Gast HelioZ Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Hoi! Dit is mijn eerste bericht op sat4all.. lees veel goede dingen hier en denk daarom dat jullie me wel kunnen helpen. Ik heb een nieuwe 80cm schotel gekocht, zodat ik 4 satellieten kan ontvangen 13/19/23/28. Nu heb ik alles gedaan volgens de thread van Connexxion. Ik heb een signaal tussen de 73% en 85% op alle 4 satellieten, echter is de kwaliteit van het signaal niet optimaal. De kwaliteit op: 13e = +/- 50% 19e = +/- 75% 23e = +/- 75% 28e = +/- 65% In de post van Connexxion staat dat hij een 99% signaal heeft, maar ik haal niet eens de 80%. Er zijn verder helemaal geen belemmeringen.. de schotel staat op het dak. Ik dacht misschien dat het misschien aan mijn box zou kunnen liggen, ik heb een IPBOX 400s met enigma1 erop draaien.. en heb gelezen dat ik ergens mn LNB type zou moeten instellen, maar ik kan die in het menu nergens terug vinden. Ik heb 3 Maximum Twin Rod LNBs en 1 Inverto BLACK ULTRA Twin LNB. Kwa uitrichten heb ik alle richtingen al geprobeerd en heb bij het recht houden van de LNB-houder een beter signaal dan gekanteld? Wie kan me advies geven?
tajvdz Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Wat voor multifeed houder en merk schotel heb je? Connexion gaat uit van Triax ik heb een universele beugel. Die is net wat anders maar komt op hetzelfde neer. Je praat over een 80 cm schotel en dat is volgens mij geen maat van Triax. Dit is mijn situatie, hier onder nog in het kort uitgelegd. Posities van de lnb's op de rails van Connexion aanhouden. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...st_#Post2008804 Heb je de diseqc er al tussen trouwens? Ik ben begonnen zonder diseqc. Het was een bestaande schotel waar 2 lnb's op konden. Ik heb een beugel voor 3 lnb's er voor in de plaats gezet. Dezelfde als jij hebt maar met 1 houder minder denk ik. Ik gebruik ook nog een rotor dus heb weinig aan ook nog eens hotbird via vaste opstelling. Eerst gekeken of de paal recht stond. daarna elevatie ingesteld. Ik ben begonnen met 23,5 maar jij zou bij 19,2 moeten beginnen. De lnb's voor 19,2 en 23,5 zet je er samen op zodat ze met de zwarte ringen van de beugel tegen elkaar komen en alle 2 even ver van het middelste gedeelte af. Even kijken wat het beste resultaat geeft door de schotel op de paal te verdraaien en die zet je dan meteen vast. Je kan de skew wat bijdraaien en de beugel wat kantelen. Heb je het beste resultaat dan naar de volgende lnb. Ik heb de kabel verzet en ook weer afgesteld. Hier hoef je eigenlijk alleen de houder maar te verschuiven over de rails en wat aan de skew te doen. en evt kijken op welke positie hij het beste wordt als je de beugel wat kantelt. Zelfde bij de 3e en 4e lnb en daarna de beugel zo zetten dat hij op alle 4 tegelijk het beste resultaat geeft en zet je alle schroefjes op de rails vast. daarna ben ik met de kabel nog even alle lnb's langs gegaan en ze deden het alle 3 nog.
Ventura Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Origineel bericht van: HelioZ In de post van Connexxion staat dat hij een 99% signaal heeft, maar ik haal niet eens de 80%. Er zijn verder helemaal geen belemmeringen.. de schotel staat op het dak. Daar zit een denk fout. Connexxion gebruikt een Dreambox 800HD en u gebruikt een IPBOX 400s. Dat zijn twee verschillen satelliet ontvangers. Daar kunt u het niet mee vergelijken. Een satelliet ontvanger is geen satelliet meter. Hebt u ook eens geprobeerd met een satfinder bij het uitrichten? Origineel bericht van: HelioZ Kwa uitrichten heb ik alle richtingen al geprobeerd en heb bij het recht houden van de LNB-houder een beter signaal dan gekanteld? De LNB houder moet zeker gekant staan om de beste resultaten te krijgen. De astra 2 lnb hoe helemaal hoog staan en de hotbird zo laag mogelijk.
satencom Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Je zegt dat je bij het recht houden van de LNB-houder een beter signaal hebt dan gekanteld? Dat betekent dat de elevatie niet goed staat, dat is de graden instellingen op zijrand de klem . Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast HelioZ Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 @tajvdz: Ik heb alles gedaan volgens de post van Connexion. Ik heb een SAB dish met een SAB multifeed houder. Ik heb dezelfde waarden als Connexion aangehouden op de rails.. denk dat ik daarom ook wel signaal heb op alle 4 lnbs. Ik heb eerst zonder diseqc switch gewerkt en geprobeerd de astra 1 satelliet zo goed mogelijk uit te richten en dan de 23 enzovoorts. Heb eigenlijk precies gedaan hoe jij het beschrijft. Skew = het draaien van de LNB zelf toch? Heb dat ook geprobeerd, maar weinig verschil in het signaal/kwaliteit. @Ventura: Ja ik weet dat hij een andere box heeft en vroeg mij daarom ook misschien af of het op mijn box anders zou zijn. Maar ik heb het nog niet geprobeerd met een satfinder. Maar ik heb het gevoel dat ik heel dichtbij zit. Ik had hiervoor een andere schotel, maar daarmee heb ik ook nooit 100% kwaliteit gehad. Ik heb ondertussen alles vervangen (muurbeugel/schotel/lnb/kabels), maar zonder resultaat! @satencom: Bij het rechthouden van de LNB-houder heb ik idd een paar percent meer signaal. Ik heb ook geprobeerd om de elevatiehoek aan te passen zoals je zegt, maar waar hij nu op staat daar heb ik het beste signaal mee. Voordat ik begon met het daadwerkelijk installeren van de schotel, heb ik me eerst goed ingelezen zodat alles (hopelijk) vlekkeloos zou verlopen en heb toen dus gelezen dat ik dat elevatiehoek rond de 28 zou moeten instellen. (Woon in Den Haag).. Ik weet niet precies wat ik nu moet doen.. ik denk een satfinder aanschaffen. Misschien kan ik proberen een aantal fotos te maken, om zo een beter beeld te scheppen bij jullie?
satencom Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Je zou even kunnen proberen de elevatiehoek aan te passen ,zet hem op 29 of naar 27 de lnb houder moet een beetje scheef staan 28 om hoog , en de 13 om laag, zo als Ventura ook al zegt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast HelioZ Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Ik heb de elevatiehoek aangepast.. van 24 tot 30.. waar hij nu op staat heeft het sterkst signaal? Zou het kunnen dat de satelliet te dicht bij huis staat? er staat verder niks in de richting van waar de schotel naartoe wijst. Ik heb geprobeerde lnb houder te kantelen, maar de signaal is beter zo? Ik zal foto smaken zodra het weer wat beter is!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Je bedoelt natuurlijk de schotel en niet de satelliet Hoever staat je schotel vanaf je huis, hoe hoog hangt je schotel ongeveer vanaf de grond gemeten en hoe hoog is je huis?
Ventura Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Vul even u gegevens in http://www.dishpointer.com/ misschien laat deze link zien waar eventuele de belemmering is.
Gast HelioZ Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 The Great Mac: Ja sorry.. foutje:P Bekijk de fotos even dan zie je de opstelling. Mijn huis is 3 hoog dat maakt het ongeveer 10m? @Ventura: Ik heb dat al gedaan.. hij geeft aan dat er op enig afstand een belemmering is, maar het punt dat dat ding aanwijst is al lager van mijn plafond.. dus daar klopt weinig van! Hier zijn de fotos! (ondanks the sucky weather)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Dat is gewoon 'vrij zicht', netjes ook.
Gast HelioZ Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 is het niet te dicht bij huis of zoiets? zijn er andere factoren die een negatieve rol kunnen spelen in mijn situatie?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Nee, het ziet eruit als vrij zicht, dus geen problemen te melden.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Ja, inderdaad. Misschien nog beetje fine-tunen, je hebt beeld dus je bent op de goede weg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen