Gast HelioZ Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 ik weet verder niet wat ik nog meer zou moeten proberen. Maakt het heel veel uit als de wandbeugel kwa elevatie niet helemaal precies waterpas is? Verder heb ik echt alle richtingen geprobeerd links/rechts/boven/beneden/elevatie.. ik weeeeeeeeet het gewoon niet meer
Eduard07 Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Origineel bericht van: HelioZ Maakt het heel veel uit als de wandbeugel kwa elevatie niet helemaal precies waterpas is? Wat dacht je zelf? Je moet dan in ieder geval compenseren met de lnb's. In welke mate dat bij jou mogelijk of onmogelijk is, kan ik natuurlijk vanuit hier niet beoordelen. Heb je de lnb's trouwens halverwege in de houders? Te ver naar voren of naar achteren kan ook verschillen veroorzaken. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast HelioZ Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 de LNBs zitten nu helemaal naar voren..ik ga ze straks even naar het midden zetten.. kijken met watvoor resultaat.. maar je zegt dat je moet compenseren met de LNBs? bedoel je dan dat ik de multifeed houder moet aanpassen in elevatie?.. dat is bij mij niet mogelijk!
bellejt Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Als het kan moet je de beugel schuin plaatsen.Kijk voor een foto eens op mijn website : www.johnnyrail.net .Daar zie je hoe ik het heb gedaan met een 88 cm Triax.Nagenoeg overal 100 % ontvangst en kwaliteit. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Gast HelioZ Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Nu begrijp ik er helemaal niets meer van.. Ik heb een satfinder gekocht.. doe precies wat er verteld wordt.. eerst helemaal naar rechts draaien die knop en dan steeds meer naar links totdat hij helemaal precies gericht is!! maar ik heb geen signaal op box als ik dat doe.. alleen maar BER. Op welke transponder moet ik hem instellen voor het perfect uitrichten op astra1? soms blijft dat ding gewoon piepen ook al zet ik hem om -6(helemaal links) en blijf ik draaien, dan kijk ik naar mijn box en dan zie ik een laag signaal/kwaliteit met heel veel BER! HELP!
Gast HelioZ Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 nu heb ik dus een nieuwe wandbeugel.. HELEMAAL WATERPAS.. azimuth op 161graden elevatie op 28 graden. transponder op 12151 V BVN op astra.. zelfs daar heb ik geen signaal.. ik word helemaal gek!!! die satfinder klopt volgens mij niet? als ik volgens dat ding een sterk signaal hoor te hebben. Dan heb ik niet eens beeld.. hij lockt niet eens? misschien is mijn box helemaal gek geworden dat kan ook nog?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Bij sommige satfinders heb je inderdaad geen beeld als die tussen de LNB en de ontvanger zit.
Gast HelioZ Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Hoor ik dan ook lage signaal/kwaliteit met veel BER te zien via de satfinder op de box? Ik heb nu op alle 4 lnbs signaal/kwaliteit tussen de 60 en 70 maar met veel BER? Ik word gek ervan, ik laat het maar even rusten!
Gast HelioZ Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 mijn satfinder lijkt heel veel op deze! Moet ik met deze eerst uitrichten en dan de lnb direct aansluiten op de box?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Een SatFinder, het woord zegt het al, is bedoeld om een satelliet te vinden. Erna fine-tunen met je ontvanger eraan. Dit gaat natuurlijk niet op, als je professionele apparatuur hebt.
Wiend Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Zie ik daar het Westeinde ziekenhuis op de achtergrond ;-) ? Misschien dat veel mensen hier, met alle respect, net een tikkie te technisch denken. Het lijkt er op dat je wel een signaal van een satelliet oppikt, maar dat dat bijvoorbeeld de Hotbird is en niet de Astra1. Zo zul je dus nooit BVN zien. Als je ervaring hebt is het uitrichten een fluitje van een cent. Maar heb je geen ervaring dan kan het een drama worden ;-) Is er niemand die je kan helpen? Misschien de buren, die ook een schotel hebben. Er zijn ook van die "satellietboertjes" die voor een vrij laag bedrag je schotel uitrichten. Of je vraagt op dit forum of iemand uit de buurt je komt helpen. Overigens kan je ook eenvoudig beginnen. Dus sluit je eerst je coax op de LNB aan die Astra1 moet gaan ontvangen. Dan kan je gaan draaien, stap voor stap, totdat je zo goed mogelijk beeld hebt. Daarna zet je alles goed vast, sluit je alles weer op de switches aan en kan je de rest afregelen.
Gast HelioZ Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Origineel bericht van: Seniorsatter BVN zit op 12515 H Astra 19.2 ja sorry.. typefoutje:P Origineel bericht van: Wiend Zie ik daar het Westeinde ziekenhuis op de achtergrond ;-) ? Het lijkt er op dat je wel een signaal van een satelliet oppikt, maar dat dat bijvoorbeeld de Hotbird is en niet de Astra1. Zo zul je dus nooit BVN zien. Als je ervaring hebt is het uitrichten een fluitje van een cent. Maar heb je geen ervaring dan kan het een drama worden ;-) Is er niemand die je kan helpen? Misschien de buren, die ook een schotel hebben. Er zijn ook van die "satellietboertjes" die voor een vrij laag bedrag je schotel uitrichten. Of je vraagt op dit forum of iemand uit de buurt je komt helpen. Overigens kan je ook eenvoudig beginnen. Dus sluit je eerst je coax op de LNB aan die Astra1 moet gaan ontvangen. Dan kan je gaan draaien, stap voor stap, totdat je zo goed mogelijk beeld hebt. Daarna zet je alles goed vast, sluit je alles weer op de switches aan en kan je de rest afregelen. Hahaha ja ik woon in de buurt van het MCH idd:P Ik heb hem hiervoor zonder satfinder ingesteld en toen had ik wel gewoon beeld en signaal tussen de 70% en 80% maar de kwaliteit was zo laag.. ik wil gewoon het maximale uit de schotel halen. Iedereen heeft een hoger kwaliteit van het signaal en dit probeer ik daarom ook te halen. Ik heb eerst ook alleen de Astra LNB aangesloten en daarna uitgericht. Er zijn idd een aantal satboertjes hier die het uitrichten voor een laag bedrag, maar dat zie ik als last resort! Het is nu een beetje een drama, maar ik vind het leuker als ik het zelf kan fixen (dan leer ik er weer iets bij). Mijn missie is om de kwaliteit van het signaal op 100% te krijgen, maar dat lijkt onmogelijk op dit moment. Ik ga zometeen het dak weer op om te testen of ik na het uitrichten met de satfinder idd beter signaal/kwaliteit heb als ik de meter er tussenuit haal! I'll keep you updated.
Gast HelioZ Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Ik heb hem net uitgericht.. het klopt idd als je die satfinder er tussenuit haalt heb je opeens meer signaal. Maar ik heb de lnb daarna dus direct aangesloten op de box en daarna geprobeerd zo hoog mogelijke signaal te krijgen.. en ik ben uiteindelijk gekomen op ongeveer 85% signaal en kwaliteit.. zonder BER. is dat genoeg voor het ontvangst van HD kanalen zonder problemen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen