Gast bommie Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Hallo, Wij willen van digitenne af en overgaan op een schotelantenne. Nu heb ik geneusd op marktplaats voor een dreambox. Het valt mij op dat er heel veel modellen Dm 7000-s en 7020-s i worden aangeboden. Ik begrijp dat er geen HD aansluiting op zit, maar dat is voor mij geen probleem. Verder lijken mij deze modellen oke voor wat ik er mee wil doen. Kunnen deze modellen nog met deze tijd mee? Zijn ze nog geschikt voor canaal digitaal? Graag een reactie of ik hier goed aan doe of dat ik wat over het hoofd zie. Mvg Bommie
satencom Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 Ze zullen nog wel even mee gaan , maar alles wordt zo langzamerhand wel hd, je kunt er veel zenders al niet meer mee ontvangen ,de keuze is aan jou, als je niet al te veel eisen stelt, wat van zenders je nog kunt ontvangen . Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 't Zijn kwalitatief goede ontvangers, alleen kunnen ze zoals je net zelf al aangeeft geen HD signalen verwerken. Voorlopig blijven de SD kanalen nog wel even in de lucht, dus kun je in principe voor niet al te veel geld snuffelen aan satellietontvangst.
Gast bommie Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Origineel bericht van: satencom Ze zullen nog wel even mee gaan , maar alles wordt zo langzamerhand wel hd, je kunt er veel zenders al niet meer mee ontvangen ,de keuze is aan jou, als je niet al te veel eisen stelt, wat van zenders je nog kunt ontvangen . "Je kunt veel zenders al niet meer ontvangen" Ik neem aan dat je dan die HD zenders bedoeld. Dat is dan geen probleem. Bedankt voor je reactie. Mvg Bommie
Gast bommie Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Hallo, Het is inderdaad even snuffelen aan de dreambox. Ik begin hier op de slaapkamer tv, mocht het een succes zijn dan komt er ook 1 in de woonkamer. Deze dan wel weer met HD. Nu heb ik begrepen dat je voor HD ook weer een aparte lnb nodig hebt. In ieder geval ga ik nu experimenteren, ik denk dat ik nu voor €95 een dm7020si en een schotel met twin lnb heb. Daarbij wil ik gaan .... iets verdelen.... Daar moet ik het fijne ook nog van weten. Mvg Bommie
vGnp Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Origineel bericht van: bommie Nu heb ik begrepen dat je voor HD ook weer een aparte lnb nodig hebt Nee dus. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast bommie Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Hallo, En kijk.... alweer wat geleerd . Toch handig zo'n forum. Dank je. Mvg Bommie
Henksat Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Origineel bericht van: bommie "Je kunt veel zenders al niet meer ontvangen" Ik neem aan dat je dan die HD zenders bedoeld. Dat is dan geen probleem. Niet alleen de HD zenders, ook de zenders die in MPEG-4 uitzenden zoals alle regionale omroepen, alle Film-1, alle Sport-1 zenders en Eredivisie Live-2. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast bommie Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Oejjjj... Dan heb ik er misschien toch niet zoveel aan... Weet iemand hiervan een overzichtslijstje? Ik dacht: Zet de mediabox er neer en koop een kaart van canaal digitaal en het signaal waar je voor betaald komt binnen. Maar het signaal is dus blijkbaar niet altijd hetzelfde. Ik had nog wel begrepen dat HD kanalen niet te bekijken waren. Maar mpeg4 uitzendingen is nieuw voor mij. Ik wil toch gaag de regionale zenders behouden, dan toch maar een gewone Sat ontvanger of..
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Nog steeds geldt dat een 7000/7020 prima is om aan het fenomeen dreambox te snuffelen. Om HD etc te ontvangen ga je naar 500HD/800/8000.
Gast bommie Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Hallo, Als ik het goed begrijp: Voor mpeg4 is een HD ontvanger nodig. Vond nog een lijstje, zal wel niet meer up to date zijn; **************************** Nieuwe situatie vanaf 30-3-2010: Het Gesprek vanaf Basis-pakket (MPEG4) HollandDoc vanaf Familie-pakket (MPEG4) Consumenten24 vanaf Familie-pakket (MPEG4) Geschiedenis24 vanaf Familie-pakket (MPEG4) Humor24 vanaf Familie-pakket (MPEG4) Nederland24 vervalt NostalgieNet vanaf Familie-pakket (MPEG4) MGM vanaf Familie-pakket (MPEG2) Body in Balance vanaf Familie-pakket (MPEG4) Nat Geo Wild vanaf Familie-pakket (MPEG2) Discovery Science vanaf Entertainment-pakket (MPEG4) Discovery Travel & Living vanaf Entertainment-pakket (MPEG4) E!Entertainment vanaf Entertainment-pakket (MPEG4 ****************************************************** Bommie
Tonskidutch Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Bommie, de canalDIGITAAL zenders zijn voor een groot deel verhuisd naar 23,5 Oost en zenden in dvb-s(2) of je dat nu Mpeg4 of HDtv noemt... de tuner van de 7020 is niet dvb-s(2) geschikt. dus je zult niets van 23,5 kunnen ontvangen daar gaat het wellicht eerder om daar canalDIGITAAL natuurlijk (als kleine provider) geen twee satellietposities kan blijven betalen dus uiteindelijk zal er heel weinig nog op 19,2 Oost met oude standaard dvb-s (dus niet dvb-s(2) )worden uitgezonden en dus door de 7020 kunnen worden weergegeven. ik heb er minstens twee jaar terug al een en ander over geschreven dat je niet een ouderwetse dvb-s(2) receiver tweedehands moest kopen (mag wel maar neemt zeer snel af) als je niets van canalDIGITAAL aan zenders wilt zien en op bijvoorbeeld duitse FTA (öffentlich rechtlichen) uitwijkt zul je ook daar vanaf 2014 je "blaues wunder erleben" = en niks meer zien. mpeg4 is dus via de dvb-s(2) de goedkopere oplossing voor alle providers (meer bandbreedte op minder transponders). ciao Eleanor Blancmange
Gast bommie Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Het begint mij duidelijk worden. Astra 19.2 zal langzaam verdwijnen door de inefficiente manier van de te gebruiken bandbreedte. Astra 23,5 zend mpeg4, betere compressie, meer over de bandbreedte. Maar om digitenne te vervangen (dat was het doel) kan ik tijdelijk nog uit de voeten met de Astra 19,2. Zie lijst http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...st-tv-radio.pdf Inmiddels heb ik via marktplaats een schotel met een dreambox 7020si gereserveerd voor €75,00 . Het is voor een slaapkamer tv dus ik waag het erop. Voor de woonkamer zal het dan toch HD worden. Bedankt voor de reacties. Mvg Bommie
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Zo kun je iig wel wennen aan het idee van wat een dreambox zoal kan en doet. En natuurlijk of dat je bevalt, of dat je uiteindelijk liever een anderssoortige ontvanger wenst.
Tonskidutch Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 inderdaad is dat ook een motief. en zo gezien mooi besluit. maar, je neemt dus een ethernet receiver (linux onder de moterkap) dan moet je ook weten (moet ik vermelden) dat je indien je een hoofdreceiver (woonkamer) met HD neemt dan wel ook moet weten dat dergelijke ethernet (linux onder de moterkap) receivers via via met elkaar praten en elkaar kunnen ondersteunen enigma1 SD spreekt <prima> met enigma2 (HD , excl 7025) een opname in HD (dm 500HD dm 800se dm 8000) kun je echter niet weergeven op een SD receiver zoals de 7020. of je dat kunt herleiden weet ik niet, maar een dm7020 SD receiver (met dvb-s tuner en enigma1) kan geen opname van een dm 500HD weergeven. ciao Eleanor Blancmange
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen