Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Hey allemaal! Allereerst bedankt voor het lezen... ik ben een leek wat betreft schotel/receivers/HD en alles. En eigenlijk heb ik een vrij simpele vraag maar zal het even toelichten. Ik heb thuis nu een Philips DSX 7072 ontvanger (geen HD) en die heeft onlangs de geest gegeven. Nu kijk ik niet veel TV maar wil wel TV kúnnen kijken. Mijn TV is nu nog een oud bakbeest maar daar moet ik binnenkort ook een nieuwe voor kopen. Nu heb ik een paar eisen en verder staat alles open. Ik wil per se een grijze/aluminium ontvanger. Ik kijk via CanalDigitaal. Hij moet HD geschikt zijn. En moet niet te duur zijn. Verder heb ik géén idee wat een goeie receiver zou zijn. Hebben jullie tips of eigenlijk loop een winkel in waar ze er verstand van hebben en laat je wat aansmeren? Alvast bedankt!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Wat denk je van de standaard ontvanger die CDS aanbiedt?
Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Is dat ook een beetje een goeie en een nette prijs? Had er idd al gekeken. Overigens degene zonder opname functie weer zwart en die ander 150 euro duurder...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Die dingen zijn in ieder geval fool-proof, makkelijk te bedienen en heel duur zijn ze ook niet. Overigens hoef je die natuurlijk niet per se bij CDS te kopen, elders kan ook. Maar nu, kun je ook iets meer vertellen over je schotel-installatie? Met name waarop ie is uitgericht en wat voor een LNB erop zit?
Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Die dingen zijn in ieder geval fool-proof, makkelijk te bedienen en heel duur zijn ze ook niet. Overigens hoef je die natuurlijk niet per se bij CDS te kopen, elders kan ook. Maar nu, kun je ook iets meer vertellen over je schotel-installatie? Met name waarop ie is uitgericht en wat voor een LNB erop zit? Hij staat op de "normale" satteliet gericht. Die Astra ... nog wat. Kijk gewoon naar de NL zenders ed. Zit nu nog een gewone kop op die nóg niet geschikt is voor HD. Maar die wil ik er nog wel bij halen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Origineel bericht van: Roy R Hij staat op de "normale" satteliet gericht. Die Astra ... nog wat. Kijk gewoon naar de NL zenders ed. Zit nu nog een gewone kop op die nóg niet geschikt is voor HD. Maar die wil ik er nog wel bij halen. Laat je niks aanpraten is het devies. Elke LNB geeft ook gewoon HD signaal door. De LNB die jij bedoelt is een monoblock, die zowel op Astra1 (19.2E) beeld geeft als op Astra3 (23.5E). Om zeker te zijn of een dergelijke LNB ook in jouw situatie gebruikt kan worden, is het van belang te weten watvoor schotel je hebt.
Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Origineel bericht van: Roy R Hij staat op de "normale" satteliet gericht. Die Astra ... nog wat. Kijk gewoon naar de NL zenders ed. Zit nu nog een gewone kop op die nóg niet geschikt is voor HD. Maar die wil ik er nog wel bij halen. Laat je niks aanpraten is het devies. Elke LNB geeft ook gewoon HD signaal door. De LNB die jij bedoelt is een monoblock, die zowel op Astra1 (19.2E) beeld geeft als op Astra3 (23.5E). Om zeker te zijn of een dergelijke LNB ook in jouw situatie gebruikt kan worden, is het van belang te weten watvoor schotel je hebt. LNB = de kop toch? Ik had iig met mijn huidige ontvanger geen problemen tot hij de geest gaf dan. Wat voor schotel... tsja. Hij is rond en grijs. Zal het dak op moeten om je meer te kunnen vertellen? (En ik zit nu niet thuis en moet een ladder ritselen aangezien ik een plat dak heb en dus niet uit het raam kan.)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Ronde schotel, weet je de diameter misschien? Dat is eigenlijk het meest van belang. En ja, een LNB (Low Noise Block) is de 'kop'.
Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Zoals ik al zei... ik weet er echt weinig van Diameter... mja. Niet zo heel groot iig, gangbare maat. Moet ik ook even nakijken, maar kan er dus nu ook gewoon alles mee ontvangen of heb je voor HD een grotere schotel nodig?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Voor HD ontvangst heb je niet een grotere schotel nodig, dat niet. Wel raadzaam is het om de schotel te draaien, zodat ie op de Astra3 (23.5E) staat uitgericht. Als jij het hebt over niet heel groot en gangbaar, gok ik dat je een 60cm schotel hebt. Maar voor aanschaf van een monoblock moet je dat wel zeker weten.
Gast Paullo Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Ik gebruik een Smart Titanium V2. Eenvoudig in bediening, HD-ontvanger en gecertificeerd, zonder dat daardoor evenwel veel functionaliteiten van de ontvanger zijn weggevallen. Je kan er een externe HD op hangen, de zendervolgorde wisselen (zelfs die van de fastscan van CDS) en een motor mee besturen (maar dat heb jij blijkbaar niet echt nodig) Je moet er wel rekening mee houden dat je een CI-module moet bijkopen. Ik gebruik die van CDS, dewelke geen problemen geeft in het toestel. Als je er meer wil over weten, kan je best eens de term ingeven op google en komt er wel één en ander te voorschijn over de ontvanger. Maar er zijn er vanzelfsprekend nog vele anderen waaruit je kan kiezen. Greets
Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Zou idd heel goed kunnen, maar heb hem 3 jaar geleden op het dak gegooit en sindsdien niet meer bij geweest Maar dat is voor de receiver zelf niet van belang neem ik aan? Enige waar ik daarbij op moet letten is dat de receiver zelf HD geschikt is? (Voor de toekomst)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Inderdaad, dat heeft niets met je keuze qua ontvanger te maken.
Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 @Paulo: Die is helaas ook zwart ipv grijs/alu. En 1 zwart apparaat tussen allemaal grijs/alu ziet er niet uit @Mac: Oke, moet ik maar eens even gewoon een goeie winkel in stappen. Voor een 200 euro max moet ik toch al wel wat redelijks kunnen vinden.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Als dat je budget is, 200 euro, dan kun je daar inderdaad prima mee uit de voeten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen