Ga naar inhoud

BlackHole Vu+ UNO/ Duo/solo 1.6.3 Hdmi Cec

Aanbevolen berichten

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Beheerder
Geplaatst:

Hier kan je natuurlijk ook weinig tegenin brengen wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: LINKEY
Origineel bericht van: georgiosolos
Dankzij het Blackhole team hebben wij nu HDMI CEC ondersteuning.

Het HDMI CEC gebeuren zet mi. de VU+ en de ET9000 op een hoger plan dan de DMM receivers. Ik vind het ongelofelijk dat een receiver als de Dreambox 8000HD dit nooit en te nimmer kan ondersteunen, terwijl de voorstanders van DMM ons altijd op het hart drukten dat de DVI kabel minstens dezelfde functionaliteit zou ondersteunen als HDMI, wat dus nu kul blijkt te zijn. Zelfs de nieuwe DMM series ondersteund dit protocol niet.

Installateurs kunnen dan eindelijk de VU+ in de meterkast inbouwen, naast de Mediaplayers en de BD players, waarbij alleen de HDMI kabels aan de TV gekoppeld hoeven te worden waarbij men alles kan besturen met één afstandbediening. Ikzelf heb een HDMI kabel van 2x5 meter aangesloten, dus met koppelstuk erin en beeld van de VU+ blijft perfect.

Zo verstomt meteen de discussie/kritiek mbt het externe design van de kast van de VU+, wat ik wel eens lees in de diverse reviews, want je ziet de kast nu toch niet meer of over de al dan niet mindere remote van de VU+, je gebruikt nu immers de remote van je TV. Juist dit waren al dan niet pre's bij de keuze voor een dreambox.

Sorry CEC-HDMI had ET geintroduceerd en VU+ heeft dit nagemaakt dus zeker niet BH (feit!)
DM8000 geeft DVI, het lijkt me heel sterk dat dit niet CEC ondesteunt (pin 13). Dmm kan dit volgens mij gewoon toevoegen in de drivers.

dus deze plugin is waardeloos voor de dm8000
ik heb altijd begrepen dat dvi en hdmi hetzelfde was alleen een andere stekker.
jammer voor mij met mij dm8000 lijkt me mooi te werken met de div apparatuur

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen