Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb internet met telefonie van online,het modem is de Thomson TG712,nu wil ik ook gebruik maken van voipbuster ik heb daar namelijk een 085 nummer van maar ik kan maar een telefoon op de Thomson aansluiten.

Nu heb ik nog een voip modem staan de Zyxel P-2602H-D1A en die wil ik aansluiten op de Thomson om het voip gedeelte te gebruiken,kan dat en zo ja hoe.

Groeten Peter

pbwinter

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

In theorie kan dat natuurlijk, de WAN van je Zyxel aansluiten op een LAN poort van je Thomson. Hoe je de boel verder moet instellen, dat is een tweede.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Op de site van VoipBuster staat een hele lijst met ondersteunde hardware, een Zyxel modem komt daar niet in voor. Helaas...

• Beheerder
Geplaatst:

Niet aan beginnen.

Als je de thomson niet in bridge mode kunt zetten, zit je achter een dubbele nat verbinding en dat is vragen om problemen met VoIP.

Dat de router niet bij voipbuster op de site staan maakt niet uit. SIP = SIP en als het een fatsoenlijke router is met SIP ondersteuning zal het gewoon werken.

Dan moet het modem dat er voor zit wel echt in bridge mode, want anders kan je het echt vergeten.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Welke eerst maakt niet uit, als je maar het modem echt als modem gebruikt en niet als router, ofwel het modem bridged.

Niet alle modem/routers kan je bridgen, dus wat dat betreft kan het wel van belang zijn welke eerst.

Of de bridge instelling van je modem werkt, controleer je eenvoudig door eerst het modem aan te sluiten, als bridge te configureren en dan je PC of laptop rechtstreeks aan het modem te hangen.

Krijgt je PC dan een extern IP adres (dat van je provider) en niet uit een...

10.0.0.0 – 10.255.255.255 of

172.16.0.0 – 172.31.255.255 of

192.168.0.0 – 192.168.255.255

reeks, is het goed.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Een Zyxel puur als ATA bedrijven is prima mogelijk.

Zie: http://www.pdf-archive.com/2011/03/22/zyxel-modem-als-ata/zyxel-modem-als-ata.pdf

Wel even de downloadlink gebruiken.

Als je ook tegelijk wilt/moet bellen met de Thomson, moet je rekening houden dat de Thomson poort 5060 bezet houdt voor zichzelf.

Gebruik in dat geval dus alternatieve poorten voor de SIP providers op de Zyxel.

Succes!

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen