Ga naar inhoud


Zendmast Smilde komt de mast er weer op?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Zou de mast weer in ere hersteld worden? Of zouden we het moeten doen met een veel lagere mast met als gevolg een slechtere ontvangst op de FM? En dan komt de regering met de smoes dat de FM toch binnenkort wel gedigitaliseerd gaat worden waardoor het plaatsen van hogere masten niet meer noodzakelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt me wel omdat de hoogte van 300 meter niet zomaar gewijzigd kan worden naar 100 meter! Dat lijkt me onwaarschijnlijk of de publieke radio zenders moeten meer steunzenders krijgen om de 3 noordelijke provincies (+ Flevoland en Overijssel) te kunnen bereiken. Ik denk dat er een mast van 100 meter komt en overal mini steunzenders er bij komen? Wordt wel lastig denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noorden van Flevoland (Noord Oost Polder) wordt eveneens bediend door zendmast Smilde. Flevoland valt in het overgangsgebied van zendmast Lopik en Smilde.

 

Zie frequentie lijst op de site van Radio 2:

 

Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz

Groningen: 88.0 MHz

Drenthe: 88.0 MHz

Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz

Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz

Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz

Utrecht: 92.6 MHz

 

Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz

Zuid-Holland: 92.6 MHz

Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz

Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz

Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz

 

88.0= Smilde (nu Tjerkgaast dus)

92.6= Lopik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Mooi,, kan er gelijk een slotje op..


Uit uw bericht begrijp ik dat u er graag gelijk een slotje op wilt hebben. Kunt u mij uitleggen waarom hierop geen meer reacties op mogen volgen? Ik vind uw reactie niet leuk! Zodra die informatie er wel is, is dat een mooie gelegenheid omdat hier te melden in deze topic. Ik vraag ook op het technische aspect dat het überhaupt wel mogelijk is om het met een lagere mast te doen. Dan zal ongetwijfeld de ontvangst er op achteruit gaan. De consument dient dan duurdere radio's te gaan kopen met daarbij een slechtere ontvangst verwacht ik. Op de autoradio is Radio 1 niet overal meer goed te ontvangen. Daarvoor betaal ik geen geld voor de publieke omroep als dit blijvend is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...