Ga naar inhoud


Hoe picons op usb stick plaatsen?


tajvdz

Aanbevolen berichten

ik heb de usb stick die bij de Dreambox zat in de bovenste aansluiting op de achterkant gestopt om daar Picons op te zetten. Ik had gelezen dat dat het beter was dan de harde schijf. Ik zie de usb stick verder wel en heb via de PVR een map aanegmaakt met de naam picons.

Als ik echter wil downloaden dan kan ik alleen maar kiezen voor de interne flash en ook niet eens oor de harde schijf. Doe ik iets verkeerd? Of moet ik eerst wat anders installeren?

Ik heb verder niets met de usb stick gedaan, alleen de map aangemaakt. In de pc geeft die trouwens aan dat hij fat32 is geformateerd.

Maakt het nog uit welke usb aansluiting ik gebruik?

In de DM7000 moest je iets instellen voor een usb stick en moest hij in de box geformateerd worden.

Dingen zoals var verplaatsen wat ik op de DM7000 had gedaan kom ik trouwens ook nergens tegen op de HD8000.

Ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

De USB stick kun je het beste via het HDD-menu formateren, een map aanmaken hoeft ook niet, dat gaat vanzelf tijdens het installeren van Picons.

 

Dat je bij het installeren van Picons alleen kunt kiezen voor de interne flash is zeker niet goed, de HDD zeker, maar ook de USB zou erbij moeten staan.

 

De HDD doet het verder goed en welke image gebruik je?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
In de DM7000 moest je iets instellen voor een usb stick en moest hij in de box geformateerd worden.
Dingen zoals var verplaatsen wat ik op de DM7000 had gedaan kom ik trouwens ook nergens tegen op de HD8000.
Ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.


Vergeet die vergelijkingen maken met een DM7000, een 8000 werkt heel anders en de var verplaatsen is niet meer nodig op een 8000.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
De USB stick kun je het beste via het HDD-menu formateren, een map aanmaken hoeft ook niet, dat gaat vanzelf tijdens het installeren van Picons.

Dat je bij het installeren van Picons alleen kunt kiezen voor de interne flash is zeker niet goed, de HDD zeker, maar ook de USB zou erbij moeten staan.

De HDD doet het verder goed en welke image gebruik je?


Ik gebruik OpenPli en de HDD doet het verder gewoon.
ik had al in het hdd menu gekeken en zag daar niets staan voor de USB stick.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Picons kunnen alleen op ext2/ext3/ext4 geformatteerde sticks staan. Dus inderdaad eerst formatteren op de box zelf (menu, instellingen, harddisk, initialiseren).

 

Waar je hem insteekt maakt niet uit, als er picons op staan worden die vanzelf opgepikt. Je mag zelfs meer dan één stick met picons gebruiken onder OpenPLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar vreemd is dan wel dat de usb stick die bij de Dreambox zat op fat32 is geformateerd. Dit zal misschien verklaren waarom de usb stick verder niet wordt getoond bij het downloaden van de Picons. Blijf het vreemd vinden dat de harde schijf daar ook niet bij staat hoor.

Wat ik alleen heb gedaan is bij Picons er een uitkiezen, volgens mij HD transparant (ik denk dat die het beste past bij Magic EHD) en dan bij downloaden staat er alleen: 1 Interne flash

 

Ik ga eens bij initialiseren kijken of ik hem dna opnieuw kan formateren.

 

Zoals hij nu is staat hij wel in de PVR enzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
Blijf het vreemd vinden dat de harde schijf daar ook niet bij staat hoor

Daar is niets vreemds aan. Er verschenen hier regelmatig vragen zoals "tijdens het zappen verschijnen er tandwieltjes, waarom is dit?"
Dat werd veroorzaakt doordat men de picons op de harde schijf had geplaatst, en als die in de slaapstand staat dan moet deze eerst weer worden opgestart enkel en alleen om een picon te kunnen laten zien.

Vandaar de keuze tussen CF en/of USB en dus niet de harde schijf.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daarom heb ik ook even gewacht tot ik de usb stick even kon gebruiken.

Ik heb nu opnieuw geinitialiseerd. de mappen lost+found en usr zijn ook op de usb stick gekomen maar nog steeds hetzelfde. Kan alleen maar kiezen voor internal flash.

Box heeft een reboot gehad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als ik in het software menu een van de Picon bestaanden aan klik komen dan al meteen de Picons zelf of is er ook een soort beheer programma die dan op de internal flash komt?

En dat je daarin de uiteindelijke picons zelf kan downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de settings voor picons laat/zet je de folder op /etc/picon, je gooit de map /etc/picon weg, daarna een symbolic link maken met

 

ln -s /je/piconmap/op/de/usb /etc/picon

 

en klaar smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel de Cf kaart als de Usb stick zijn in een wat oudere (+- 2mnd) versie van Open Pli geformateerd,

 

Beide zijn ook gewoon zichtbaar in de Harddisc lijst om te initialiseren,

En ook gewoon prima benaderbaar.

 

Op de CF kaart staan de picons die ik met de wat oudere image gedownload had en deze werken ook.

 

Alleen als je ze nu wil downloaden dan krijg je alleen de keuze voor Internal flash, terwijl ik daarvoor 3 of 4 opties kreeg.

 

image is van 17-7

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok. dus je advies is downloaden naar internal flash en daarna een verwijzing aanpassen?

wat je eerder beschreef kwam voor mij een beetje abacadabra over..

 

mooiste zou natuurlijk zijn als de opties gewoon weer in Pli komen! In ieder advies staat namelijk dat je ze op een CF of USB stick moet zetten dus dan sta je een beetje raar te kijken als je er niet voor kan kiezen met downloaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...