Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dus dit (zie afbeelding)

gaat per hdmi niet?

of begrijp ik het nu helemaal verkeerd...

a)

digitale satelliet receiver

VU+ scart teletekst ja

VU+ hdmi teletekst neen

of bedoelen jullie het teletekst doorgeven aan een TV zelve via scart en daar het teletext kiezen

dus TV krijgt per scart dat signaal

B)

digitale satelliet receiver

VU+ scart teletekst ja en op TV de teletekst ja

VU+ hdmi teletekst ja en op TV de teletekst neen

gaarne opheldering !

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

De TS heeft hem aangesloten via scart en wil de txt van zijn tv gebruiken. (lees het bericht van hem maar.)

lees daarna het eerste antwoord ! en vervolgens blijven we doorgaan over HDMI..

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
dan gaf de arion wellicht ook een analoog kabel signaal mee door aan de tv
of je had zelf analoog kabelsignaal via coax aan de TV

want anders kan dat niet

denk maar eens erover of de TV eerder analoog kabel had en of de cai opgezegd is (bovendien cai levert zeer slechte txt via analoog)

Ik heb mijn Arion AF9300PVR weer even van zolder gehaald en één en ander getest. Heb de ontvanger alleen via een scart op de tv aangesloten en kon nu weer txt via de tv ontvangen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: JosFop4Sat
Bij mijn vorige box, de Inverta 7000 kon ik ook gewoon teletekst van de TV zelf laten zien, terwijl ik alleen de satbox had aangesloten, ik heb al 10 jaar geen kabel meer.
Die teletekst was stukken beter dan ttxt van Inverta.
Dat leverde wel toestanden op met de AB, ook al is dat een Harmony. Nu ik een VU+ heb denk ik er niet eens meer over om de TV teletekst te gebruiken (al is dat onmogelijk).
Kwestie van heropvoeden van de huisgenoten. laugh

Heb mijn huisgenoten bijna zover dat ze de teletekst via de VU bekijken. Het probleem bij mij is dat txt mooi opstart met een mooie zwarte achtergrond. Maar na verloop van tijd veranderd dit in een blauwe/paarse achtergrond, wat de duidelijkheid niet ten goede komt. Dit gebeurt op beide tv 's bij mij thuis.
Geplaatst:

Vroeger was de achtergrondkleur bij teletekst altijd zwart. Maar de teletekststandaard is enkele maken uitgebreid en in één van deze uitbreidingen is een mogelijkheid voor het instellen van een achtergrondkleur toegevoegd. De zender bepaalt zelf de achtergrondkleur.

Tuxtxt (dat voor de teletekst in de VU+ Duo verantwoordelijk is) ondersteunt die achtergrondkleur. De achtergrond is eerst zwart. Maar op een bepaald moment zendt de zender uit welke achtergrondkleur hij wil gebruiken (in dit geval donker blauwpaars) en vanaf dat moment neemt Tuxtxt die kleur over.

Kortom... wat je ervaart is heel normaal gedrag.

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord. Kan ik ook ergens een instelling wijzigen zodat de achtergrondkleur altijd zwart is? Of bestaat er een andere txt plugin met die mogelijkheid?

Geplaatst:
Origineel bericht van: hanski
Kan ik ook ergens een instelling wijzigen zodat de achtergrondkleur altijd zwart is?
Ja: tweemaal kort achter elkaar op "help" drukken.
Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord. Heb de ontvanger nu meer dan 20 minuten op teletekst staan en de achtergrond blijft zwart. Ik heb zelfs de VU opnieuw opgestart. Had ik dit ergens op internet kunnen vinden? Misschien een ondankbare vraag : Kan ik de achtergrond van txt nu ook weer in zijn oorspronkelijke staat zetten?

Geplaatst:
Origineel bericht van: hanski
Misschien een ondankbare vraag : Kan ik de achtergrond van txt nu ook weer in zijn oorspronkelijke staat zetten?

Één keer "help"? Of tweemaal?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen