktaandeel heeft in Nederland (helaas?) nog steeds de kabel.

 

En omdat Nederland een klein landje is kunnen we blij zijn met 1 satelliet provider... Zonder CDS was er geen!!!

 

Zelfs Spanje, Duitsland, Italie en het Verenigd Koninkrijk zijn te klein voor 2 verschillende satelliet providers...

 

Als ik voorwaardes ga toevoegen aan de definitie monopolie dan heeft CDS inderdaad in Nederland het monopolie [voorwaarde]want ze zijn de enige satelliet provider[/voorwaarde]...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar dat systeem geldt vooral voor wie in een goed verstedelijkt gebied woont.
Die kan het systeem nemen dat best bij hem past.
Wie in een erg landelijk gebied woont, zal in veel gevallen maar weinig keuze hebben.


... maar diegene profiteert wel van concurrentie in andere landsdelen. Ik verzeker je dat als die concurrentie er niet was, een satellietabonnement duurder zou zijn geweest.

De staat zal omstandigheden scheppen waardoor er vele aanbieders kunnen zijn, maar er bestaat geen recht dat je uit vele aanbieders moet kunnen kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen mening en iedereen heeft ook recht op zijn eigen gelijk.

 

Waar we het volgens mij allemaal wel over eens zijn is dat de klantenservice van CD niet functioneert zoals de klant zou willen.

Dit is een probleem dat zich niet alleen bij CD voordoet, maar bij alle grote bedrijven in medialand.

Ziggo, UPC, KPN, Telfort enz. Internet staat er vol mee.

Google eens op Youp en T-Mobile en je leest de meest ongelofelijke verhalen.

Het zal wel een symptoom van de tijd zijn waarin we leven, maar dat wil niet zeggen dat het normaal is.

 

Het kan voor een aantal bedrijven in ieder geval geen kwaad om eens intern te onderzoeken waarom hun verkoopafdelingen uitstekend functioneren, maar hun afdelingen m.b.t. de klantenservice onder de maat worden beoordeeld.

 

Overigens werkt de backoffice van CD wel goed, want slechts 8 uur na plaatsing van mijn open brief werd al contact met me opgenomen.

Alleen jammer dat het op deze manier moet.

 

Is er nog iemand die mij kan vertellen hoe de certificering van ontvangers door CD nu in zijn werk gaat?

Heb hier nog geen enkele reactie op gelezen...... confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Ik vind dat ook DeBeek.

Het is hier zo'n onafhankelijk forum dat mensen die een mening hebben die niet overeenkomt met de mening die moet verkondigd worden, telkenmale gecatalogeerd worden - met een off-topic bericht - alsof zij banden hebben met CDS, dit met de bedoeling om hun mening in diskrediet te brengen.



@Paullo,

Weet je heel zeker dat je geen banden met CDS hebt, op een ander forum reageer je nl. ook zo heftig als er iets negatiefs over CDS wordt gezegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Niet zeiken!
Wat is dat toch vreselijk kinderachtig om iemand als CDS-medewerker neer te zetten als hij een beetje tegengas geeft.


Hoezo kinderachtig?
De deelnemer die u verdedigt mag wel openlijk mijn motieven in twijfel trekken, maar enige twijfel bij de motieven van een ander is meteen zeiken?
Tjongetjonge, wat een hoop lange tenen bij de CDS-voorstanders en wat nemen ze het toch snel voor elkaar op.......

Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag: wie kan mij vertellen hoe en op welke wijze CDS tot certificering van ontvangers overgaat en wat de fabrikant die zijn toestel gecertificeerd wil hebben hiervoor moet doen c.q. betalen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...