Ga naar inhoud


een meterkast vol schoenen en poetsartikelen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

zoals de titel al impliceert rommel, hetgeen dus absoluut niet mag

en

waar velen ook de (wifi) router / utp-ethernet switch etc ophangen en of zelf de NAS plaatsen (met kritische data erop)

en

de loze opslagruimte naast officiële meters ook gebruiken als rommelkamer / berging / opslag.

 

vandaag een extreem geval gezien met iKea stoffen schoen opbergsysteem compleet vol en ook menig poetsmiddel artikel

de half aangebroken fles terpentine ontbrak nog net

 

brandgevaar en beïnvloeding van signaal en correcte werking voorgeprogrammeerd.

maar het schijnt in nederland allemaal te werken

 

wat blijkt, een monteur die IPTV kwam installeren zei, ja hallo, weet je dat je bij schade door brand en of blikseminslag volledig tegen de regels in en dus ongedekt bezig bent?

 

ja, een verzekering kan een schade-expert sturen die dit achteraf kan constateren en betaalt de schade niet.

dan ben je zuur.

 

hebben meerdere mensen zo'n gevaarlijke meterkast

 

(idem als open vuur naast brandbare LPG tank aan Tankstation)

 

of loopt het met een sisser af

of is dat allemaal niet zo kritisch?

 

ciao

 

 

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen "meterkast".

Dat is een typisch Nederlands fenomeen dat je hier in Duitsland niet aantreft.

Dat gerotzooi onder veel te steile trappen met een klep naar de onderkruipruimte is voor mij ondenkbaar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds niet al te lange tijd werk ik veel voor een installateur in een stad.

De huizen zijn zo klein dat soms de binnen deuren er uit worden gehaald om meer ruimte te hebben (een deur openen vraagt ruimte).

Dan is een meterkast een meer dan noodzakelijke kast.

Misschien niet veilig maar het gebeurd.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

andere landen andere gewoonten.

 

maar ik maak er punt van

omdat ik iemand anders ken die geen snars uitbetaald krijgt nadat de experten van de verzekeringsmaatschappij met de brandweer commandeur de restanten hebben geanalyseerd (uitslaande brand weg huis en haard)

(ja zelfs tbv laboratorium monsters hebben meegenomen)

 

uitslag was eigen schuld dikke bult, in een spreekwoord samengevat.

 

ciao

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik heb geen "meterkast".
Dat is een typisch Nederlands fenomeen dat je hier in Duitsland niet aantreft.
Dat gerotzooi onder veel te steile trappen met een klep naar de onderkruipruimte is voor mij ondenkbaar.


overigens, beste Drs. IJzerbout het aantal landesgericht zaken m.b.t. soortgelijke (blikseminslag alles kaputt) > dus de vraag; zahlt die versicherung?
is vooral in duitsland een jarenlang touwgetrek wegens een klein issue, namelijk of de schotel geaard dient te zijn.

maar dat lijkt me een herhaling van een 8 jaar oude vraag.
nu liever even die meterkast...
wat mag je absoluut niet doen
wat is aantoonbaar onzorgvuldigheid en negeren van de regels?

ciao

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland dient de schotel geaard te worden wanneer hij op het dak staat. Hangt hij aan de gevel hoeft niet geaard te worden.

 

Ik heb een mooie plaatstalen kast in de kelder hangen, met 3 x 35 Amp. hoofdzekeringen en 24 afgaande groepen.

 

Eens in de zoveel jaar even de schroeven natrekken, en er kan niets gebeuren.

 

De electrotechnische groothandel verkoopt tegenwoordig voor rond de 2.000 - 3.000 Euro warmtebeeld kamera's speciaal om loszittende kabels onder schroefverbindingen in meter en schakelkasten te vinden.

 

(Misschien een tip voor Smilde?)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook een kortsluiting tussen de 300ma verliesstroomschakelaar en de 30 ma verliesstroomschakelaar kan heel wat schade aanraden.

Ik begrijp dan niet,dat instalateurs van IDTV ip tv's,telefooninstallatie's en alarminstallatie's in deze kast vliegt.hier komt de adsl gewoon in de zekeringskast,en dan vertrekt het naar boven waar de computers e.d.staan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Hier alleen een gasmeter, electrameter, groepenkast, adsl-modem, wifi router, dect basisstation en een domotica regelunit in de meterkast. Alles netjes opgehangen, geen centje pijn. Andere zaken ruimt ze maar ergens anders op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij haalt men schuld/nalatigheid en opzet door elkaar.

Lees de polisvoorwaarden!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Hier alleen een gasmeter, electrameter, groepenkast, adsl-modem, wifi router, dect basisstation en een domotica regelunit in de meterkast. Alles netjes opgehangen, geen centje pijn. Andere zaken ruimt ze maar ergens anders op.

nochtans raden ze een dect draadloze telefoon niet aan bij de meterkast.de mijne staat op de pc,maar de werkruimte is beperkt frown

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: sattv4iedereen
nochtans raden ze een dect draadloze telefoon niet aan bij de meterkast.

Ik zou niet weten waarom niet, werkt perfect.
Link naar reactie
Delen op andere sites

een onzin verhaal

 

een kwh/gas/water meter is net zo brand ongevaarlijk als

een wand contact doos in de woonkamer.

 

zo moet een meterkast geen brandveilige deur hebben of

ontluchtings rooster voor gassen.

 

die meters hadden ook in de woonkamer mogen staan ,maar

verstoppen ze in een kast omdat het niet mooi uit ziet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pukje,

dat klopt niet helemaal

om diverse redenen mag het zelfs niet meer in een woonkamer hangen (bouwbesluit - meterkast - privacy beding en veiligheid)

het klopt inderdaad echter ook niet, als algemene stelling, dat een rommelkast per definitie gevaarlijk is

maar het risico bestaat... en omdat het niet mag van de energiemaatschappijen + net-bedrijvers zou ik er geen zootje van maken.

 

een veel gelezen probleem is brand door standby van de tv

dat kun je analoog daaraan dus ook in die meterkast met al die kassies en waardeloze trafo's hebben

nu heeft niemand een tv in de meterkast :D maar ook minder zwaar stroom voerende kassies kennen risico's

 

ciao

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...