Ga naar inhoud


[RE-4000HD][RE-8000HD][RE-9000HD] Nieuwe Octagon/Atevio firmware: V1.09.28


Audioniek

Aanbevolen berichten

I.v.m. het in een ander thread gemelde probleem met 1.09.20 (Freeze) heb ik vanmorgen 1.09.28 opnieuw geïnstalleerd om te bekijken of de freeze ook in deze versie terugkomt.

 

Maar i.v.m. de in deze versie geconstateerde slechte beeldkwaliteit, dit zowel in HD als SD (zachte weke beelden), ga ik toch weer terug naar 1.09.20.

Ook heb ik de indruk dat de zaptijd tussen de verschillende CD HD kanalen langer duren en ik onmiddellijk na het zappen enkele korte geluidsonderbrekingen constateerde.

 

Dit is overigens ook door meerdere Octagon gebruikers geconstateerd.

Ook hier zie je maar weer dat de producent van deze FW behoorlijke steken laat vallen.

Ik ben dan ook zo langzaam aan overtuigd dat de aan het adres van Rebox gedane verwijten over de diversen problemen met ed Rebox FW niet aan Rebox lagen maar aan de producent van de basis FW voor de diversen alternatieve merken.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik kijk het hele nest katten nog wel effe uit de boom en blijf deze thread volgen.

 

Zelf heb ik een ongepatch'te RE8000 en wilde destijds al overstappen op de Octagon/Atevio FW puur voor de plugin support.

Later vernam ik nieuwe bootloader versie en dat zette me weer aan het twijfelen

 

Na het lezen van deze thread wacht ik toch nog maar tot er een all-in-one solution komt.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk niet verplicht de laatste Octagon/Atevio firmware te installeren. Als het je om plugin-support gaat, kun je ook de dezelfde merkvreemde versie proberen als de Rebox-versie waar je tevreden mee bent. Een nieuwe loader is dan in zo'n geval ook niet nodig. Merkvreemde firmware heeft per definitie plugin-support sinds V1.08.65, bij oudere versies moet je de zogenaamde IRD-versie in plaats van de FAC-versie gebruiken.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort heb ik een probleem met het opnemen van periodiek geprogrammeerde programma's.

Tot vorige week werd de via Timer Manager periodiek opgestarte programma op RTL4 HD (AWT) feilloos opgenomen.

Van de één op de andere dag lukt de opname niet meer.

De opname start op tijd, loopt het volle uur uit maar dan staat op de interne HDD maar een file van 1,4kb terwijl dit circa 2.7Gb moet zijn.

Ik heb een van de lopende (foutieve) opnamen ook tussendoor afgebroken en toen handmatig opgestart en dat ging prima.

 

Ook heb ik Octagon 1.09.20 geprobeerd, echter zonder een beter resultaat.

Ik overweeg nu om de Rebox 1.9.20 te installeren maar ik heb niet de indruk dat dit aan welke versie dan ook ligt maar waar ik moet zoeken weet ik nu ook niet zo 1-2-3.

 

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet toch wel een vreemd probleem gehad. Ik had even online mijn zenderpakket bij TV Vlaanderen aangepast naar een ander abonnement. Ik kreeg binnen de minuut de key updates binnen, dat was dus snel, echter liep mijn RE9000 volledig vast toen de updates binnen kwamen. Na een reboot had ik ook geen beeld meer op mijn TVV kaart, dit was duidelijk niet goed gegaan. Daarna een heractivatie signaal aangevraagd en de TVV kaart in mijn RE8000 gestopt, eventjes gewacht maar geen beeld (Een minuut of 10 gewacht). Uiteindelijk nog een keer een heractivatiesignaal aangevraagd maar de originele CD Cam gebruikt voor activatie van mijn TVV kaart, dit ging binnen enkele minuten goed en er was beeld met het juiste abonnement.

 

Ik had toevallig vorige week eventjes bekeken of mijn kaart updates goed waren binnen gekomen via de CD Cam en dat was het geval, ook Management was correct met zijn datum. Ik vind het dus zo vreemd dat de boel dus zo volledig op hol slaat en het leek dat ik de updates niet goed binnen kreeg. Maar normaal gespoken heb ik niet het idee dat dit mis gaat.

 

Daarna de TVV kaart in mijn RE9000 gestopt, deze stond nog aan, en de decoder liep weer volledig vast nadat de kaart geplaatst was. Blijkbaar vind die het niet zo leuk als je een kaart insteekt als die nog aan staat (moet er wel bijzeggen dat er nog een andere kaart inzat, vandaar dat die nog aan stond). Uit en aan gezet en het werkte weer allemaal, maargoed de vraag is of dat dit een incident is of dat er toch een probleem zit in het update mechanisme. of dat dit toch aan de V28 firmware / MCAS ligt

 

Zijn er mensen die wel eens hetzelfde geprobeerd hebben en ook deze problemen hadden? Iemand dit probleem ook een keer gehad met de Rebox firmware?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net als jij TVV en CDS kaart en nog geen problemen gehad zoals jij beschrijft. Kaarten al enkele keren van slot gewisseld terwijl box aan stond zonder problemen.

 

Wel eigenaardig dat ie volledig vastliep. Normale updates kwamen wel goed door.

 

Activatie via cam heeft Jurgen al enkele keren vermeld geloof ik.

 

Mij lijkt het FW gerelateerd te zijn. Maar om zeker te zijn zou je het probleem moeten kunnen reproduceren... ook al brengt het stress met zich mee.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Perre

Mij lijkt het FW gerelateerd te zijn. Maar om zeker te zijn zou je het probleem moeten kunnen reproduceren... ook al brengt het stress met zich mee.

Het levert vooral stress op bij mijn vriendin smile Die Criminal Minds aan het kijken is op Veronica smile Een vastloper word dan niet gewaardeerd smile Ik ben iets minder geobserdeerd door de TV, ik kan altijd nog op dit forum tikken smile
Maargoed, draai de octagon firmware een maand of 2 nu... Updates zijn denk ik altijd goed door gekomen, want altijd beeld gehad en vorige week gecheckt dat alle datums goed stonden.. Echter het activatiesignaal dat TV Vlaanderen uitzende zorgde ervoor dat de box volledig vast liep. Dus is dit signaal anders? Dat vond ik dus vreemd.. Verder ook geen problemen eigenlijk met de TVV/CD kaarten

Tsja, ik heb persoonlijk bijna nog nooit een heractivatie signaal nodig gehad.. dus voor mij is het persoonlijk geen groot probleem, heb altijd een CAM liggen. Maar als er "extra" zenders bij gaan komen, misschien dat het dan nog wat problemen geeft, maar nooit problemen verder mee gehad. Verder is het wel interessant om te weten wat het probleem zou kunnen zijn..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
... of dat dit toch aan de V28 firmware / MCAS ligt

Ik denk toch dat dit aan de combinatie v28 FW en MCAS en de daarbij toegepaste API ligt.
Op het Octagon forum zijn ook al wat klachten geweest over dergelijke problemen.
Welke versie / datum MCAS gebruik je nu i.c.m. v28?

Ik zou zeggen wacht op de volgende versie want daar schijnt ook de MCAS / API aangepast te zijn.
Wellicht komt dit probleem dan niet meer voor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: CronoS
... of dat dit toch aan de V28 firmware / MCAS ligt

Ik denk toch dat dit aan de combinatie v28 FW en MCAS en de daarbij toegepaste API ligt.
Op het Octagon forum zijn ook al wat klachten geweest over dergelijke problemen.
Welke versie / datum MCAS gebruik je nu i.c.m. v28?

Ik zou zeggen wacht op de volgende versie want daar schijnt ook de MCAS / API aangepast te zijn.
Wellicht komt dit probleem dan niet meer voor.

De laatste versie die samen met de V28 firmware was uitgekomen (dacht 14 juli)... Tsja, ik ga er dan ook maar even van uit dat het aan de combinatie Firmware / MCas ligt.. Binnenkort zal die nieuwe firmware wel uitkomen, dus dan kan ik misschien nog even een testje draaien.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat problemen ervaren met de V28. Het komt nu toch wel regelmatig voor dat de Audio en het beeld niet helemaal in Sync loopt. Meestal loopt het audio gedeelte een stuk voor, het gebeurt voornamelijk als de decoder een lange tijd aan staat. Hiervoor eigenlijk geen last van gehad, maar de .20 heb ik dan ook niet zolang gedraaid om te weten of dit probleem hier ook in voor komt.

Decoder uit en aan zetten en het probleem is weer verholpen, maar het blijft toch wat irritant.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...