Ga naar inhoud


Open brief aan dhr. R. Tensen


Gast Alaska

Aanbevolen berichten

Wat had je er van gevonden als na jou "open brief" meteen de reactie was gekomen; "Jij bent zeker door UPC of Ziggo gestuurd"?

 

Wat betreft "CDS-voorstanders".

Er zijn nogal wat mensen die elke gelegenheid aangrijpen om eens lekker hun frustraties neer te schrijven.

Daarbij wordt niet geschuwd om vermoedens en onjuistheden als waarheid te verkondigen.

 

Als iemand dan zegt; "Kom kom, je moet wel bij de feiten blijven en je beter informeren".

Is diegene dan ineens de vijand?

Heeft diegene gezegd dat er geen problemen zijn?

Zou het misschien mogelijk zijn dat er mensen zijn die proberen om van uit een neutraal gezichtspunt te reageren?

Zouden er meer richtingen zijn dan voor en tegen?

 

Wat betreft die certificering, dat staat op dat andere forum omschreven door CDS.

Misschien dat je met de zoekfunctie iets kunt vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En omdat je het zo lief vraagt heb ik het even voor je opgezocht.

Geplaatst door CanalDigitaal op Satellietforum.com 11-6-2008

Citaat:
Het staat elke fabrikant van satellietontvangers vrij om deze aan te bieden bij CanalDigitaal voor certificering. De satelliet ontvanger dient dan aan de volgende punten minimaal te voldoen:

 

De decoder moet kwalitatief goed audio en video op RGB niveau leveren.

De decoder moet stabiel zijn,o.a. minimaal 1 week op 1 programma staan (Controle Lipsync problemen)

De decoder moet na uitval van het satelliet signaal goed terugkomen.

De decoder moet minimaal Now & Next EPG ondersteunen

De decoder moet breedbeeld signalering op scart pin 8 ondersteunen

De decoder moet voor 4/3 toestellen letterbox conversie ondersteunen

De decoder heeft minimaal 1 C.I slot of een embedded Media Guard kaartlezer (dit onder licentie van Nagra)

De decoder heeft een electrische of optische digitale (SPDif) audio uitgang

De decoder ondersteund minimaal Diseqc 1.0 voor een probleemloze aansturing van de CDS 19.2 / 23.5 Duo-LNB

De decoder heeft o.a een Nederlandstalige menu structuur

De decoder wordt geleverd met een Nederlandse handleiding

De decoder moet beschermd zijn tegen het het inladen van niet goedgekeurde software.

De decoder moet een OTA download optie hebben met een beveiliging tegen het inladen van niet CDS software

De decoder moet compatibel zijn met de CDS / TVV C.I Module

De decoder moet de CDS E.M.M. en E.C.M's correct verwerken (maand en pakket update's)

De decoder ondersteund volledig de door CDS / TVV uitgezonden "Fast Scan Tabel" (incl Orbital position / Diseqc switch)

 

Certificering wordt uitgegeven op basis van bovenstaande. Mocht de fabrikant eenzijdig, dus zonder medewerking/samenwerking van CanalDigitaal, onderdelen/software veranderen waardoor de ontvanger niet meer goed functioneert (of wijzigingen aanbrengt die sterk afwijken van het, ter certificering aangeboden, model), dan kan dat een reden zijn om de certificering in te trekken.

 

Aan de andere kant, CanalDigitaal kan niet zomaar veranderingen aanbrengen waardoor gecertificeerde ontvangers niet of niet goed meer werken. Indien dit toch noodzakelijk blijkt zal er een oplossing gezocht moeten worden, om de abonnee te garanderen dat er beeld en geluid ontvangen kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Al gehoord van het begrip "relevante markt".

Voor de beoordeling van het begrip monopoliepositie wordt in Nederland niet gekeken naar de satelliettelevisiemarkt, maar naar de televisiemarkt in het geheel en daarover meent de NMA te mogen stellen dat er voldoende alternatieven zijn.

Zoals het ten andere iedereen in Nederland vrij staat om de concurrentie aan te gaan met CDS. Er is geen enkel wettelijk beletsel of beperkende maatregel. Je gaat toch CDS niet verwijten dat iemand anders die markt niet betreedt.

Waarom start jij trouwens niet met een eigen aanbod. Hier te lezen, zal de klantendienst ervan alvast perfect zijn.

Vermits CDS naar jullie mening toch zo slecht is, zal het cliënteel toch massaal overstappen. Winst verzekerd.

Greets





Ik vind dit een vreemde redening!!

Dit is hetzelfde als de Nederlandse Spoorwegen worden beschuldigd van monopolisme en dat je dan zegt dat er geen sprake van kan zijn monopolisme, want je kan ook nog met de auto, fiets of lopend ergens komen.
Nee, de NS is de enige aanbieder van reizen per spoor (is ook ooit voortgekomen uit meerdere spoorwegmaatschappijen).
De andere kleine maatschappijen spelen geen grote rol in Nederland en laat ik daarom erbuiten. Lovers reed ook met treinen, maar stelde niets voor. Daarom beweer ik dat de NS de enige aanbieder is.


Het zelfde natuurlijk met de prijzen van de benzineprijs. Niemand verplicht je benzine af te nemen? Dan kan je ook zeggen dat je kan reizen met de trein, metro, tram, bus, fiets of lopend. Dat zou een vrijbrief zijn dat de oliemaatschappijen elke prijs mogen vaststellen die zij willen.
Dat is de wereld op zijn kop!!

Helaas kent Nederland niet de mogelijkheid dat de rechter de mogelijkheid geeft om een wet te toetsten aan de grondwet en verdragen. Wat bij voorbeeld in Duitsland wel mogelijk is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Toetsingsrecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik vind dit een vreemde redening!!


Alvorens je kan nagaan of er al dan niet sprake is van een monopolie, dient je eerst de "relevante markt" te bepalen.

Blijkbaar heeft de NMa geoordeeld dat voor wat CDS betreft de relevante markt deze van televisiediensten is. (en niet satelliettelevisie)

Op welke basis dat gebeurd is en rekening houdende met welke argumenten weet ik niet, maar het is blijkbaar wel de stelling van de NMa.

Voor wat de NS betreft, dien je dus eerst ook te bepalen wat de relevante markt is, de vervoersmarkt of de markt van het spoorvervoer.

Wat benzine betreft, lijkt er mij geen monopolie te bestaan want er zijn talrijke maatschappijen die benzine verkopen.

Als ze onder mekaar de prijs gaan afspreken is het weer wat anders, dat is dan kartelvorming.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Voor wat de NS betreft, dien je dus eerst ook te bepalen wat de relevante markt is, de vervoersmarkt of de markt van het spoorvervoer.

Hier moet je eens over nadenken...

Zo heb je op het spoor ook Veolia. In het Veolia gebied heeft Violia het monopolie, waar de NS rijdt de NS... En zo zijn er ook nog sporen waar anderen op rijden en daar het monopolie hebben.

Zo is het bij de kabel ook. Ziggo heeft het monopolie in het Ziggo gebied en UPC in het UPC gebied. Zo heeft CDS het monopolie wat betreft satelliet TV in geheel Nederland, maar zeer zeker buiten Nederland. En KPN Digitenne heeft het monopolie wat betreft teristische televisie distributie in geheel Nederland waar ontvangst mogelijk is....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Littlesat, maar dit vind ik wel een heel vreemde redenering..... confused

 

Ik sluit me aan bij Amager, dat klinkt toch wel heel wat logischer. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
@ all,houden we het wel leuk hier?
de sfeer wordt er in de laatste berichten niet beter op.


Doen we. blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze een laatste update.

Ik ben vanochtend gebeld door CDS (backoffice).

De medewerker van de backoffice is n.a.v. de informatie die ik hem op zijn verzoek heb verstrekt en na overleg met de technische dienst van CDS tot de volgende conclusie gekomen:

De Rebox 9000 heeft 2 geïntegreerde kaartlezers en 2 mogelijkheden voor een CI-module.

Hoewel Rebox aangeeft dat de smartcard zonder problemen moet kunnen functioneren in de geïntegreerde kaartlezer, heeft CDS hier zijn twijfels over.

CDS stuurt mij vandaag (kosteloos!) een gecertificeerde CI-module met het verzoek deze in de Rebox 9000 te plaatsen en de smartcard in deze CI-module te doen.

De medewerker van CDS verwacht dat de problemen dan voorbij zijn.

Via het e-mailadres van de medewerker houd ik hem op de hoogte of de problemen met het plaatsen van de CI-module over zijn.

Ik heb mijn waardering uitgesproken over de service van de betreffende medewerker.

 

Medewerker gaf tevens aan dat het handelen van de klantenservice niet is gebeurd op de wijze die CDS nastreeft.

Dus bij deze mijn respect voor deze backoffice-medewerker van CDS. cool

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Hierbij wil ik Alaska feliciteren met het op stelten zetten van CDS, dat gebeurd niet zo snel.


Tja, geen idee of ik dat als compliment moet beschouwen of niet wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...