RVP Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Het ledje bij de aan uit schakelaar doet het al niet eens. Zekeringen zijn goed, ik zie er 2 op de voedingsprint. Magere info misschien, maar meer kan ik er niet van maken. Wat kan ik nog nakijken ?
RVP Geplaatst: 15 juli 2011 Auteur Geplaatst: 15 juli 2011 Laat maar, ik zie een bolle elco op de voedingsprint.
RVP Geplaatst: 18 juli 2011 Auteur Geplaatst: 18 juli 2011 Er is toch meer aan de hand. Heeft iemand hier een service manual van ?
RVP Geplaatst: 18 juli 2011 Auteur Geplaatst: 18 juli 2011 Bedankt ! Zie onderstaande foto. De ringkerntrafo krijgt geen spanning omdat relais RL501 stuk is/niet schakelt. Kan ik een draadbrug maken zoals ik op onderstaand schema in rood heb getekend ? En waarvoor zit daar een relais, alleen tegen een plop geluid bij aanzetten ?
Moderator Matchless Geplaatst: 18 juli 2011 Moderator Geplaatst: 18 juli 2011 Waarom zou je dat willen? NAD is geen medion kwaliteit dus ik zou het relais gewoon vervangen. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
boarder Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Meet het relais even uit. De spoel ohms meten (30 - 500 ohms) Is deze waarde ok , zet er dan de juiste spanning op en controleer de contacten.
Steve Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 geen draadbrug !!dan krijg je hem nooit meer op st/by met de a.b.
RVP Geplaatst: 21 juli 2011 Auteur Geplaatst: 21 juli 2011 Nou, ik ben er uit. De standby trafo is stuk, dus die heb ik vervangen. Die trafo zorgt ook voor het bekrachtigen van het standbyrelais, dus die is niet stuk en ga ik er weer in solderen. Tnx voor het meedenken !
RVP Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 Te snel blij geweest. Hij doet het nu "half". Via de koptelefoonuitgang heb ik geluid en ik kan ook de ingangen kiezen, maar zodra ik geluid over de speakers wil hebben (koptelefoon plug uit de versterker halen) dan gaat er een relais ratelen/hoog zoemen op de i/o print. Het leek mij dat de standby trafo niet sterk genoeg was, maar een andere trafo die 2 Ampere kan leveren heeft het zelfde probleem.
RVP Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 Bijgaand stuur ik de servicemanual. Misschien praat dat wat makkelijker. NAD 317 schema's
Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Ik zou in dit geval eerst en wat tijd besteden en de spanningen meten in het voedingscircuit. Ga niet als een dwaas alles elco´s vervangen. Het toestel heeft geen geschakelde voeding. Dus de elco´s worden veel minder belast...in dit geval een gewone "Längstregler". Ik tip eerder op een weerstand die hoogohmig is geworden. Ga gewoon met een multimeter eens op visite en check de weerstandswaarden terwijl het toestel uit staat. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen