Ga naar inhoud


[RE-4000HD][RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Octagon/Atevio firmware: V1.09.28


Audioniek

Aanbevolen berichten

Vandaag hebben Octagon en Atevio voor de modellen SF-1008P/AV700 (RE-4000), SF-1008P SE en SF-1018P/AV7000 (RE-8000 en RE-9000) nieuwe software vrijgegeven: V1.09.28.

 

De release notes van Octagon in het Engels luiden:

 

--> NTFS-Check add. in SW (NO need NTFS PlugIn)

--> Subtitle and Teletext - Supported :

--> Arabic and persian

--> Edit Degree issue (presented incorrect degree Num) : Solved

--> Incorrect Teletext Bug : Solved

--> Teletext message sudden pops up on the screen : Solved

--> Black PIP screen in specific TP : Solved

--> MKV file Jump, Forward, Rewind function : Added

--> Click noise when changing channel : Improved

--> Page Up / Down Key malfunction : Solved

--> MHW EPG for cyfra+ : Added (Hotbird 13°E)

--> Video turn in Green : Solved

--> PlugIn start problem after deepstandby solved

--> Div. Driver upgrades

--> Div. improvements for MAIN SW performance

--> Plugin Online Download URL increased

--> Menü - Utilities - Plugin : Blue Button - Download

--> With Blue and RED Button separate URL entry for PlugIn Download add.

--> Server URL : Menu - Installation - Netzwork Setting : Firmware Upgrade Server

 

(Op internet zijn ook Duitse en Turkse versies te vinden).

 

Een Nederlandse vertaling:

 

--> NTFS-Check ingebouwd in de firmware (geen plugin meer nodig)

--> Ondertiteling en teletekst ondersteuning voor:

+ Arabisch en Persisch

--> Invoeren satellietpositie (weergave azimuth onjuist): opgelost

--> Teletekst wordt niet goed bijgewerkt/resten van vorige zender na zappen: opgelost

--> Teletekst wordt spontaan ingeschakeld: opgelost

--> Zwart PIP scherm bij sommige transponders: opgelost

--> MKV-bestanden: vooruit- en terugspoelen ingebouwd

--> Verbeterd: afwezigheid audiostoorgeluiden bij zappen

--> Page Up / Down toetsen (teletekst) werken niet goed: opgelost

--> MHW EPG voor cyfra+ : toegevoegd (Hotbird 13°E)

--> Video op SCART gaat spontaan naar groen: opgelost

--> PlugIn start probleem na deep sleep opgelost

--> Verschillende driver upgrades

--> Verschillende verbeteringen in performance voor de main applicatie

--> Plugin Online Download URL: veldlengte groter

+ Menu - Utilities - Plugin : Blauwe toets - Download

--> Plugin download server URL en Firmware download server URL nu gescheiden

+ Server URL : Menu - Installation - Network Setting : Firmware Upgrade Server

 

LET OP:

- Alle plugins voorafgaand aan de installatie stoppen.

- Laatste versie bootloader (1.54 of 2.54) is VERPLICHT.

 

De "nieuwe" modellen SF-1008P SE+ (RE-4200) en SF-1028P (RE-8500) zitten nu bij deze merken op V1.09.25.

 

Geen wisbug fix, maar veel teletekstverbeteringen. Veel plezier met spelen...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

We weten alweer wat te doen dit weekend, een geluk dat het toch maar druilerig weer wordt smile

 

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

LET OP:
- Alle plugins voorafgaand aan de installatie stoppen.
- Laatste versie bootloader (1.54 of 2.54) is VERPLICHT.

Nu ben ik toch wel razend benieuwd hoe Rebox met deze strikte aanbeveling omgaat.
Ik wacht toch nog wel even voordat ik Bootloader 2.54 installeer.
Als dat fout gaat heb je waarschijnlijk een groter probleem dan dat de FW fout gaat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het er niet bijgeschreven omdat het elders ook al is vermeld: loader 1.54 is voor de RE-8000 en RE-9000 en loader 2.54 voor de RE-4000. Doe je het via Channel up of Porter dan gaat dat altijd goed omdat je bij de verkeerde loader Err 0x10 krijgt. Via een plugin gaat de ontvanger zonder waarschuwing vooraf definitief dood met de verkeerde loader. Om die reden heeft de plugin een PIN: 0815.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor de Nederlandse vertaling.

 

De nieuwe firmware zit er weer in.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Doe je het via Channel up of Porter dan gaat dat altijd goed omdat je bij de verkeerde loader Err 0x10 krijgt.

Toch nog even geprobeerd om Loader 1.54 op mijn RE-8000 via de Channel-Up methode te installeren maar dat lukte niet.
Ik heb 2 verschillende met FAt32 geformatteerde USB sticks gebruikt (500Mb en 1Gb) maar zonder goed resultaat.
Op de 1e USB stick (1Gb) kreeg ik nadat deze een hele tijd op Scan USB is blijven staan een Err 0x91 (USBFatReadErr). Deze USB stick gebruik ik voor elke update en deze heeft nog nooit problemen opgeleverd.
Hierna een andere USB stick (500Mb) met FAT32 opnieuw geformatteerd maar ook dat lukte niet.
Nadat de display voor circa 5 sec Scan USB aangaf startte de ontvanger gewoon normaal op via loader 1.23.

Dus ik denk dat voor het upgraden van de bootloader Porter wel de aangewezen tool is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opmerking uit het citaat gaat op als je uitgaat van ongepatchte originele bootloader-IRD's.

 

Even een tegenvraagje: welk bootloader-.IRD-bestand staat er dan op de stick? Want een bootloader 1.54 met interne resellercode 20010100 (=RE-8000) in de bootloader zelf en dezelfde resellercode in de kop van het .IRD-bestand bestaat volgens mij (nog) niet. Gebruik je een Octagon of Atevio-IRD die gepatcht is met een resellerchanger dan is het even opletten: de update lukt dan op grond van de gepatchte reseller in de kop wel, maar de loader heeft dan een Octagon of Atevio reseller aan boord waardoor je geen Rebox firmwares meer kunt installeren.

 

De genoemde foutmelding wijst eerder op een USB-stick die door de bootloader niet herkend wordt. De aanbeveling 'oudere stick, kleine capaciteit' komt namelijk voort uit het feit dat de bootloader alleen support heeft voor USB 1.1 (de firmware krikt dat op naar 2.0) en code bevat uit een tijd dat een stick van 256 MByte krankzinnig groot en duur was.

 

Het gemakkelijkst is het recept van Dagoe:

- Tijdelijk naar een via een resellerchanger gepatchte merkvreemde firmware 1.08.XX met plugin-mogelijkheid updaten;

- Via een HDF-plugin de loader opwaarderen naar 1.54 en reseller naar keuze (waarschijnlijk weer Rebox in jouw geval);

- Plugins wissen en format user data uitvoeren;

- Terug updaten naar een Rebox-firmware naar keuze.

Nodig: 1 USB-stick, een beetje geduld, een plugin, twee firmwares en niet eens zoveel tijd. Eventueel niet vergeten de zenderlijst te bewaren en terug te zetten.

 

Oh ja, nog glad vergeten: een eventueel op achterste USB-poort aangesloten USB harde schijf wel even afkoppelen bij Channel up.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte inderdaad een originele dus niet gepatchte Octagon loader (OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_L1.54__24_02_11), dus daarvandaan het probleem.

Ik denk dat ik maar eerst even de kat uit de boom kijk want A) is het nog niet de bedoeling om definitief naar Octagon FW over te stappen en B) zijn de nieuwe beschikbare FW updates nu ook niet van dien aard om daar nu wakker van te liggen als die daar niet opzitten.

Ik heb overigens nog niet getest hoe Rebox loader 1.23 met de nieuwste Octagon FW omgaat.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de eerste testen met mijn RE-4000HD ben ik niet vrolijk geworden.

Het zappen tussen twee kanalen duurt zeker twee keer zo lang.

Het wisselen tussen twee zenders gebeurt slecht, het beeld hapert en bevriest soms.

Dit gebeurt op alle zenders, al dan niet gecodeerd.

 

Ik heb de firmware nog niet aangebracht op mijn tweede ontvanger, maar ik vrees het ergste.

Als MCas gebruik ik die gisteren 14-07-2011 is gepubliceerd.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update van mijn vorige bericht.

 

Na het hele installatie proces opnieuw gedaan te hebben, is het weer stukken beter geworden.

Soms lijkt het wel of het apparaat een eigen wil heeft.

Het zappen is nog niet snel, maar de beeldfouten blijven nu gelukkig weg.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha..ben nu wel benieuwd wat Rebox gaat doen, nu de nieuwe loader verplicht wordt. Ik heb de laatste firmware er nog niet op gezet, aangezien ik nog een originele 1.23 firmware heb. Dus ik kijk nog even de kat uit de boom. Maar als deze nieuwe firmware stabiel wordt bevonden, dan ga ik die loader maar eens upgraden smile

 

Wel even een vraag, die HDF flash plugin; werkt die ook voor de RE8000? Krijg een beetje de indruk dat deze alleen voor de RE9000 is?

Ook als je met de HDF Flash plugin een nieuwe bootloader plaatst, dan neem ik aan dat je ook meteen de juiste Reseller ID kan selecteren voor dit process en dat er niet eerst een Reboot nodig is? Dus als de bootloader op Octagon staat en de reseller id van de firmware op Rebox, dan denk ik dat dit niet zo goed op gaat bij opstarten smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Wel even een vraag, die HDF flash plugin; werkt die ook voor de RE8000? Krijg een beetje de indruk dat deze alleen voor de RE9000 is?


Geen probleem allemaal. Eerst naar een plugin firmware versie migreren, als je dat nog niet hebt gedaan.
- Als er al plugins staan geïnstalleerd, deze stoppen, en verwijderen.
- HDF flasher plugin voor jouw ontvangerfamilie installeren.
- Fabrieksreset (je hebt lege ontvanger die helemaal niets te doen heeft met één plugin).
- HDF flasher starten in pluginmenu.
- PIN-code ingeven. Bij een foute code gebeurt er niets en verdwijnt het pluginvenstertje. De code van de huidige plugins is dacht ik 0815.
- Reseller kiezen. Even opletten: je huidige ontvanger MOET in het keuzelijstje staan, anders heb je de verkeerde plugin.
- Op OK drukken, nu wordt er een nieuwe loader geflasht, dat duurt wel twee seconden.
- Ontvanger start opnieuw met de nieuwe loader.

De loader zal iedere geldige Fortis firmware starten die nu in het flashgeheugen staat. Het is dus geen probleem om de reseller in de loader op Rebox RE-8000 te zetten terwijl er gepatchte Octagon firmware in zit. En doet hij dat niet: Channel up...

Downloadaanwijzing: achter de naam van de HDF-plugins staan twee getallen gescheiden door een streepje. Het eerste getal is de loaderversie zonder punt. Voor de RE-8000/RE-9000 is dat nu 154. Voor de RE-4000 254 en voor de RE-8500 504. Er is nog geen plugin voor de RE-4200 omdat daar nog maar één loader-versie voor is. Het getal na het streepje is de plugin-API-versie, en die hangt af van de firmware die nu in de ontvanger zit. Voor V1.08.83 en ouder moet je een -06 versie hebben, voor V1.08.94 en jonger een -07. Firmware ouder dan V1.08.65 eerst updaten naar een jongere met minimaal plugin-API -06.
Verder werkt dit alles ook om een MaxiUboot of HDF-E2 loader weer te vervangen door een Fortis loader.

Laatste opmerking: alles uitdrukkelijk voor eigen risico.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
haha..ben nu wel benieuwd wat Rebox gaat doen, nu de nieuwe loader verplicht wordt. Ik heb de laatste firmware er nog niet op gezet, aangezien ik nog een originele 1.23 firmware heb. Dus ik kijk nog even de kat uit de boom. Maar als deze nieuwe firmware stabiel wordt bevonden, dan ga ik die loader maar eens upgraden smile

Het woord verplicht is nergens gevallen want het is een dringend advies van het Octagon Forum en niet door de fabrikant afgegeven, althans heb ik dat nergens kunnen vinden.
Nu is het natuurlijk wel mogelijk dat de fabrikant het via het Forumkanaal kenbaar heeft gemaakt zodat het geen officieel karakter krijgt.

Overigens zal Rebox de laatste versie vermoedelijk niet uitbrengen omdat nu blijkt dat de FW 1.09.28 instabiel is (bron diversen Octagon gebruikers).

Dus een goed besluit om noch even te wachten.

N.B.
Ik heb trouwens de FW 1.09.28 wel op mijn RE8000 met Loader 1.23 probleemloos geïnstalleerd en het functioneert.
Ik zie en merk er overigens geen verschillen met 1.09.20.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Geen probleem allemaal. Eerst naar een plugin firmware versie migreren, als je dat nog niet hebt gedaan.

Misschien nog even een aanvulling.

De betreffende ontvanger dient via een netwerk kabel aan het netwerk aangesloten te zijn en er moet een DHCP Server beschikbaar zijn (bron aanwijzing producent HDF Plugin)

...en nog een aanvulling.
De te gebruiken PIN is gelijk aan die die voor het CAS Menu en zal voor onze ontvangers in de regel 1018 zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
...en nog een aanvulling.
De te gebruiken PIN is gelijk aan die die voor het CAS Menu en zal voor onze ontvangers in de regel 1018 zijn.


Gelukkig kan ik me nu zelf corrigeren, de PIN is inderdaad gewijzigd naar 0815 en dus niet 1018 zoals ik hiervoor schreef.
Overigens had Audioniek dit ook al vermeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...