fjskmdl Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Ik heb hier nog een WD caviar blue WD5000AAKS 500 gb 16MB 7200 RPM hd liggen en zou deze graag willen gebruiken om programmas op te nemen op de vu+duo. Ik weet dat dit zal werken maar twijfel nog een beetje om deze te gebruiken omdat hij op 7200 rpm draait (ipv 5400). Zal dit de levenduur van de vu+duo niet teveel verminderen omwille van de eventuele warmte ontwikkeling? Verder zou ik eigenlijk graag kunnen opnemen van 19.2/23.5 zonder beperkingen. Momenteel gaan 2 kabels van de ontvanger naar de schotel: 1 rechstreeks naar lnb 23.5 1 naar een switch met 4 uitgangen, waarvan er 3 naar de overige lnbs gaan (13,19.2,28.2) Wat heb ik juist nodig om dit werkende te krijgen (eventueel rekening houdend met uitbreiding zodat ik van alle 4 de lnbs tegelijk kan opnemen of later nog meer indien niet overdreven duur,maw wat is het beste toekomstgericht ) alvast bedankt!
Zuppelan Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 7200rpm is technisch geen probleem, de VU+ houdt zich wel koel met zijn ventilator. Wel is het zo dat de snellere toegangstijden van een 7200rpm-schijf geen enkel voordeel bieden in een satellietontvanger en je wel extra herrie en warmteontwikkeling hebt.
Zuppelan Geplaatst: 16 juli 2011 Geplaatst: 16 juli 2011 Om zonder beperkingen te kunnen opnemen moet je twee schakelaars inzetten, en alle vier LNB's verbinden met beide schakelaars. LNB's die geen twee uitgangen hebben moet je vervangen.
fjskmdl Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Is het ook niet op te lossen met maar 1 switch? Ik zou dan kabel1 vd ontvanger rechstreeks op 1 aansluiting van een duo lnb aansluiten, en de 2e kabel vd ontvanger gaat dan naar een 4/1 switch. Uitgang 1 vd switch gaat dan naar de andere aansluiting op die lnb. (via ontvanger kabel 2) Dan gebruik ik nog 2 uitgangen van de switch die naar de 2 ingangen van de andere lnb gaan. (ik hben dan nog 1 uitgang op de switch over die ik naar bvb een lnb voor hotbird kan aansluiten) Redeneer ik hier juist? Hiervoor zou ik 2 alps twin lnbs kopen en 1 maximum digiality 4/1 (wordt gebruikt met vu+ duo) indien bovenstaande werkt zou ik eventeel een emp atevio 8/1 nemen zodat ik met de vrije uitgangen nog meer single lnbs kan aansluiten
fjskmdl Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Na wat zoeken kwam ik de emp centauri 8/2 (P167w) tegen. Dit lijkt de oplossing te zijn om 2 Twin lnbs aan te sluiten op de vu+ duo. Kan iemand mij zeggen of dit zal werken? zou l graag vandaag nog bestellen, slechts 2 meer in voorrraad
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Origineel bericht van: fjskmdl Na wat zoeken kwam ik de emp centauri 8/2 (P167w) tegen. Dit lijkt de oplossing te zijn om 2 Twin lnbs aan te sluiten op de vu+ duo. Die switch kan tot 4 twin LNB's aansluiten op de twee tuners van de Vu+ Duo. Dat is een prima keuze voor jou dus.
Zuppelan Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Citaat: Is het ook niet op te lossen met maar 1 switch? Ik zou dan kabel1 vd ontvanger rechstreeks op 1 aansluiting van een duo lnb aansluiten, en de 2e kabel vd ontvanger gaat dan naar een 4/1 switch. Uitgang 1 vd switch gaat dan naar de andere aansluiting op die lnb. (via ontvanger kabel 2) Dat werkt alleen als je schakelaar een zogenaamde "uncommitted switch" is. Je hebt in zo'n situatie namelijk twee schakelaars achter elkaar: Je 4/1-schakelaar en de ingebouwde schakelaar van de Duo-LNB. Bij een zogenaamde "committed switch" (de meeste op de markt), kan je ontvanger de schakelaars niet afzondelijk aansturen en dat is wel noodzakelijk in de situatie die jij voorstelt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen