Ga naar inhoud

[DM800HD] Mount tussen 2 ontvangers met 1 harddisk

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in de Dreambox database de mooie tutorial van M_Z uitgevoerd:

"[Enigma2] Mount maken tussen 2 ontvangers met 1 harddisk "

Op deze manier werkt het prima om 2 dreamboxen aan elkaar mounten en gebruik te maken van een harddisk die in een de andere ontvanger zit. Ook kan ik 2 programma`s tegelijk opnemen en kijken. smile

Het enige wat ik hinderlijk vind is dat wanneer ik mijn 2de dreambox herstart deze geen mount meer maakt met de andere ontvanger en dat ik weer de file auto.hotplug moet editten met:

1steontv -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock,rsize=32776,wsize=32776 192.168.1.2:/media/hdd om een mount te maken.

Daarna werkt alles weer prima.

Is er een mogelijkheid om deze regel niet telkens toe te hoeven voegen na een restart, zodat deze vast in de file auto.hotplug blijft staan? En niet meer telkens opnieuw hoeft in te voeren confused

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Geplaatst:

dat kun je doen in /etc/fstab met toevoegen regel

192.168.1.2:/media/hdd /media/hdd nfs rw,soft,tcp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

juist fstab methode.

dan moet je natuurlijk wel die automount methode ongedaan maken.

nog een vraagje waarom herstart je receiver 2?

en waarom auto.hotplug?

(ihad wiki : Aber ehrlich gesagt ist es einfacher die "auto.network" direkt in "/etc" mit einem Editor zu bearbeiten.)

dus zonder de fstab te gebruiken jouw mountsyntax in "auto.network" zetten !

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
juist fstab methode.
dan moet je natuurlijk wel die automount methode ongedaan maken.

nog een vraagje waarom herstart je receiver 2?

en waarom auto.hotplug?
(ihad wiki : Aber ehrlich gesagt ist es einfacher die "auto.network" direkt in "/etc" mit einem Editor zu bearbeiten.)

dus zonder de fstab te gebruiken jouw mountsyntax in "auto.network" zetten !

ciao

Tonskidutch en Dagg super bedankt ! laugh

Inderdaad in fstab geen probleem na een herstart.

2de ontvanger wordt wel eens uitgeschakeld omdat deze soms een tijdje niet in gebruik is.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Geplaatst:

En als de 2e ontvanger weer eens uit- en aangaat, dan moet je de 1e ontvanger die je net hebt aangepast ook weer rebooten, want de mount is dan weg helaas. Dat kan dan met een scriptje weer gedaan worden, geef executierechten, en als je er een cronjob van maakt elk uur, gaat het bijna vanzelf...

chkmnt.zip

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

Geplaatst:

@dagg, aardig script

waarvoor dank van de Goegemeente... (dat vooropgesteld)

maar een cronjob die enkel elk vast uur op één receiver controleert is bij een per EPG timer ingestelde opname vanuit deepsleep op een willekeurig tijdstip wegens timeout ook nog niet 100pro.

enkel als alle twee de receivers zouden wakker worden uit deepsleep per wol (wake on Lan) en een dusdanige timer opname zou zijn geprogrammeerd gaat het wel 100pro goed...

maar volgens mij is een wake on lan in de busybox van enigma2 niet mogelijk (of dat is enkel zeer recent geimplementeerd?)

dus dan is de stroom verslindende standby stand toch de optie om het te realiseren.

wink

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:
Origineel bericht van: cejean
Ik heb in de Dreambox database de mooie tutorial van M_Z uitgevoerd:

"[Enigma2] Mount maken tussen 2 ontvangers met 1 harddisk "

En welke image gebruik je?

Gebruik je de image OpenPLi 2.0 dan kan het veel eenvoudiger via het netwerkmenu.

Grts.
Geplaatst:

Ja i know Tonskidutch, tis niet altijd succes zo met die cronjob. Andere oplossing weet ik echter ook zo niet helaas smile Maar in de praktijk werkt het best wel aardig, dm500 hd zo 'aangesloten' gehad op de dm8000hd, maar die heeft nu ook een externe esata hdd erbij, problem solved. cool

Oja ik weet niet of je snapt dat 1-maal een keer weer de mount gemaakt is alles ok verloopt tot de volgende (wel of niet ongelukkige) reboot vd 2e ontvanger? Enne deep-standby ken ik niet :D

Geplaatst:

Zoals gemeld, onder OpenPLi is dat "Mount again" in het netwerk menu.

Op alle images werkt het om de mount uit en weer aan te zetten in de mount manager in het netwerk menu.

Geplaatst:

boeit me zeer weinig tot helemaal niets dat het in pli zo gaat, ik geef een image onafhankelijk advies.

Origineel bericht van: MiLo
Op alle images werkt het om de mount uit en weer aan te zetten in de mount manager in het netwerk menu.

mja, automagisch is toch handiger, en mn scrippie checkt altijd of de mount er nog wel ís die misschien wel ongelukkigerwijs is verdwenen. je zou maar een belangrijke opname gaan missen en je bent er niet. smile

Geplaatst:
Origineel bericht van: dagg
dat kun je doen in /etc/fstab met toevoegen regel

192.168.1.2:/media/hdd /media/hdd nfs rw,soft,tcp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

smile

@ dagg, de regel toevoegen is in mijn geval niet nodig maar toch bedankt voor de tip.

Als ik nu een willekeurige ontvanger uitzet (power off) en weer herstart is er weer direct de mount van de 2de ontvanger met de eerste. smile

Dit is wat ik graag wilde en dankzij jullie hulp werkt het perfect! :D

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Geplaatst:

uh ben ff de draad kwijt... wink

wat was nu de 1e en 2e ontvanger? en hoe heb je het gedaan? smile

Origineel bericht van: dagg
En als de 2e ontvanger weer eens uit- en aangaat, dan moet je de 1e ontvanger die je net hebt aangepast ook weer rebooten, want de mount is dan weg helaas.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen