Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voorlopig is der Oldies Sender op de 97.0 nu goed te ontvanger op de Fuba,en toch nog 1 plaatsje op de hele FM Band waar ruis is,en dat is lang geleden wink

The birdman has left the building

Geplaatst:

Het brandje in de zendmast van Lopik is veroorzaakt door een oververhitte kabel in de mast. Ben benieuwd welke kabel dit is, zal toch niet een kabel zijn van broadcast partners? Deze zijn pas vanaf augustus 2010 in gebruik.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Zo net in het half elf journaal, ook de steunzender in Hilversum ter vervanging van Lopik is kapot gegaan eek

Brandje? laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Wel raar al die brand,toen er nog met 1000kw op kan 27 tientallen jaren uitgezonden werd was er nooit wat aan de had.

Nadat het Analoog op zwart ging en de Antennes zijn vervangen is het bingo.

The birdman has left the building

Geplaatst:

Vannacht zullen er test uitzendingen plaatsvinden vanaf de Gebrandy Toren om de nieuwe zenders, coax en RF power-dividers uit te proberen. Jawel Broadcast Partners schijnt ook meteen de zenders vervangen te hebben door zwaardere types. Zet je toch aan het denken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

goedkope manier om wat besparingen te maken met masten die uitvallen door een brand wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Zenders in Lopik zijn weer in de lucht. Ze zenden uit met 16% van het normale vermogen. En Radio 1 zendt nog steeds uit vanuit Hilversum.

Iets in mij zegt dat het niet lekker zit in Lopik........

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
In Smilde is dat nu goed mis gegaan, coax vervangen met de volle mep erop, met kans op elektocutie. eek

Kabels vervangen met de volle mep erop?
Is dat een speculatie of gebaseerd op waarheid?
Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat een bedrijf met ervaring op het gebied van antennebouw, zulke werkzaamheden gaat verrichten terwijl de zaak aan staat.
Buiten de electrocutie loop je ook kans op brandwonden....
Ik kan me nog goed voor de geest halen hoe lekker je kunt branden aan die hoogfrequente signalen, en dan gebruikte ik nog maar een fraktie van het vermogen wat daar gedissipeerd werd....

Pli Core Member

Geplaatst:

Dat verhaal heeft hier niks mee te maken. Ze hebben bij BP gewoon een calculatiefout gemaakt en meer vermogen op de antenneverdeler gezet dan kon. Ding is dermate heet geworden dat het een en ander ontbrandt is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Toch heeft het er wel degelijk mee te maken, privatisering leidt er toe dat meer partijen aan hetzelfde budget proberen te verdienen, dat betekend ook dat er minder geld is voor de eigenlijke apparatuur, onderhoud en mensen die dat onderhoud moeten verrichten en dan ga je vroeg of laat altijd merken.

Ik zit niet te wachten op marktwerking in het beheer van het zenderpark, daar schiet ik als consument niks mee op. Ik kan zo ook geen voorbeeld bedenken waar privatisering wel tot vooruitgang geleid heeft maar dat ter zijde

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
Origineel bericht van: satede
Heb nou wel heimwee naar de verleden toen alles nog in handen was v/d Nozema smirk

ik niet heb al 25 jaar een schotel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen