Ga naar inhoud


[Binnenland] Radiomast smilde na brand ingestort


Maxzz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou, al koop ik de beste autoradio die er is, op de veluwezoom is het altijd al hommeles geweest met radio ontvangst, Radio 1 gaat wel maar BNR is eigenlijk niet te ontvangen tussen wageningen en arnhem.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja helaas voor BNR maar die heeft geen landelijke dekking, dus zijn er inderdaad plaatsen waar het ontvangst minder is.

 

De publieke omroepen hebben dan een bereik met de zenders van meer dan 100% (grote overlappingen in dekkinggebied) Dankzij dit ontvang ik nu Radio 1,2 en 3FM in Emmen via de mast Markelo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde dit weekend op de 96.8 een piraat uit de omgeving van Hoogeveen.

 

Ik ben de naam even kwijt maar deze was net zo goed te ontvangen op de wekker radio als normaal 3FM ook in de auto zonder enigevorm van storing.

 

En dat ontving ik in de omgeving van Rotterdam ik hoorde de beste man galmen dat er ontvangst raporten kwamen uit Antwerpen.

 

Dus mijn conclusie als hij dat kan moeten onze zender operators dat ook met veel minder vermogen kunnen wat ik vernam was het vermogen 15KW op 80 meter met 6 dipolen.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik ben blij dat het Stoor-Kanon van Hoogersmilde dat ik vanuit mijn achtertuin kon zien even tijdelijk buitenspel is gezet.

 

Als je bij de mast woont of in de buurt is het radio ontvangst bagger te noemen zoveel harmonische effecten. Een radio-tuner heeft er moeite mee om het al ruisvrij in stereo door te geven.

 

Die Piraat zat op de 96.5 Mhz en had op de RDS Nieuw-Moskou staan vanmorgen het was uit de buurt van Hoogeveen.

 

Mazlzlz

Avalon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en radio drenthe is ook weer via de sat te ontvangen..

 

mogelijk zelfs blijvend!

 

zo zie je maar weer.. pas als t kalf verzopen is dempt men de put :P

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
en radio drenthe is ook weer via de sat te ontvangen..

mogelijk zelfs blijvend!

zo zie je maar weer.. pas als t kalf verzopen is dempt men de put :P


Hopelijk vallen ook alle zendmasten uit, die Q music uitzenden, wink zodat Canal Digitaal weer compleet is met radio ontvangst.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net dat het vermogen van de zenders in andere torens ook omlaag gezet is, het betreft Wieringermeer, Goes en Markelo. Toch wel een teken dat er structureel iets niet goed zit bij de BP zendinstallaties.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu ook een mooie gelegenheid voor het plaatsen van een zendmast in Z.O. Drenthe.

 

Leuk die steunzenders in Friesland (Tjerkgaast en Irnsum) en Groningen. Maar daar hebben wij hier niets aan.

 

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...