Ga naar inhoud

[ET9000] uitleg streamen va pc naar ET9000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zou ik stap voor stap uitleg kunnen krijgen over hoe ik een film van pc naar ET9000 kan streamen.

Alvast bedankt,

Opel

Vriendelijke groeten,
Opel

VU+ ZERO

Geplaatst:

Voor windows XP/Vista/7 moet je het volgende doen:

-Maak een account aan met een password! ( geen gast maar liest adminstrator zodat hij alle rechten heeft)

-Deel de mappen of schijf in het netwerk, rechtermuisknop delen aanvinken. Kijk via configuratiescherm of alle deel instelling zijn aangevinkt, bijvoorbeeld delen van media bestanden moet aanstaan.

- ga bij setup/system/network/Mountmanger/ add new network mount point in de et9000.

Active:enable

Local share name: de naam die de mount moet krijgen op de et9000

Mount type:CIFS

Server ip: Ipadress van PC/NAS/Steamdevice

Server share: waar de gedeelde map op de PC staat.

bijvoorbeeld D:(media=naam van gedeelde map) van vul jaar alleen media in. als de map dieper zit dan moet je "/" gebruiken.

use as HDD replacement: is aan jouw

mount options: laten zoals het is.

En dan zou alles moeten werken.

C

Gast sattoday
Geplaatst:

kan wel

Ga in Menu naar map NETWERK en klik op "netwerk browser"

als goed is staat je PC in lijst ga daar op staan en druk op OK

je ziet nu gedeelde mappen bijvoorbeeld PUBLIC ga daar op staan en druk oke je ziet nu een lijstje daar onderaan even gebruikersnaam en wachtwoord invullen die je ook op PC gebruikt

daarna op oke om op teslaan

als je nu in menu mediaspeler aktiveert zul je zien dat map public (van je PC ) er bij staat waar je je bestand kunt selecteren.

Sucses mij is het ook gelukt dus....

Geplaatst:

Of nog makkelijker: als je ViX gebruikt kan je alle mounts (dus ook die via fstab) simpelweg via de browser-GUI aanmaken. Daar is helemaal geen kennis meer voor nodig!

Geplaatst:

Duolist,

beetje vreemde houding van diegene die mij per pm voorstelde en gevraagd heeft zo'n document op te stellen omdat er veel mee samenhangt

en omdat het telkens herhalen van mijn hulp in het forum allerlei verdubbelingen opleverde.

hetgeen ik eerst een beetje weifelend ben aangegaan...

gezien het feit dat er ook mensen zijn die een persoonlijke begeleiding bij nodig hebben

en vind ik het vreemd dat ik never nooit inhoudelijke kritiek heb ontvangen op een van de concepten die in bovenstaande link gegeven worden.

als het te lastig is, had dat daar (in het bericht zelve) als kritiek ook geplaatst kunnen worden opdat het desgewenst aangepast had kunnen worden.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Duolist,
beetje vreemde houding van diegene die mij per pm voorstelde en gevraagd heeft zo'n document op te stellen omdat er veel mee samenhangt en omdat het telkens herhalen van mijn hulp in het forum allerlei verdubbelingen opleverde.

Die kritiek begrijp ik even niet. Het aanpassen van de fstab via de GUI zit pas sinds heel kort in ViX, en is uiteraard veruit de eenvoudigste methode.
Om alles met het handje te doen is en blijft een hele klus, zoals ook uit de door jou gemaakte handleiding blijkt (die ik trouwens wel als naslagwerk gebruik, want ik weet van het onderwerp heel weinig af).
Geplaatst:

de allermakkelijkste en eenvoudigste => de fstab methode => schreef ik al vier jaar geleden in 2007 voor enigma1 en enigma2.

en heb ik blijven adviseren...

je vraag naar een door mij opgesteld naslagwerk, document waarin alle methoden te lezen zijn en dus terug te vinden zijn heb ik beantwoord.

maar om nu te stellen dat je er geen kennis voor hoeft te hebben is dus na urenlang schrijven en publiceren wel een beetje grof.

het Gui interface om die fstab aan te passen had ik wellicht zelf kunnen schrijven (zou ik die kundigheid beheersen) maar een aanvullende regel in een linux conforme editor is ook genoeg.

en toch moet men de syntax van die regel begrepen hebben, daar elke situatie anders is

dus zonder kennis heb je misschien 30% geluk dat het gaat werken

en je vergeet bovendien het hele authentificatie mechanisme dat zonder workgroup afstemming niet gaat werken.

dus vandaar mijn kritiek op je bericht boven.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Als er iets als "grof" is overgekomen in mijn antwoord, bied ik daarvoor mijn oprechte verontschuldigingen aan. Dat is uiteraard nooit de bedoeling geweest. Zeker niet na het produceren van een zeer lezenswaardig document: ik weet oeveel tijd er in dat soort zaken gaat zitten.

Maar wellicht heb ik niet goed duidelijk gemaakt wat ik bedoel met GUI-ondersteuning. Laat ik even met een paar plaatjes toelichten hoe e.e.a. in ViX is uitgevoerd:

1- Ga naar de netwerkbrowser (plaatje Netberkbrowser1);

2- Navigeer naar de gewenste locatie en druk op "OK" (plaatje Netwerkbrowser2);

3- Navigeer naar de gewenste mount en druk op "OK"(plaatje Mounts editor 1);

4- Maak de keuze voor fstab of enigma (plaatje Mounts editor 2), en pas eventueel andere zaken aan. Zo kan er o.a. worden gekozen voor een "NFS-share" en een "CIFS-Share" (Plaatje Mounts editor3);

5- Druk op "OK" en bevestig. Vervolgens is in de MountView direct te zien dat de actie is geslaagd (plaatje Mountview);

6- Mocht tijdens het opstarten van de clientbox de mount niet beschikbaar zijn, of als die tijdens het in gebruik zijn daarvan tijdelijk niet beschikbaar is, kan met de mount met de actie "Mount again" direct weer beschikbaar worden gemaakt.

Naar mijn idee kunnen deze acties met heel weinig kennis van zaken worden uitgevoerd. Mij is dat in ieder geval talloze malen gelukt, met een slagingspercentage van 100%.

post-38625-1318262182,3034_thumb.jpg

post-38625-1318262182,3357_thumb.jpg

post-38625-1318262182,3668_thumb.jpg

post-38625-1318262182,397_thumb.jpg

post-38625-1318262182,4277_thumb.jpg

Geplaatst:

En omdat ik slechts 5 plaatjes mag toevoegen, volgt hier de rest:

post-38625-1318262182,4718_thumb.jpg

post-38625-1318262182,5026_thumb.jpg

Geplaatst:

Bedankt allemaal voor het meedenken en uitleggen, ik ga er van de week mee aan de slag en kijken of het mij ook lukt.

Groet,

Opel

Vriendelijke groeten,
Opel

VU+ ZERO

Geplaatst:

Maar ben je nu met me eens dat ViX erin is geslaagd een redelijk "foolproof" mount methode in te voeren? Ik ben er in ieder geval, ondanks vele pogingen, niet in geslaagd het te laten mislukken, dus dat zegt al aardig wat......

En bovendien heeft hun "fstab"-methode het grote voordeel dat de mountpoints niet altijd aanwezig hoeven te zijn: ze zijn "on the fly" zo weer in leven geroepen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen