Ga naar inhoud


Waarom zenden de publieke omroepen via CDS uit, dat kunnen ze zelf toch ook?


Miauw

Aanbevolen berichten

Citaat:

Maar als de meuk/pulp zenders betaald moeten worden om gezien te mogen worden via CanalDigitaal dan is het naar mijn mening van de zotte dat de publieke zenders moeten betalen om via CanalDigitaal uitgezonden te worden.

Dan leg dit eens uit... door meuk/pulp te noemen maak je het wel belachelijk....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maar nogmaals, ik schreef het al eerder, de kwaliteit is niet belangrijk.

 

CanalDigitaal betaald de commerciële zenders om de zenders te mogen uitzenden.

En de publieke zenders betalen CanalDigitaal om uitgezonden te worden.

Hier valt naar mijn mening nog wel enig financieel voordeel voor de publieke zenders te halen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm verklaart dat de 85x ard,zdf/enz die je op diverse sats tegenkomt?

iedere deelstaat/stad zijn eigen 1,2,3,enz vele zijn vast niet groter dan nederland

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smurf
hmmm verklaart dat de 85x ard,zdf/enz die je op diverse sats tegenkomt?
iedere deelstaat/stad zijn eigen 1,2,3,enz vele zijn vast niet groter dan nederland


De regionale zenders, WDR, NDR/RB, MDR, SR/SWR, BR, zitten zo vaak op de satelliet omdat per signaal de regionale en lokale versies doorgeeft.
Bij de WDR zijn dat er bij voorbeeld al 10 stuks. De NDR geeft er 4 door en nog één met Radio Bremen, dus totaal 5 stuks. De MDR heeft er 3. De BR heeft 2 regionale versies. De SWR heeft er ook nog 2 en zendt verder ook nog samen met de SR uit, en heeft er dus totaal 3 stuks.
De Duitsers zenden dus niet zo maar uit. Het analoge signaal stopt per 31 mei 2012 en is dan alleen nog maar digitaal te ontvangen.

Dan heb je nog geluk dat de ARD, Das Erste, gestopt is met de regionale uitzendingen op het eerste net wat ook nog heeft bestaan. Dan had de ARD met "Das Erste" met nog meer zenders op de satelliet gezeten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smurf
hmmm verklaart dat de 85x ard,zdf/enz die je op diverse sats tegenkomt?
iedere deelstaat/stad zijn eigen 1,2,3,enz vele zijn vast niet groter dan nederland

Maar de inwoners betalen dan ook fors luister- en kijkgeld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ongeveer 215 Euro per jaar per huishouden.

 

Inwonende meerderjarige kinderen moeten zelf betalen wanneer ze een toestel op hun slaapkamer hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ongeveer 215 Euro per jaar per huishouden.

Inwonende meerderjarige kinderen moeten zelf betalen wanneer ze een toestel op hun slaapkamer hebben.

En was er zelfs geen sprake van van tv-kijken per computer of anderszins ook wordt/werd beschouwd als belastingplichtig?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het systeem in Duitsland verandert spoedig, en is eigenlijk al anders. Ieder huishouden wordt aangeslagen voor 1 Tv en 1 radio. Verder telt er niets mee. Ik geloof ook niet dat meerderjarige inwonende kinderen extra dienen te betalen.

 

In 2012 of 13 gaat het bedrag omlaag, zo is besloten en wordt er gewoon per huishouden 1 bedrag afgehouden. Er wordt gesproken over een euro of 14 meen ik.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Smurf
hmmm verklaart dat de 85x ard,zdf/enz die je op diverse sats tegenkomt?
iedere deelstaat/stad zijn eigen 1,2,3,enz vele zijn vast niet groter dan nederland

Maar de inwoners betalen dan ook fors luister- en kijkgeld.


Tja wat betalen we dan in Nederland? Dit is afhankelijk van je inkomsten.
Maar wat krijg je er voor aan publieke televisie en radio?

Irritante reclames op radio en televisie. Op de televisie soms op de drie zenders tegelijkertijd. Ze blijven maar twijfelen aan je gehoor en gezichtsvermogen. Of dat je teveel aan electriciteit en gas betaalt.
Als ik van deze bagger of kan komen, dan betaal ik met liefde die € 215,- (ik neem even dat dit het bedrag is).
Dan zenden ze ook nog eens tot zeker half twee in de nacht nog die reclame uit,wat voor volgens mij ook nog eens voor een doelgroep is die overdag naar de televisie kijkt.

De grens van aanvaardbaar kwaliteit van de publieke omroep heeft bij mij de grens benaderd.

Gisteren werd weer eens voor de zoveelste keer weer eens de teletekst niet bijgewerkt. Om 11.00 's-ochtends was de TV-Gids (rubriek 200) nog niet eens bijgewerkt. Nieuwspagina's waren niet bijgewerkt. Dit is geen uitzondering bij NOS-TT.

Dan mag je dus wel eens een serieuze discussie aangaan van wat je wilt met dit omroepbestel, of drie reclamezenders met af en toe programma's tussen, of een echt volledige programmering van kwaliteit met een beperkte hoeveelheid van reclame en eigen reclame van de omroepen.
Maar als je voor een prikkie geld wilt betalen, dan moet je ook niets van de kwaliteit verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Om 11.00 's-ochtends was de TV-Gids (rubriek 200) nog niet eens bijgewerkt

Dat gebeurt vaker, en is iets dat ik absoluut niet begrijp.
Iedere dinsdag valt hier een gids op de mat, met daarin een
compleet overzicht voor wat er de volgende week op heel veel
zenders te zien is, compleet met extra (achtergrond) info.
Waarom lukt het die teletekst club dan niet om pagina's
gereed te zetten voor een hele week vooruit? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
In 2012 of 13 gaat het bedrag omlaag, zo is besloten en wordt er gewoon per huishouden 1 bedrag afgehouden. Er wordt gesproken over een euro of 14 meen ik.

14 euro per maand?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Edwin024
In 2012 of 13 gaat het bedrag omlaag, zo is besloten en wordt er gewoon per huishouden 1 bedrag afgehouden. Er wordt gesproken over een euro of 14 meen ik.

14 euro per maand?


als ik mij niet vergis wordt had ik begrepen dat het aantal mensen dat vrijgesteld van het betalen verminderd, zoals mensen met een Harz4 uitkering (corrigeer mij als ik mij vergis)

het bedrag dus dat er per saldo binnenkomt blijft gelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het systeem in Duitsland verandert spoedig, en is eigenlijk al anders. Ieder huishouden wordt aangeslagen voor 1 Tv en 1 radio. Verder telt er niets mee. Ik geloof ook niet dat meerderjarige inwonende kinderen extra dienen te betalen.

Wel dus. Ik betaal GEZ, heel normaal. Mijn oudste dochter woont bij mij en heeft een eigen inkomen. Daarom moet ze ook GEZ betalen.
Ze heeft trouwens alleen haar autoradio aangemeldt omdat dat te kontroleren valt. Verder komt er bij mij niemand binnen om te controleren wat er hier aan TV´s en radio´s staat.
Aan de schotels en antenne´s op het dak is wel te zien dat het bij mij niet helemaal pluis is. hehehe...!

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjaak(k)

Het maakt hier niet uit hoeveel personen in huis wonen of hoeveel radio of tv's je in huis hebt

die betalen allemaal belasting als ze gepensioneerd zijn, werken of uitkering hebben :D

 

een beetje een non discussie om zo'n idee dan ook nog eens met duitsland te gaan vergelijken als niemand weet waar onze belastingcenten naar toe gaan.

het betuwe spoorlijn project als voorbeeld maar even aangehaald en jouw persoonlijke photovoltaische installatie op jou dak of de hypotheekrenteaftrek van mister x zijn pied a terre in Aerdenhout

juist of niet juist, het doet er niet toe.

 

die zendgemachtigden moeten dringend op de schop en geen cent meer voor commerciëlen of voetbalclubs. :D

 

 

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...