Ga naar inhoud


[Binnenland] Radiomast smilde na brand ingestort


Maxzz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: JosFop4Sat
Duidelijk, thx ceesv & W3ird_N3rd !
Ik wist trouwens niet dat Pedro Newbie een leek was. :D


Bedankt allen voor deze simpele uitleg voor deze leek.
Ja gelukkig ben ik leek op dit gebied, ik weet al zo verschrikkelijk veel dat dit er net niet bij kon :D

"I am not ashamed to confess I am ignorant of what I do not know."
Marcus Tulius Cicero (106-43 BC)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de boel goed verzekerd is dan zal de boel herbouwd moeten worden.

Ooit tijdens mijn rijles een verhaal gehoord over een overbodig verkeersbord, weg halen was te duur voor de gemeente, bord werd plat gereden. En ook weer herplaatst omdat dat via de verzekering ging.

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
Als de boel goed verzekerd is dan zal de boel herbouwd moeten worden.
Ooit tijdens mijn rijles een verhaal gehoord over een overbodig verkeersbord, weg halen was te duur voor de gemeente, bord werd plat gereden. En ook weer herplaatst omdat dat via de verzekering ging.


het is geen auto verzekering

de verz. moet de waarde vermindering vergoeden heropbouw is
niet verplicht.

zelfs bij auto krijg je bij totalloss de dagwaarde voor
ongeval terug zonder verplichting tot herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de mast weer in ere hersteld worden? Of zouden we het moeten doen met een veel lagere mast met als gevolg een slechtere ontvangst op de FM? En dan komt de regering met de smoes dat de FM toch binnenkort wel gedigitaliseerd gaat worden waardoor het plaatsen van hogere masten niet meer noodzakelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er word nu steeds gesproken over de slechte radio ontvangst, maar eigenlijk was daar altijd al sprake van.

Ik heb een klokradio van Sony, en zoals de meeste klokradio`s heeft hij als antenne een draad i.p.v. een telescopische fm antenne die men op gewone portable radio`s aantreft.

Hier in Almere is het signaal altijd al zwak, want Radio 1 en BNR Nieuws Radio zijn niet zonder ruis te ontvangen.

Maar er zijn hier een aantal commerciële radio zenders die zo knalhard binnenkomen, dat juist daardoor Radio 1 en BNR Nieuws Radio hier slecht te ontvangen zijn.

Radio 1 op 747 am was hier veel beter te beluisteren.

Ik vraag me dus af of men de zenders van Lopik niet sterker moet maken, of dat er misschien in Almere een extra steunzender zou moeten komen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige reden die ik kan bedenken dat een klok / wekker radio een draad heeft, is dat als je wakker wordt, deze niet in je ogen krijgt.

 

Ik heb een RDS PLL gestuurde wekker radio, je merkt dan heel goed het verschil hoe selectief een ontvanger met een zender is. Op een simpele even dure wekker radio die niet PLL en RDS gestuurd is, kreeg ik veel storing van de plaatselijke lokale omroep.

 

Het is min of meer zijspoor in dit topic, maar wel iets waar ik duidelijk ervaring mee heb. Toch denk ik dat het wel in dit topic deels thuis hoort i.v.m. dat er erg veel verschil tussen verschillende ontvangers zit, want er zijn zelfs ontvangers die zenders zonder RDS overslaan.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo
Origineel bericht van: ceesv
En tenslotte zal de uitbouw jaren gaan duren doordat de benodigde (bouw)vergunningen jaren op zich laten wachten, mede door de te verwachten actie groep "Not in my backyard". (Niet in mijn achtertuin.)

De tijd zal het leren, maar ik ga uit van herbouw.


De vergunningen zijn er toch al. Ik neem aan dat je na een brand de boel weer mag herstellen naar het punt van voor de brand.
Acties van de groep "Not in my backyard" lijken mij onterecht want de situatie bestond al.


Ik denk dat ceesv de bouw van meerdere kleine masten hier bedoeld.


mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Outta space

Ik kwam vanmorgen al een aardige piraat tegen op de 101FM.
In de RDS: Sky Radio vanuit ZO Drenthe voor reactie of groet 06---- en met flitser melding voor op de rondweg :-)

En de muziek, tja anders :-)


Ik zag in de regio Zwolle vanmorgen op 87.5MHz SLEM FM :-) is ook wel aardig bedacht. Wel heel andere muziek dan Slam FM

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er word nu steeds gesproken over de slechte radio ontvangst, maar eigenlijk was daar altijd al sprake van.
Ik heb een klokradio van Sony, en zoals de meeste klokradio`s heeft hij als antenne een draad i.p.v. een telescopische fm antenne die men op gewone portable radio`s aantreft.
Hier in Almere is het signaal altijd al zwak, want Radio 1 en BNR Nieuws Radio zijn niet zonder ruis te ontvangen.
Maar er zijn hier een aantal commerciële radio zenders die zo knalhard binnenkomen, dat juist daardoor Radio 1 en BNR Nieuws Radio hier slecht te ontvangen zijn.
Radio 1 op 747 am was hier veel beter te beluisteren.
Ik vraag me dus af of men de zenders van Lopik niet sterker moet maken, of dat er misschien in Almere een extra steunzender zou moeten komen.

Je hebt gewoon een klote radio...made in China..dat rotkreng mocht niks kosten, dus nu is het de schuld van de radio TV situatie in NL? Koop gewoon een goede radio en niet zo´n China prul-shit-ding.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...