sattv4iedereen Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 hi, verleden week bij winkel X een hd tv gekocht en een dvd samsung. toen ik thuiskwam,heb ik de samsung geïnstaleerd en er een dvd+r erin gelegd,helaas discfout.probeer diverse anderen en het werkte niet.toen gebeld met winkel X en ze stellen voor om het toestel om te ruilen.ik mocht zelfs een andere model kiezen,en koos de lg,omdat ik positieve ervaringen had met dat merk.maar helaas op die lg ook geen dvd+r cd+r enz.enkel gekochte. dat kan toch niet zijn dat ik 2X een defecte dvd heb gekregen in de winkel? nu mijn vraag,hebben die nieuwere toestellen te weinig leeskracht om dergelijke cd te lezen,of hoe zit dat? bedankt Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Stond het wel in de specs van de apparaten dat ze DVD+R afspelen? Was het niet een +RW die je wilde proberen?
sattv4iedereen Geplaatst: 16 juli 2011 Auteur Geplaatst: 16 juli 2011 er staat op de doos iets van in,dat hij verschillende formaten aankon. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Maar even precies controleren dan, alvorens je verder gaat.
grunnsat Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Heb je de gebruiksaanwijzing van de TV's doorgelezen? Het zou bij de specificaties moeten staan. Kun je het daar niet vinden? Bel met de importeur. Er werd ook altijd aangeraden om DVD -R schijfjes te gebruiken, want die zijn beter. Maar ja, de +R zijn goedkoper....
Han Peekel Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: grunnsat Heb je de gebruiksaanwijzing van de TV's doorgelezen? Het zou bij de specificaties moeten staan. Kun je het daar niet vinden? Bel met de importeur. Er werd ook altijd aangeraden om DVD -R schijfjes te gebruiken, want die zijn beter. Maar ja, de +R zijn goedkoper.... Waarom zijn die goedkoper, verklaar je nader ? Zo leer ik nog eens wat .
grunnsat Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: Han Peekel Origineel bericht van: grunnsat Heb je de gebruiksaanwijzing van de TV's doorgelezen? Het zou bij de specificaties moeten staan. Kun je het daar niet vinden? Bel met de importeur. Er werd ook altijd aangeraden om DVD -R schijfjes te gebruiken, want die zijn beter. Maar ja, de +R zijn goedkoper.... Waarom zijn die goedkoper, verklaar je nader ? Zo leer ik nog eens wat . Ander productieproces als ik mij dat goed herinner. Ik heb daar jaren geleden het nodige over gelezen, en toen besloten uitsluitend -R te kopen. De beste fabrikant zou Taiyo Yuden zijn, maar die brengt ze niet uit onder eigen naam.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Origineel bericht van: Han Peekel Waarom zijn die goedkoper, verklaar je nader ? Zo leer ik nog eens wat . De DVD+R zouden goedkoper moeten zijn omdat op een blanko DVD+R 20 cent minder thuiskopieheffing zit dan op een DVD-R. Op een DVD+R betaal je € 0,40 heffing per 4,7 gigabyte en op een DVD-R betaal je € 0,60 heffing per 4,7 gigabyte. Bron: Stichting de Thuiskopie Bovenstaande tarieven zijn officieel maar ik geloof dat je deze bijna nergens betaalt. Je zou dan voor een spindel van 100 DVD-R al € 71,40 aan heffing en BTW betalen, dan is het produkt zelf nog niet betaald. Ik zie toch regelmatig spindels van 100 DVD+R liggen voor nog geen € 25
Kls Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Heb je de gebruiksaanwijzing van de TV's doorgelezen? Het zou bij de specificaties moeten staan. Kun je het daar niet vinden? Bel met de importeur. Er werd ook altijd aangeraden om DVD -R schijfjes te gebruiken, want die zijn beter. Maar ja, de +R zijn goedkoper.... dvd-r is niet beter dan +r, maar er zijn wel een paar merken die slechter met +r overweg kunnen dan -r. Sony bijvoorbeeld doet weer met allen moeilijk, voornamelijk omdat ze vinden dat beschrijfbare dvd's gebruikt worden voor kopieeren van voorbespeelde dvd's... Wel geldt meestal: 2,4 of 4 speed branden, niet sneller. En een ander programma gebruiken, de in windows ingebouwde brander software is meestal problematisch. DM800HD - OpenPli - Triax + Canal Digital duo kop VU+DUO - OpenPli - Wavefrontier Astra 1-2-3 ++++ Versterkers:Onkyo + Harman Kardon - Blu-Ray: Philips 3D + Sony - TV: LG plasma 50 + LG Led 3D 42 Popcorn Hour A-210 Popcorn Hour C-200 Synology 106e - DSM 3.1 Synology 106 - DSM 3.2 kabel: Hirschmann Koka 799 met Hirschmann pluggen - Tyco UTP met Tyco pluggen - HDMI 1.4
winwiz Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 dvd-r is niet beter dan +r, maar er zijn wel een paar merken die slechter met +r overweg kunnen dan -r. Sony bijvoorbeeld doet weer met allen moeilijk, voornamelijk omdat ze vinden dat beschrijfbare dvd's gebruikt worden voor kopieeren van voorbespeelde dvd's... Wel geldt meestal: 2,4 of 4 speed branden, niet sneller. En een ander programma gebruiken, de in windows ingebouwde brander software is meestal problematisch. DVD+R heeft wel veel voordelen als je veel edit. Een DVD-R moet je afsluiten om op een normale DVD speler af te kunnen spelen. Langzaam schrijven is onzin MITS de brander goed met de DVD overweg kan. Probleem ontstaan juist door goedkope DVD's Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
columbo Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 (aangepast) Als je een DVD +R,of -R goed gebrand hebt, dan kun je deze op elke DVD speler afspelen,echter wel een fatsoenlijk progamma gebruiken om te branden in ISO formaat ,dus geen windows,want dat kunnen lang niet alle spelers aan. 16 januari 2012 aangepast door columbo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen