Ga naar inhoud


[RE-9000HD] rebox RE-9000 rebox software of Octagon


jaapplus

Aanbevolen berichten


In de Octagon zit een plugin functie.

Veel meerwaarde heeft dit ook niet.

Maar ze zijn altijd veel eerder met firmware`s

 

Sommigen vinden de Octagon menu`s mooier maar dat is een kwestie van smaak.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Plugins zijn meestal door derden geschreven programma's die op de achtergrond meedraaien. Dat kunnen kaartlezers zijn, maar er zijn bijvoorbeeld ook plugins waarmee je de meerdaagse EPG van de Britse zenders kan inlezen.

 

Ook zij er plugins met een meer illegaal karakter waarmee het mogelijk is de wet te overtreden.

 

Deze worden op Sat4all niet besproken!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jaapplus
maar wat kan ik met die plugin doen. wat heb ik dan extra er bij.


De leukste plugin's die ik tot dus heb gevonden:
- Hele mooie infobalk met veel meer informatie dan de standaardbalk.
- Webinterface. Bestuur je ontvanger vanuit een internetbrowser.
- Vast startkanaal. Ontvanger start altijd op dezelfde zender in plaats van de laatst bekeken.
- Fixit. Repareert beschadigde opnamen op de harde schijf in de achtergrond.
- Thans mogelijk onmisbaar: gemakkelijk bootlader updaten.
- Meest waanzinnig voor DOS-freaks: een kloon van de Norton Commander.

Kortom, voor elk wat wils.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

- Hele mooie infobalk met veel meer informatie dan de standaardbalk.
- Vast startkanaal. Ontvanger start altijd op dezelfde zender in plaats van de laatst bekeken.

Wat zijn de bestandsnamen van bovengestelde plugin's, deze lijken me erg handig..Voor de infobalk mis ik nog steeds wat functionaliteit, misschien dat deze plugin's het kunnen oplossen?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Audioniek

- Hele mooie infobalk met veel meer informatie dan de standaardbalk.
- Vast startkanaal. Ontvanger start altijd op dezelfde zender in plaats van de laatst bekeken.

Wat zijn de bestandsnamen van bovengestelde plugin's, deze lijken me erg handig..Voor de infobalk mis ik nog steeds wat functionaliteit, misschien dat deze plugin's het kunnen oplossen?

Heeft iemand die Infobalk geinstalleerd en gebruikt hij deze? Ik heb deze plugin geinstalleerd, maar dan heb ik geen beeld, aangezien MCAS er problemen mee lijkt te hebben ? Hebben andere dit ook ?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Heeft iemand die Infobalk geinstalleerd en gebruikt hij deze? Ik heb deze plugin geinstalleerd, maar dan heb ik geen beeld, aangezien MCAS er problemen mee lijkt te hebben ? Hebben andere dit ook ?

Klopt, als je tenminste ALTiBox bedoeld.

Zolang je de Plugin ALTiBox handmatig start blijft MCAS wel actief maar gebruik je bij deze Plugin Autostart dan schakelt MCAS af, althans dan krijg ik de melding 'Gecodeerde zender'.
Dit probleem heb ik en ook een tweetal anderen al op het Octagon forum gemeld maar nog geen reactie of oplossing gezien.

Daarnaast moet ik toegeven dat ik nu niet bepaald onderste boven raak van de toegevoegde waarde van deze Plugin maar dat is puur persoonlijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje laat antwoord: de infobalk is inderdaad altIbox. Niet helemaal stabiel en uitsluitend in het Duits, en ook nog niet helemaal af. Maar ik vond hem dus wel mooi.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien helpt het om even de opstartvolgorde aan te passen in /var/bin/autorun.sh

 

eerst deze en dan nadien pas mcas (met eventueel een sleep 5 tussen om 5 seconden te wachten vooraleer mcas opgestart wordt)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een goede tip maar ik denk als dit probleem met een dergelijke makkelijke actie opgelost zou zijn dit al door de maker van deze Plugin zou zijn geadviseerd.

Ik ben persoonlijk niet zo voor om direct op Linux niveau bestanden te wijzigen tenzij dit een essentieel probleem zou kunnen oplossen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Daarnaast moet ik toegeven dat ik nu niet bepaald onderste boven raak van de toegevoegde waarde van deze Plugin maar dat is puur persoonlijk.

Ik had gehoopt dat er een feature in zat die ik al lang wens en niet op de Rebox aanwezig is smile Mijn oude Philips decoder uit het jaar 2000 kon het namelijk al wel smile
Het is eigenlijk heel simpel wat ik zou willen: Als je op de info knop drukt, dan zie je de now/next informatie van de huidige zender. Wat ik nou mooi zou vinden is als je de pijltjes voor links/rechts kan browsen naar de now/next programma informatie van andere zenders.. zonder dat je dus naar deze zenders toezapt. Dit geeft een snel beeld van de zenders en leest lekker snel....

Maar zoals ik het nu zie zit deze functie er niet in frown Ik hoopte een beetje dat deze plugin misschien dit kon. Ik moet wel zeggen dat deze plugin beter "leest", omdat het wat duidelijker is van opzet

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We dwalen een beetje af van het onderwerp.

 

De vraag was Rebox of octagon software op je ontvanger.

 

Ik ben zelf tevreden met de prestaties van de Rebox software en heb geen behoefte aan plugins.

 

Daarnaast heb ik de indruk dat er nagenoeg geen verschil zit tussen de Rebox software en de standaard Octagon software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Daarnaast heb ik de indruk dat er nagenoeg geen verschil zit tussen de Rebox software en de standaard Octagon software.

De verschillen zijn (Octagon t.o.v. Rebox):

- Plugins mogelijk
- Alleen CD Fastscan SD, de HD-variant zit alleen op Rebox
- Andere skin (smaakkwestie)

Dat is alles.

Voor- en nadelen (Octagon t.o.v. Rebox):
+ Octagon komt vaker met updates, maar dat is niet altijd een voordeel bij een zeper-release;
+ RE-4000: bij CD smartcard niet langer een CI-module nodig;
+ RE-4000: ongecodeerd opnemen Nederlandse zenders;
- RE-4000: niet langer CD gecertificeerd, dus geen support meer bij CD;
- Kaartlezer plugin nodig;
- Geen garantie meer op de ontvanger;
- Niet alle winkeliers geven service op een gemodificeerde ontvanger;
+/- Systeembugs zijn beide merken exact gelijk (wisbug bijvoorbeeld).

Wil je maximaal kijkgenot en minimale sores in de Nederlandse situatie, dan is een standaard Rebox met CD smartcard zo gek nog niet.
Wil je spelen en experimenteren, of beslist de allerlaatste versie software, dan is Octagon een optie als je met verlies van garantie/support kunt leven.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

- Geen garantie meer op de ontvanger;
- Niet alle winkeliers geven service op een gemodificeerde ontvanger;
+/- Systeembugs zijn beide merken exact gelijk (wisbug bijvoorbeeld).

Ik moet nog maar zien hoe men wilt controleren op de garantie. Het is in alle tijden simpel om terug te gaan, zonder dat er "vervuiling" achter blijft. Of de box moet net dood gaan als je de Octagon firmware erop zet, dan wordt het misschien wat lastig, maar zover ik weet is dit nog bij niemand gebeurt zonder dat het te repareren is. Maar nu zou ik persoonlijk dus zo terug stappen naar de winkel mocht ik garantie nodig hebben en zet ik de Rebox firmware er terug op.

nog een puntje wat ik wel wou vermelden:
+ Softcam (MCAS plugin) voor octagon kan in sommige gevallen stabieler werken dan de Softcam van Rebox (i.c.m. dubbele kaart TVV/CD & Kaartupdates bovenste slot). Dit is voor mij de belangrijkste reden om de Octagon firmware momenteel te gebruiken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...