Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

mijn 8000 geeft vaak om de paar minuten korte onderbrekingen, alleen op de radio, niet op TV.

Ik heb hier al vanaf het begin (half jaar) mee te maken.

Loader L 1.23, software Re SW: v1.09.20.

Enig idee?

Ambrus

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Geplaatst:

Geef even aan hoe de Audio vanuit de RE-8000 is aangesloten.

Direct via HDMI op de TV of via een optische kabel op een HCS?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jürgen
Geef even aan hoe de Audio vanuit de RE-8000 is aangesloten.

Direct via HDMI op de TV of via een optische kabel op een HCS?

De optische kabel gaat naar de versterker (Marantz SR 8200). De TV heb ik meestal niet aan als ik naar de radio luister.

Geplaatst:

Als je de optische kabel loskoppelt en de Audio vanaf de RE-8000 via de HDMI kabel naar jouw TV stuurt heb je dan hetzelfde probleem?

Het is namelijk niet uitgesloten dat jouw versterker niet goed met het uit de RE-8000 afkomstige Audio signaal kan omgaan.

Dit type versterker is volgens mij namelijk minimaal 6 jaar oud en het is niet uitgesloten dat deze versterker niet goed met het ontvangen signaal omgaat of dat de nu toegepaste instellingen onjuist zijn.

Dit is overigens maar een aanname en je komt in elk geval al iets verder als je even controleert of de Audio rechtstreeks naar de TV wel zonder problemen afspeelt.

Geplaatst:

Ik heb er zelf ook last van zolang ik de Rebox heb.

Analoog is de beste optie.

Als je hem digitaal gebruikt heb je tikken en drop outs.

Overgens heb ik de Rebox 9000 maar dat maakt volgens mij niks uit.

Groeten Remo

Geplaatst:

Ik heb vanaf het begin af aan mijn RE-9000 via de optische (Toslink) kabel aan mijn Sony HCS aangesloten en heb geen last van tikken.

Ik denk ook niet dat dit een structureel probleem bij de Rebox is want voor zo ver mij bekend zijn er tot nu maar 2 klachten hierover geweest.

• Moderator
Geplaatst:

Mijn 8000 hangt ook via Toslink aan een Sony receiver.

Op ClassicFM onderbreekt de weergave voor ongeveer een seconde, een paar keer per dag.

Andere radio programma's worden via de satelliet nagenoeg niet beluisterd, ik kan niet aangeven of het iets van de Rebox is of van de (Canaaldigitaal) encoders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Ik heb vanaf het begin af aan mijn RE-9000 via de optische (Toslink) kabel aan mijn Sony HCS aangesloten en heb geen last van tikken.
Ik denk ook niet dat dit een structureel probleem bij de Rebox is want voor zo ver mij bekend zijn er tot nu maar 2 klachten hierover geweest.

Ja, Jürgen, het kan inderdaad met mijn Rebox (en kennelijk die van Remo) te maken hebben (is het dan een garantiekwestie?).

Mijn Marantz is inderdaad een oudje, maar geeft bij TV nooit problemen met tikken, geeft prima 5-kanaals geluid bij HD TV. Ook had ik met vorige satboxen (Echostar, Arion, Topfield) nooit iets gemerkt van die tikken met Toslink aansluiting. Ik zal als het weer gebeurt loskoppelen en via TV nagaan hoe het zit, en dan ook analoog uitproberen

Remo's suggestie om op analoog over te gaan: oké, maar dan mis ik het prima geluid bij HD TV.

In elk geval, dank voor jullie reacties,

Ambrus

Geplaatst:
Ik heb vanaf het begin af aan mijn RE-9000 via de optische (Toslink)

Genoemd probleem heb ik in een heel andere context (had niets met Rebox te maken) ook al eens meegemaakt. Na onderzoek bleek dat de optische (Toslink) kabel die ik gebruikte niet goed was. Niet dat er een breuk in zat of zoiets, maar de kabel had dusdanig veel vervuiling in het plastic zitten dat het signaal niet lekker doorkwam.

Plastic zegt in dit opzicht al veel. De betere kabels zijn namelijk van echt glas gemaakt. Het probleem zou dus in de kabel kunnen zitten. Je hoeft dan geen kabeltje van tientallen, of nog erger honderden euro's aan te sluiten, maar een beetje kwaliteit kan geen kwaad.

Wat daarnaast erg belangrijk is, is dat de verbindingen op de Rebox en op de receiver schoon zijn, ook vervuiling van de connectors kan problemen geven bij een Toslink koppeling.

Ten slotten een tip (en ik weet dat het in dit geval lastig wordt, maar toch); probeer zoveel mogelijk geen gebruik van Toslink te maken. digitale coax aansluitingen geven in de meeste gevallen een beter resultaat en hetzelfde geldt voor het doorgeven van geluid via HDMI. Gebruik daarnaast in alle gevallen kabels die net iets beter zijn dan de absolute budget kabels.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen