Ga naar inhoud


Open brief aan dhr. R. Tensen


Gast Alaska

Aanbevolen berichten

Klopt, heb je helemaal gelijk in.

Als ze dat nou gewoon melden als je contact opneemt met de klantenservice dan had ik er gewoon één aangeschaft.

Was er geen open brief geweest en hadden ze aan mij geen ontevreden klant gehad.

 

Tja, nu zijn we weer precies waar de schoen wringt. Het verstrekken van onjuiste informatie.

In dit soort gevallen kun je beter zeggen: "ik zoek het voor je uit en bel binnen 48 uur terug".

 

De essentie van een klantenservice: juiste informatie verstrekken, geen onzin uitkramen, afspraken nakomen en iedereen is tevreden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Laten we eerlijk zijn, dat is dus het probleem van de grote callcenters die geen/slecht opgeleid/gekwalificeerd personeel gebruiken.

Die lezen ook maar gewoon de info die op hun scherm weergegeven wordt.

Het mag allemaal niets kosten dus worden studenten en ander goedkoop personeel ingezet.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alaska
Als ze dat nou gewoon melden als je contact opneemt met de klantenservice dan had ik er gewoon één aangeschaft.
Er bestaan werkelijk duizenden verschillende satellietontvangers. Je kan en mag van de helpdesk van CD niet verwachten dat ze voor elke willekeurige ontvanger ,die JIJ ergens anders koopt, een oplossing verzinnen.
Het enige juiste antwoord was: ga naar je dealer, dit is geen CD gecertificeerd apparaat.

Maar ja, dan was je ook boos geworden.

CD heeft nu het werk van jouw dealer overgenomen zonder dat daar enige vergoeding tegenover staat.
Je dealer heeft de lusten, CD de lasten, en jij vind dat heel gewoon. confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan krijg je nu alleen een beperking als het gaat om je opnames,als je de interne kaartlezer gebruikt worden je opnames Ongecodeerd op je HDD gezet, tot 2 opnames tegelijk.

Als je de CI module van CDS gebruikt worden je opnames Gecodeerd op de HDD gezet op het moment dat je een ander programma gaat bekijken buiten de TP.

Daar moet je dan wel even rekening mee houden.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip.

Eens kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden, want het grote voordeel van de Rebox vind ik juist het ongecodeerd wegzetten van de opnames.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664


CD heeft nu het werk van jouw dealer overgenomen zonder dat daar enige vergoeding tegenover staat.
Je dealer heeft de lusten, CD de lasten, en jij vind dat heel gewoon. confused


Erg kort door de bocht.
De ontvanger is verkocht door een dealer welke geadviseerd wordt door de site van CD.
Ben bij de dealer geweest en de door CD aangewezen dealer zegt dat het aan CD ligt.
Dat een door CDS geselecteerde dealer een ontvanger adviseert (afgestemd op mijn eisen), welke volgens CDS niet voldoet ligt aan de dealer en CDS.
CDS heeft zijn richtlijnen voor de dealer niet helder of de dealer handelt op eigen houtje.

Je juiste conclusie zou dus moeten zijn:
De dealer en CDS hebben de lusten en de consument de lasten en dat is niet gewoon.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle rebox 9000 bezitters,weten dat hij niet gecertiviseerd is door cds,rebox hoopte er op en maakte de kopers wijs dat nog wel in de toekomst dat voor mekaar kwam,en dat met gecodeerde zenders is een mankement dat veel voorkomt,sla het forum er maar

op na.cds treft hier geen schuld. dus als ie in de toekomst

het weer doet.dan kijk je maar in dit forum,er zijn alleen op dit forum al meerdere reboxbezitters overgestapt op een ander merk omdat ze het zat waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier nog op reageren als je gewoon de nieuwste firmware in de 9000 stopt, dan komen de updates gewoon binnen zonder probleem dit geld ook voor de 8000.

 

Trouwens binnen 1 of 2 weken komt de nieuwe goed gekeurde rebox uit.

 

 

Ik zag ook nog een mooi lijstje met goed gekeurde doosjes voorbij komen, niet geheel compleet ik zag de echt aller eerste twin goed gekeurde ontvanger er niet bij staan.

Jawel u raad het al de PACE PUMA.

Ik heb hem vandaag nog is uit de kast gehaald en er een kaart in gestopt en jawel ook daar komt de update nog keurig op binnen.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
Alle rebox 9000 bezitters,weten dat hij niet gecertiviseerd is door cds,rebox hoopte er op en maakte de kopers wijs dat nog wel in de toekomst dat voor mekaar kwam,en dat met gecodeerde zenders is een mankement dat veel voorkomt,sla het forum er maar
op na.cds treft hier geen schuld. dus als ie in de toekomst
het weer doet.dan kijk je maar in dit forum,er zijn alleen op dit forum al meerdere reboxbezitters overgestapt op een ander merk omdat ze het zat waren.


Tja, ik ben van Topfield afgestapt omdat die alleen maar ellende gaf en zo heeft iedereen zijn voorkeur.
Mijn keuze is op de Rebox 9000 Twin gevallen, omdat dit de enige decoder is die opnames ongecodeerd wegschrijft.
De enige vergelijkbare ontvangers van Homecast en Topfield doen dit nl. niet.

Overigens nogmaals:
CDS heeft een lijst met dealers op zijn site staan.
Als een op de site door CDS aanbevolen dealer, na aangehoord te hebben wat ik van een ontvanger verlang, een Rebox adviseert, dan is of de dealer niet goed voorgelicht of de dealer houdt zich niet aan de regels van CDS.
In beide gevallen is CDS hierbij betrokken, want CDS adviseert bij welke dealers je produkten kunt kopen welke voor CDS geschikt zijn.
Ze kunnen een dealer eruit schoppen of zorgen dat de dealers zich aan de regels van het dealerschap houden.
Hoe ze dit nu en in de toekomst willen handlen is aan CDS.

In ieder geval heeft de backoffice van CDS een keurige oplossing geboden, in tegenstelling tot de reguliere klantenservice van CDS.
En daar zit nu precies de bottleneck en nergens anders.
Indien de klantenservice van CDS onjuiste informatie geeft, mag ik ze daarop aanspreken.
Als je iemand van de klantenservice aanspreekt, vraagt doorverbonden te worden met een leidinggevende, een brief stuurt welke niet wordt beantwoordt, wie doet dan zijn werk niet goed?
De mogelijkheden om verder met CDS in contact te komen zijn dan wel uitgeput, dus dan moet er een andere weg gezocht worden.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is inderdaad bij de dealer nooit ter sprake gekomen.

Zal me de volgende keer beter oriënteren en niet alleen afgaan op wat de CDS-dealer aangeeft.

 

De CDS-dealer gaf 3 opties:

- Homecast HS9000 CI CD PVR

- Topfield TF7710HD-PVR

- Rebox RE-9000HD PVR

 

Ik had slechte ervaringen met Topfield, dus die viel af (en voordat ik mensen in het harnas jaag: Ook de Topfield zal ongetwijfeld een goede ontvanger zijn).

De keuze was dus de Rebox of de Homecast.

De Topfield was in maart 2011 de enige die door CDS gecertificeerd was, maar dat maakte volgens de dealer niks uit voor het kijken met een smartcard naar een CD-pakket.

En tja, de Rebox schreef ongecodeerd weg, vandaar de Rebox.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

maar dat maakte volgens de dealer niks uit voor het kijken met een smartcard naar een CD-pakket.

Ik ben dus bang dat de dealer zich hierin vergist had... waarschijnlijk wel met een goede bedoeling.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alaska
Ben bij de dealer geweest en de door CD aangewezen dealer zegt dat het aan CD ligt.
Dat vermoeden had ik al.
Je dealer is dus een prutser die geen zin heeft in after-sales en de gemakkelijkste oplossing kiest: afschuiven.
Ik hoop dat je de naam van de dealer aan CD hebt doorgegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...