Gast dvbtftw Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Hoi, Ik heb een vraagje: ik ben van plan om deze antenne te kopen voor ontvangst van Digitenne. Hij is natuurlijk bedoeld voor de Franse markt waar men horizontaal uitzendt. Kan iemand mij zeggen of hij vertikaal ook werkt? Alvast bedankt:)
mereltje Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Moet je hem wel verticaal opstellen Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
EdjeKroketje Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Ik zie er niet bij staan dat er montage spullen bij zitten om hem verticaal te zetten zoals voor NL zou moeten. Wat ik ook mis is het frequentie bereik. Niet alle yagi's zijn altijd voor de hele UHF. Ik zou hem niet kopen omdat er nogal essentiele info ontbreekt.
Gast dvbtftw Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Als ik het goed begrijp moet ik hem gewoon 90 graden draaien om verticale ontvangst te krijgen? Klopt dat?
leo1949 Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Ja dat klopt. Ook kijken voor welke kanalen de antenne is maar dat was al gezegd. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
mobieltje Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Buiten antenne voor DVB-T (Digitenne). Eenvoudige montage dmv het klik klak systeem. Technische Specificaties - Frequentie: 470-862 MHz (UHF) - Versterking: 17,5 dB - Aantal elementen: 22 - Aansluiting: F - Beam angle: H / V: 38 º / 42 º - Link D / A = 25 dB - Lengte: 1045 mm - Impedantie: 75 ohm - Elementen van aluminium - Eenvoudige installatie - Dipool in gepantserde doos met F-connector - Speciale corrosie behandeling Kost 39 euro.
riso Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Momenteel gebruik ik een oude Wisi type EB66 winst 15,5 dB en heb alle Duitsers vanuit Wesel en enkele kanalen uit Munster. ''Buiten antenne voor DVB-T (Digitenne). Eenvoudige montage dmv het klik klak systeem.'' Waar is deze antenne te verkrijgen? stuur me evt een pm of e-mail: rjw46@hotmail.com mvrgr. Buiten antenne voor DVB-T (Digitenne). Eenvoudige montage dmv het klik klak systeem. Technische Specificaties - Frequentie: 470-862 MHz (UHF) - Versterking: 17,5 dB - Aantal elementen: 22 - Aansluiting: F - Beam angle: H / V: 38 º / 42 º - Link D / A = 25 dB - Lengte: 1045 mm - Impedantie: 75 ohm - Elementen van aluminium - Eenvoudige installatie - Dipool in gepantserde doos met F-connector - Speciale corrosie behandeling Kost 39 euro.
EdjeKroketje Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Het is volgens mij wel een Televes, lijkt hier wel op http://www.hdtvprimer.com/ANTENNAS/DAT75.html
riso Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Na wat Googlen blijkt dat de versterking 15 dB is en geen 17,5dB! de bewuste antenne is een goedkope Chinese kopie van de Konig UHF Antenne ANT-UHF51-KN Konig Specs:Antenne voor de ontvangst van UHF signalen. Ook geschikt voor DVB-T signalen. • Kanalen: 21-69 • Impedantie: 75 Ohm • Connector: f-type • Versterking: 15 dB Verder is de Konig en MVision Klik antenne een kopie van de Televes antenne. Televes is voornamelijk in Spanje te verkrijgen en Mvision is een kopie voor voornamelijk de Portugese markt, Konig is voornamelijk voor Duitsland en Noord Europa.. Voor de echte DXer is de beste antenne met een echte versterking van 18 dB: KONIG UHF ANTENNE(924304) welke dus een kopie is van de Televes DAT-75
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen