vGnp Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Origineel bericht van: Angeline maar een multiswitch is toch ook wat je in dit geval nodig hebt? Ik heb de openingspost nog eens gelezen, en begrijp dat je 4 satellieten wilt gaan ontvangen op een twintuner ontvanger en nog een andere ontvanger, in totaal drie aansluitingen dus. Dat klopt toch? Dat kan met een multiswitch, maar hoeft niet. Het kan ook met 4 quad LNBs en 3 stuks 4/1 DiSEqC switches. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Zie hiervoor ook mijn boodschappenlijstje, eerder in het draadje.
Gerard 76 Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Origineel bericht van: Angeline Fijn dat het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Ik heb 1 smart titanium quad LNB - maar zag bij iemand's fotos in die topic van Conexxion dat die niet helemaal goed te stellen zijn. vanwege hun dikke kop. Wat is overigens het verschil tussen quad en quattro LNB? ze zitten tegen elkaar aan,dat klopt ja, maar het gaat absoluut goed hoor,ik heb 't ook zo gehad.
Angeline Geplaatst: 20 juli 2011 Auteur Geplaatst: 20 juli 2011 een andere vraag: moet ik mijn motor weghalen om het systeem om te zetten naar een vast systeem? of kan ik de motor op een bepaalde stand zetten - en daarmee de multifeed gebruiken?
Gerard 76 Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Beste is om de motor er tussenuit te halen ja.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Origineel bericht van: Angeline moet ik mijn motor weghalen om het systeem om te zetten naar een vast systeem? Moet niet, is wel beter zoals Gerard al zegt.
aaannk Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Origineel bericht van: Angeline een andere vraag: moet ik mijn motor weghalen om het systeem om te zetten naar een vast systeem? of kan ik de motor op een bepaalde stand zetten - en daarmee de multifeed gebruiken? In principe kun je draaibaar combineren met jou vaste opstelling, multifeed 4 satellieten. (alleen voor astra 19 oost een twinLNB. Je draaid de schotel naar 19 oost, zodat je deze optimaal ontvangt en richt Astra 23,5/28.2 oost en hotbird 13 oost maximaal uit en als je bijvoorbeeld turksat 42 oost wil zien dan draai je via menu ususals of diseqc 1.2 naar deze satelliet, wil je weer met vaste opstelling kijken dan draai je de schotel naar Astra 19 oost terug. Dan heb je voor het gemakkelijkste gebruik tuner1 voor de vaste opstelling en tuner2 vd draaibare opstelling en vast Astra 19 oost. Heb je een twintuner? zo ja kun je ook bijv. tuner2 met de coaxkabel daar aansluiten vd motor. Wiljo
Angeline Geplaatst: 21 juli 2011 Auteur Geplaatst: 21 juli 2011 Ik heb een twintuner ja (vu+ duo). Ik zat eens te kijken naar mijn motor en de haak waar de motor aanhangt, en ik ben bang dat een nieuwe schotel op die haak te dicht naar de muur staat (dus niet past). Want de stand voor een multifeed is dus 19 graden? Maar een motor draait de schotel toch ook wat? Dit is een andere stand dan als je bijvoorbeeld de schotel zonder motor zou plaatsen of niet? Zat er meer aan te denken eerst eens te kijken met een multifeed en het systeem wat ik heb - of dit mogelijk is. dan kan ik altijd nog verder investeren voor een nieuwe schotel etc. Moeilijk keuzes hoor! Is het trouwens zo dat je bijvoorbeeld met een twintuner ongelimiteerd op 1 satelliet (of 2) kan opnemen (mits de ontvanger dat aankan) of gaat het alleen maar per transponder?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Origineel bericht van: Angeline Is het trouwens zo dat je bijvoorbeeld met een twintuner ongelimiteerd op 1 satelliet (of 2) kan opnemen (mits de ontvanger dat aankan) of gaat het alleen maar per transponder? Zolang je de beide tuners maar aansluit op een twin-LNB, dan kan dat redelijk onbeperkt ja.
Angeline Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 wat ik trouwens niet snap van het verhaal van connexion, is op welke stand de schotel vastgezet moet gaan worden. Is dit de 19.2 positie?
Piekos Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Toch schrijft hij duidelijk het volgende: De eerste stap is de Astra 19.2. De Astra 19.2 lnb zit rechts van het midden als je voor de schotel staat en deze schuif je helemaal naar links tot die tegen de Multiblockhouder in het midden drukt. Als je de Astra 19.2 op zijn best hebt zet je de schotel overal vast, want hier hoeven we niet meer aan te zitten. Strong SRT8000 met Sattracker 4.0 - Strong SRT4355E - Lemon030-CI
Angeline Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 Ik bedoel dus de stand van de schotel - moet die ook op 19.2 graden staan..
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 De stand van de schotel zou je idealiter op 23.5E zetten. Eerder was dat 19.2E.
Angeline Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 Daarom vroeg ik het ook. want als je de schotel vrolijk vastpint op 19.2 en met een multifeed houder had hij ergens anders op moeten zitten.. Dan is dat beetje extra werk he!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Het móet niet per sé, maar het is wel raadzaam. Beide keren is het evenveel werk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen