Gast Nicopou Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Beste Mensen, Ik ben vandaag overgestapt van een duo twin lnb naar 4x alps lnb's met een Spaun sar411F (zou moeten werken volgens dit forum, gek genoeg is het wel 2.0) ik heb het hele zaakje aangesloten maar krijg de instellingen niet goed op de vu. kan iemand mij vertellen wat en waar ik dit moet doen? bij de tuner configuratie krijg ik alleen maar de keuzes tussen 19,2 en 23,5. ook weet ik niet wat ik moet invullen bij de DiseqC , hij geeft namelijk alleen de opties 1, 1.1 en 1.2. Wie kan mij helpen? mijn dank is zeer groot!
Tonskidutch Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 tuner configuratie is diseqc eenvoudig a/b/c/d <<< pijltjes gebruiken on te wisselen in het menu dan de volgorde a : en coax LNB logisch aangesloten is sar poort 1 > satpositie xxx (voorbeeld 13Oost) dus a wordt in menu 13 E hotbird sar poort 2 > satpositie xxx (voorbeeld 19,2Oost) dus b wordt in menu 19,2 E astra's sar poort 3 > satpositie xxx (voorbeeld 23,5Oost) dus c wordt in menu 23,5 E sar poort 4 > satpositie xxx (voorbeeld 28,2 Oost) dus d wordt in menu 28,2 E de volgorde boven aan switch is de volgorde voor de abcd in het menu. vergeet ik de satellite.xml, als die niet klopt, verschijnt in je diseqc menu misschien enkel 19,2 en 23,5 een andere satellite.xml kun je zo vinden op google zelf samenstellen en in de box plaatsen per ftp ciao Say Your Prayers Anoushka Shankar
Tonskidutch Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 is diseqc eenvoudig a/b/c/d zie afbeelding Say Your Prayers Anoushka Shankar
Gast Nicopou Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Bedankt voor de antwoorden. Het vreemde is dat ik het procies zo dacht te doen alleen krijg ik bij A tm D alleen de keuzes 19,2 en 23,5. Hoe kan dit? moet ik ergens anders nog iets aanpassen ofzo? bedankt alvast! grt Nico p.s. Tonskidutch, ik dacht slim te zijn en ook op het vu plus forum deze vraag te stellen, maar kom erachter dat dezelfde mensen hier zitten je hebt het daar over een geknipte satellite.xml, geen idee wat dat is en wat ik ermee moet.
Tonskidutch Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 hoi, betreffende die satellite.xml dat is de verzameling van alle satellietposities met bijbehorende transponders is die ooit enkel op 19,2 en 23,5 aangepast / geedit... dan vindt je geen andere satellietposities. dus moet er een nieuwe satellite.xml in je receiver als check kun je die eens uitlezen smb://bm750/Configuration/usr/share/ of var/tuxbox dan zie je of alle satellieten aanwezig zijn of enkel twee ciao Say Your Prayers Anoushka Shankar
Gast Nicopou Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 oke bedankt, dat zou het heel goed kunnen zijn dan. kan dit door dreambox edit komen omdat ik tot voor kort alleen maar zenderlijsten van 19,2 en 23,5 inlaadden? is dit dan opgelost als ik ook hotbird en astra 3 erbij gooi of moet het anders?
Tonskidutch Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 je kunt ook de settingslijsten van anderen, met meerdere posities even downloaden (staan ook op sat4all) en dan neem je die satellite . xml of je maakt eentje zelf via google vindt je de eu website als je satellite.xml intypt daar kun je dus zelf eentje configureren (die actueel / courant zou moeten zijn. ciao Say Your Prayers Anoushka Shankar
Gast Nicopou Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 ik ga er vanavond weer mee aan de gang! ik laat weten of het gelukt is. heel erg bedankt! grt Nico
Gast Nicopou Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Hartsikke bedankt TonskiDutch, Ik heb het allemaal werkend! grt Nico
Tuneboy Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch is diseqc eenvoudig a/b/c/d zie afbeelding Hey, sorry voor het hijacken van deze tread maar kan je me even zeggen welke skin je gebruikt Tonskidutch. Ik hou wel van het felle blauw op dit plaatje Thanks
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen