pirrewit Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 ik heb nog een Humax HDCI 2000 tweedehands. Deze is grijs kan al het gevraagde en kost nauwelijks Eur 40 . Af te halen in Antwerpen. Als je maar af en toe kijkt een oplossing om te overwegen. gr Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Gast Paullo Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Citaat: @Paulo: Die is helaas ook zwart ipv grijs/alu. En 1 zwart apparaat tussen allemaal grijs/alu ziet er niet uit Dat is juist. Tegenwoordig is bij mij quasi-alles zwart, maar het is een tijd volledig grijs geweest. Voor 200 Euro denk ik wel dat je keuze gaat hebben uit behoorlijk wat toestellen. Succes bij je zoektocht. Greets
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Volgens mij is een Rebox niet geheel foolproof is het wel? TS zoekt uitdrukkelijk een gecertificeerde ontvanger waar ie niks meer aan hoeft te doen.
Duikertje Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Volgens mij is een Rebox niet geheel foolproof is het wel? TS zoekt uitdrukkelijk een gecertificeerde ontvanger waar ie niks meer aan hoeft te doen. De Rebox 4200 kan ook een fast scan doen zodat je de CD settingslijst kunt ophalen, het voordeel van deze ontvanger is dat je de settingslijst zelf kunt aanpassen en dat kan een CDgekeurde ontvanger niet als ik het goed heb. Hij heeft ook een eigen kaartlezer dus je hoeft ook geen aparte cam aan te schaffen.
Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Ik zoek idd een simpele nonsense ontvanger. Ik zit er niet zo heel erg in en wil gewoon het knopje drukken en beeld hebben De ontvanger die Pirrewit aanbied, is dat wat? Antwerpen kom ik tig keer per week en als die goed is (en afhankelijk van de leeftijd en reden waarom hij hem weg doet) kan ik voor 40 euro natuurlijk me er geen bult aan vallen?
Sprietje Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 @ Roy R Wil je dat we je een juiste duo-lnb kunnen adviseren waarmee je behalve de Astra 1 ook de Astra 3 kunt ontvangen waar de HD-zenders op zitten, dan zal je toch de maat van je schotel door moeten geven, zowel de hoogte als de breedte.
Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Ging me in 1e instantie om de ontvanger. De kop komt later omdat ik nu nog een TV heb die bijna de kwaliteit van 32bit heeft Zoals ik al zei heb ik een ronde schotel dus breedte en hoogte zijn hetzelfde dan
vGnp Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Origineel bericht van: Roy R Zoals ik al zei heb ik een ronde schotel dus breedte en hoogte zijn hetzelfde dan Dan heb je een primefocus schotel, want elke offset schotel heeft een hoogte groter dan de breedte. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Kan natuurlijk ook optisch bedrog zijn, we wachten wel even af tot TS de schotel heeft gemeten, de breedte én de hoogte.
Roy R Geplaatst: 17 juli 2011 Auteur Geplaatst: 17 juli 2011 Ah oke. Weer wat geleerd Zal volgend weekend pas zijn want moet de ladder bij mijn ouders jatten en ben de hele week onderweg.
vGnp Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Origineel bericht van: Roy R Ah oke. Weer wat geleerd Om e.e.a. te verduidelijken: Bij een offset schotel hangt de LNB niet zoals bij een primefocus schotel "in de weg" van het signaal, maar "buiten" de schotel. Om dit voor jezelf duidelijk te maken, knip eens een papieren ovaal uit (die kun je maken met zo'n teken sjabloon) en draai die onder een hoek van je af, met de horizontale middellijn als draaipunt. Op een gegeven moment (de elevatiehoek van je woonplaats) zie je dan een cirkel, en vanuit die cirkel wordt het signaal vervolgens op de LNB "geprojecteerd" Dat is het principe waarop offset schotels zijn gebaseerd, en de reden dat de hoogte groter is dan de breedte. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
pirrewit Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Hallo Roy R De reden staat in mijn handtekening.Ik heb sinds eind 2009 een Dreambox 8000 aangeschaft,omdat ik veel TV kjijk, en verder bezit ik ook nog een Humax 5400 zonder HD.De Humax 2000 staat nu reeds een 1.5 jaar opgeborgen en dat is jammer voor zo een toestel. Als je tig keer in Antwerpen komt is een blik kosteloos en nooit verloren.Bij mij staat alles gelijkvloers en kun je ook nog wat schotels bekijken. Ik heb er 3. Ik woon in Malle op 9km van afrit Brecht. mvg PM is altijd welkom. Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Roy R Geplaatst: 18 juli 2011 Auteur Geplaatst: 18 juli 2011 @vGnp: Ik heb sowieso de kop (LNB) midden voor de schotel hangen. Maar ik zal hem iig even opmeten als ik een ladder heb geritseld van het weekend. @Pirrewit: Kan ik mijn CanalDigitaal smartcard direct in de ontvanger plaatsen? Ik lees op Google dat er "veel" mensen zijn die problemen hadden met losse CI (Dat zijn toch in feite de smartcard lezers die je los aansluit op de ontvanger?).
columbo Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: Roy R Zoals ik al zei heb ik een ronde schotel dus breedte en hoogte zijn hetzelfde dan Dan heb je een primefocus schotel, want elke offset schotel heeft een hoogte groter dan de breedte. vGnp Dit klopt niet,nl ik heb zelf ook een oude ofset schotel deze is geheel rond dus even hoog als breed,en is voorzien van een actuator.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen