Ga naar inhoud


[Binnenland] Radiomast smilde na brand ingestort


Maxzz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Alle publieke radiozenders zijn nu niet meer te ontvangen via de FM en DVB-T.

 

Wel nog een paar commerciele radiozenders via een radiomast hier in Emmen. b.v. Simone FM, Waterstad en Veronica.

 

Verder alleen nog maar 12 Duitse TV-zenders.

Het gekke is dat ik wel op kanaal 28 een commercieel pakket ontvang. Dat gaat om dat nieuwe (bonus ?) pakket. Ik heb geen idee waar die zendmast staat, Ik kan me haast niet voorstellen dat het signaal uit Hengelo of Zwolle vandaan komt.

 

Laten ze dat commerciele pakket op kanaal 28 nu maar vervangen door

de publieke omroepen, Dan kunnen we hier weer TV kijken....

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het Journaal ligt in 80% van Nederland de radio ontvangst er uit! Waarschijnlijk omdat Lopik er nog steeds uit ligt.

 

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Hoorde bij de NOS een monteur zeggen dat er werkzaamheden in de 'pijp' waren. Monteurs waren nieuwe (coax?) kabels aan het trekken.

Zeker erg warm geworden van de wrijving die kabels trekken veroorzaakt...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Hoorde bij de NOS een monteur zeggen dat er werkzaamheden in de 'pijp' waren. Monteurs waren nieuwe (coax?) kabels aan het trekken.

Zeker erg warm geworden van de wrijving die kabels trekken veroorzaakt...


is natuurlijk gissen van mij maar als je kabels afkoppelt
omdat nieuwe kabels komen maar je zet de zender niet uit
dan krijg je brand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Precies, maar nu zitten delen van het noorden wel mooi zonder digitenne.


Zeg maar gerust het hele Noorden. Groningen, Friesland, en Drenthe werden bediend door Smilde. Die toren was 300m hoog, dus nu is de vraag hoe ze al die zenders op korte termijn weer in de lucht willen krijgen voor dat hele gebied. Er zijn daar ongetwijfeld relatief veel mensen afhankelijk van Digitenne, omdat de kabel niet aangelegd is naar woningen buiten grotere plaatsen en zelfs kleine dorpskernen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Er wordt gezocht naa alternatieven, zo melden diverse nieuwssites. Maar een termijn, anders dan 'mogelijk in het weekeinde', wordt nergens genoemd. Dat kan natuurlijk ook niet, dat schept alleen maar verwachtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Jan Ambers
Ik heb nog een afgedankte teleskopische mast liggen... (18m blush:D )vele kleintjes maken één grote tired

Ah, dit doet me denken aan vroeger, packet-radio... Maar da's wel even iets heel anders natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Alle publieke radiozenders zijn nu niet meer te ontvangen via de FM en DVB-T.

Wel nog een paar commerciele radiozenders via een radiomast hier in Emmen. b.v. Simone FM, Waterstad en Veronica.

Verder alleen nog maar 12 Duitse TV-zenders.
Het gekke is dat ik wel op kanaal 28 een commercieel pakket ontvang. Dat gaat om dat nieuwe (bonus ?) pakket. Ik heb geen idee waar die zendmast staat, Ik kan me haast niet voorstellen dat het signaal uit Hengelo of Zwolle vandaan komt.

Laten ze dat commerciele pakket op kanaal 28 nu maar vervangen door
de publieke omroepen, Dan kunnen we hier weer TV kijken....



ik heb hier de antenne maar bij gedraait.. en nu maar even doorbijten met een net sterk genoeg ( lees eigenlijk te zwak :P ) signaal vanuit groningen, en op K28 kan ik hier net onder Stadskanaal niks vinden smile

maar goed ik heb weer alle zenders smile (gelukkig draait Groningen voor de commerciele pakketten op de zelfde frequenties.. alleen ff de PO + regio opnieuw in gescanned :P)

nog even een weekje doorbijten.. dan toch op vakantie :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Laatste nieuws op het NOS journaal, er wordt een 100meter hoge noodmast van Amsterdam verplaatst naar Hoogersmilde. Dit kan enkele dagen duren voor die op zijn lokatie staat. En alles moet dan nog aangesloten worden.

Die moet dan ook nog werken... En komt daar dan ook digitenne op?
Voor fm zal het 'prima' zijn. Maar als je in een buitengebied met digitenne zat, is die 100 meter dan genoeg?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...