Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Helemaal eens met het DAB verhaal.

Toen ik nog in het westen woonde gebruikte ik een DAB-ontvanger.

Maar ik geloog niet dat ze hier in Drenthe veel haast maken met een DAB/DAB+ zendmast.

Als er een mast komt schaf ik meteen een DAB+ ontvanger aan.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

hoi,

op de nieuwe mast van smilde zijn ook dab antennes geplaast

De publieke en commerciële radiozenders gaan vanaf september 2013 hun DAB+ zendernetten uitrollen. Dit hebben de Publieke Omroepen (NPO) en de VCR (Vereniging voor Commerciële Radio) vandaag besloten. In het besluit legden beide partijen vast dat zij vanaf 1 september 2013 gelijktijdig hun DAB+ zendernetten uitrollen. Daarmee hoort de luisteraar, op alle plaatsen waar ontvangst van digitale radio mogelijk is, een groot en gevarieerd aanbod van landelijke publieke en commerciële radiostations. De NPO en VCR hebben de intentie samen de contacten te onderhouden met de overheid en industrie voor consumentenelektronica met als uitgangspunt DAB+ tot een succes te maken in de Nederlandse markt. Jan Westerhof, directeur NPO Audio: "Ik ben blij dat de publieke omroep hierin samen optrekt met de commerciële radiostations. Uiteindelijk profiteert de luisteraar hiervan en daar zetten we ons voor in." Jan-Willem Brüggenwirth, Voorzitter van de VCR: "DAB+ biedt de mogelijkheden om radio te laten innoveren en in de toekomst nieuwe mogelijkheden te laten bieden. Ontvangst op moderne devices, zoals smartphones, is daarbij van het grootste belang." (Persbericht).

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Geplaatst:

1 september 2013... ze kunnen toch dab en fm tegelijk gebruiken. Dan kunnen de winkels digitale radio ontvangers voor in de auto, gaan verkopen.

Balletje gaat rollen en fm kan afgebouwd worden.

@roland, onderaan de tekst, Voorzitter van de VCR: "DAB+ biedt de m...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen