Miro Geplaatst: 13 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2011 Origineel bericht van: LINKEY Origineel bericht van: Miro Het feit is dat alle polls en berichten die ik gezien heb BH images tonen aan de top. (Dan denk ik in de eerste plaats op het internationale toneel) Blackhole/nabilosat hebben een aantal sites en toevallig beginnen ze graag polls waar toevallig de blackhole images altijd als beste uitkomt. Het blijft natuurlijk allemaal persoonlijk voorkeur. Natuurlijk is dit niet het geval. Nabilosat heeft niets meer te maken met BH images. Ik heb het over de internationale fora en niet het forum voor de BH images. Interesse in BH images is altijd groot geweest en het is een feit.
Gast georgiosolos Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Geef Miro Gelijk. Gelukkig zijn de hardcore forum satters geen normale gebruikers Ik kan blind met deze image werken en zelfs voor de dreamboxen is dit mijn favoriete image. Blackhole is inderdaad niet open maar kennelijk zal dat voor de meeste users een zorg zijn. Welke image werkt perfect met mijn Samsung TV samen, ondersteund op de VU+ 4 tuners en ondersteund een flink aantal Wifi sticks en dit alles met een paar menuklikken. De standaard Enigma2 menus geven veel minder opties en toeters en bellen. Het Blackholemenu vind ik in ieder geval wel klasse. Elke nieuwe versie van Blackhole installeer ik met veel plezier.
Beheerder Michel Geplaatst: 14 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 14 augustus 2011 Smaken verschillen. Zoveel is duidelijk. Maar afgezien van het wel of niet aanwezig zijn van enig gebruiksgemak is deze image weer een stereotype voorbeeld van een team dat veel van anderen gebruikt maar zelf niets geeft. De broncode van hun image moet wettelijk openbaar zijn, daar ze gebruik maken van GPL en GPL2 software. Wat ze doen is immoreel en onwettig en ik vind dat wel belangrijk. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Edwin024 Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 En als ik het goed begrijp gaat dat ook nog eens met goedkeuring van de Vu makers. Heel raar. Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)
Beheerder Michel Geplaatst: 14 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 14 augustus 2011 Miro, ik heb jouw reacties verwijderd omdat je ze in de Engelse taal schreef. Sat4all is een Nederlandstalig forum en hier geldt al 11 jaar de regel dat berichten in de (leesbare) Nederlandse taal geplaatst moeten worden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Miro Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 goed Ik ga akkoord en respect de forum regels. Ze zijn voor mij altijd voorop,want ik ben ook admin op de andere fora. Mijn mening weerspiegelt grotendeels de situatie op de satelliet scene vandaag. GPL zou de beste oplossing zijn, maar alleen als het wordt gerespecteerd door alle. Aangezien dit niet zo is, ben ik bang dat lang zal het niet overleven,als gevolg van commerciële belangen. Aanvallen op de GPL en de PLI door dezelfde mensen huichelaars ,bewijst dat ik gelijk had. DMM >>> GPL is goed, zolang ik het exclusieve recht heb om winst te maken. Dat verklaart mijn positie in dit alles. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening. Gr Miro
LINKEY Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Origineel bericht van: Miro Origineel bericht van: LINKEY Origineel bericht van: Miro Het feit is dat alle polls en berichten die ik gezien heb BH images tonen aan de top. (Dan denk ik in de eerste plaats op het internationale toneel) Blackhole/nabilosat hebben een aantal sites en toevallig beginnen ze graag polls waar toevallig de blackhole images altijd als beste uitkomt. Het blijft natuurlijk allemaal persoonlijk voorkeur. Natuurlijk is dit niet het geval. Nabilosat heeft niets meer te maken met BH images. Ik heb het over de internationale fora en niet het forum voor de BH images. Interesse in BH images is altijd groot geweest en het is een feit. Ik kreeg de illusie dat je contacten had met blackhole maar dit is niet zo gezien je uitlating over dat nabilosat Blackhole is populair in Italie omdat het matig DTT support heeft en het richt op de Italiaanse markt. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
Miro Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2011 E mijn vriend het lijkt wel je alles weet beter dan ik. Gewoon voor de info Ik ben in de BH team vanaf het begin van BH team en Enigma1 ex Nabilosat team ex Dream Elite team . BH team is nu een onafhankelijk team met eigen website/s en de mensen En de rest is net zo willekeurig schatting van populariteit. Ons forum groeit met bijna 1000 leden per maand Het spreekt voor zich over de populariteit. Bezoek de internationale forums en niet alleen lokale team forums. Bekijk het aantal posten met betrekking tot dit image op de internationale forums maakt gebruik van Google voor info. Maar in principe maakt het niet uit Het is belangrijk dat we zijn tevreden met ons werk en wie gebruikt image of niet is zijn keuze. M.v.g Miro
Gast georgiosolos Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Inmiddels is er dus 1.6.4 BlackHole Vu+Duo 1.6.4 Full Hdmi-Cec uitgekomen. Ik heb deze getest met mijn Samsung TV, de VU+ staat nu in de anynet+ hdmi Lijst. Geweldig, kan nu al mijn apparatuur met de Samsung Remote bedienen. Als ik met de Samsung Remote de TV uit- of aanzet dan gaat de VU+ ook uit of aan (standby). Idem als ik de VU+ duo aan of uitzet met de remote van de VU+. Hoe je het ook bekijkt, kennelijk weet het Blackhole team toch meer uit de standaard drivers te halen of deze zelfs te verbeteren. Dat Michel een persoonlijke mening heeft over het team is duidelijk, dat verklaart meteen zijn negatieve opmerkingen over dit image, maar is niet gebaseerd op feiten cq. dat dit image niet alleen populair in Italië is. Feit blijft dat er geen enkel image in omloop is voor de VU+ of zelfs de DMM ontvangers die zo een uitgebreide driver ondersteuning heeft. De enige image die kan tippen aan deze image is het Egami image die ik nu standaard op de ET9000 boxen meelever. Ik vraag mij af in hoeverre het team van Egami niet samenwerkt met het Blackhole team, want deze twee images lijken wel erg veel op elkaar qua driver ondersteuning. Deze twee images vind ik veruit de beste enigma 2 images, en ik heb ze tot op heden allen intensief getest. En feit blijft ook dat de ontwikkelaars van Blackhole heel korte communicatielijnen hebben met hun gebruikers op hun forum, waarbij men bijna dagelijks met de nieuwe ontwikkelingen mee kan kijken en feedback kan geven waarop men dan ook nog reageert. Voor mij is dit de ideale aanvulling naast de service van de fabrikant. Ook heb ik meerdere malen meegemaakt dat men losse drivers alsnog aan gebuikers ter download beschikbaar stelt, zo kunnen andere teams deze dan ook gebruiken lijkt mij.
Gast georgiosolos Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Dankzij het Blackhole team hebben wij nu HDMI CEC ondersteuning. Het HDMI CEC gebeuren zet mi. de VU+ en de ET9000 op een hoger plan dan de DMM receivers. Ik vind het ongelofelijk dat een receiver als de Dreambox 8000HD dit nooit en te nimmer kan ondersteunen, terwijl de voorstanders van DMM ons altijd op het hart drukten dat de DVI kabel minstens dezelfde functionaliteit zou ondersteunen als HDMI, wat dus nu kul blijkt te zijn. Zelfs de nieuwe DMM series ondersteund dit protocol niet. Installateurs kunnen dan eindelijk de VU+ in de meterkast inbouwen, naast de Mediaplayers en de BD players, waarbij alleen de HDMI kabels aan de TV gekoppeld hoeven te worden waarbij men alles kan besturen met één afstandbediening. Ikzelf heb een HDMI kabel van 2x5 meter aangesloten, dus met koppelstuk erin en beeld van de VU+ blijft perfect. Zo verstomt meteen de discussie/kritiek mbt het externe design van de kast van de VU+, wat ik wel eens lees in de diverse reviews, want je ziet de kast nu toch niet meer of over de al dan niet mindere remote van de VU+, je gebruikt nu immers de remote van je TV. Juist dit waren al dan niet pre's bij de keuze voor een dreambox.
LINKEY Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Origineel bericht van: georgiosolos Dankzij het Blackhole team hebben wij nu HDMI CEC ondersteuning. Het HDMI CEC gebeuren zet mi. de VU+ en de ET9000 op een hoger plan dan de DMM receivers. Ik vind het ongelofelijk dat een receiver als de Dreambox 8000HD dit nooit en te nimmer kan ondersteunen, terwijl de voorstanders van DMM ons altijd op het hart drukten dat de DVI kabel minstens dezelfde functionaliteit zou ondersteunen als HDMI, wat dus nu kul blijkt te zijn. Zelfs de nieuwe DMM series ondersteund dit protocol niet. Installateurs kunnen dan eindelijk de VU+ in de meterkast inbouwen, naast de Mediaplayers en de BD players, waarbij alleen de HDMI kabels aan de TV gekoppeld hoeven te worden waarbij men alles kan besturen met één afstandbediening. Ikzelf heb een HDMI kabel van 2x5 meter aangesloten, dus met koppelstuk erin en beeld van de VU+ blijft perfect. Zo verstomt meteen de discussie/kritiek mbt het externe design van de kast van de VU+, wat ik wel eens lees in de diverse reviews, want je ziet de kast nu toch niet meer of over de al dan niet mindere remote van de VU+, je gebruikt nu immers de remote van je TV. Juist dit waren al dan niet pre's bij de keuze voor een dreambox. Sorry CEC-HDMI had ET geintroduceerd en VU+ heeft dit nagemaakt dus zeker niet BH (feit!) DM8000 geeft DVI, het lijkt me heel sterk dat dit niet CEC ondesteunt (pin 13). Dmm kan dit volgens mij gewoon toevoegen in de drivers. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
LINKEY Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Origineel bericht van: Miro E mijn vriend het lijkt wel je alles weet beter dan ik. Gewoon voor de info Ik ben in de BH team vanaf het begin van BH team en Enigma1 ex Nabilosat team ex Dream Elite team . BH team is nu een onafhankelijk team met eigen website/s en de mensen En de rest is net zo willekeurig schatting van populariteit. Ons forum groeit met bijna 1000 leden per maand Het spreekt voor zich over de populariteit. Bezoek de internationale forums en niet alleen lokale team forums. Bekijk het aantal posten met betrekking tot dit image op de internationale forums maakt gebruik van Google voor info. Maar in principe maakt het niet uit Het is belangrijk dat we zijn tevreden met ons werk en wie gebruikt image of niet is zijn keuze. M.v.g Miro Doe de groeten aan Genoveffo Ik vraag me toch af welk internationale forums je bedoelt welk geen relatie hebben met BH. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
Miro Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2011 Origineel bericht van: LINKEY Origineel bericht van: Miro E mijn vriend het lijkt wel je alles weet beter dan ik. Gewoon voor de info Ik ben in de BH team vanaf het begin van BH team en Enigma1 ex Nabilosat team ex Dream Elite team . BH team is nu een onafhankelijk team met eigen website/s en de mensen En de rest is net zo willekeurig schatting van populariteit. Ons forum groeit met bijna 1000 leden per maand Het spreekt voor zich over de populariteit. Bezoek de internationale forums en niet alleen lokale team forums. Bekijk het aantal posten met betrekking tot dit image op de internationale forums maakt gebruik van Google voor info. Maar in principe maakt het niet uit Het is belangrijk dat we zijn tevreden met ons werk en wie gebruikt image of niet is zijn keuze. M.v.g Miro Doe de groeten aan Genoveffo Ik vraag me toch af welk internationale forums je bedoelt welk geen relatie hebben met BH. Ik weet echt niet Wat je bedoel met Genoveffo . Mij totaal onbekende mensen. International Forum (geen team forums) Spanjaarden, Portugezen, Kroaten, Italianen, Duitsers, Fransen forums in het Engels en andere talen etc etc Op het net zijn er honderden forums,Zijn ze BH forums ?? BH team biedt suport alleen voor VU Plus en het lijkt erop dat sommigen dat niet kunnen accepteren.
Littlesat Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Voor de geintereseerden. Hier loopt een draadje tussen de maker van BH en de makers van PLi over de HDMI-CEC http://www.pli-images.org/forum/viewthre...122#post_211122 Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Beheerder Michel Geplaatst: 15 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 15 augustus 2011 Origineel bericht van: georgiosolos ... Dat Michel een persoonlijke mening heeft over het team is duidelijk, dat verklaart meteen zijn negatieve opmerkingen over dit image, maar is niet gebaseerd op feiten cq. dat dit image niet alleen populair in Italië is. Nu moet je echt heel erg gaan oppassen meneer Muis. Eerst kom je hier onder de naam Dutchsat de boel iedere keer frustreren en nu doe je hetzelfde weer onder de zoveelste nieuwe alias om zo die waslijst aan waarschuwingen onder je andere account te ontlopen. Ik blokkeer deze account (georgiosolos). De volgende keer dat je de boel wilt frustreren, gebruik je jouw Dutchsat account (ja die met die 7 waarschuwingen) maar. Ik heb verder geen enkele persoonlijke mening over de mensen van het Blackhole team, want ik ken daar geen mens van, behalve dan Miro heel oppervlakkig via dit forum. Ik heb alleen een aversie tegen mensen die (let op: FEIT, geen mening) onwettig en immoreel code van een ander gebruiken en wijzigen en die wijzigingen en toevoegingen dan vervolgens niet openbaren zoals het wettelijk verplicht is, zoals o.a. het Blackhole team dat doet. Dat kan niet, dat mag niet, dat hoort niet zo! Pli deed dat vroeger ook en alhoewel ik niets tegen de developers van Pli heb, zal je kunnen terug lezen dat ik hier PLi vroeger ook al diverse keren op aangesproken heb. Pli heeft alleen het licht gezien en openbaart hun code nu wel al lange tijd. ZOALS HET HOORT! Verder is mijn persoonlijke mening (en die staat volledig los van mijn mening over het delen van broncode) dat deze Blackhole image een enorm schreeuwerig menu en een totaal onlogische indeling van alle instellingen heeft. Ik hou niet van images die te ver weg gaan van Enigma2, zeker als dat (nogmaals naar mijn mening) geen verbetering maar eerder een verslechtering van het GUI betreft. Ook dat commentaar heeft Pli altijd van mij gekregen over hun enigma1 image. Dat vond ik ook zo'n typisch voorbeeld van een image dat te ver weg gaat van de bron en het GUI eerder verslechterd dan verbeterd. Nu (in enigma2) doet Pli dat goed en plaatst nieuwe functies waar ze thuis horen, Super! Gelukkig mag je in Nederland nog steeds een eigen mening hebben. Zeker als je dat gewoon netjes verwoord en daar niemand persoonlijk mee beledigd, dat geheel in tegenstelling tot wat jij iedere keer schrijft. Verder vind ik persoonlijk de opmerkingen van Miro erg kinderachtig. Ons team dit en ons team dat.... Dat team zus en dat team zo... Concentreer je op jezelf, zorg dat je wettelijk doet wat tot je plicht behoort en werk samen in plaats van tegen elkaar! Die kinderachtige team-ruzies moeten maar eens afgelopen zijn! Dat excuus van jou Miro, slaat nergens op. Dat er andere teams zijn die hun broncode niet openbaren, geeft jullie niet het recht dat ook niet te doen. Het is de wet, het is daarnaast moreel verplicht in de open source community, dus hou je daaraan! Of ga je soms zelf winkeldiefstal plegen omdat er ook andere winkeldieven zijn? Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen