Wiend Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Binnenkort moet ik groot onderhoud aan mijn schotelpark gaan verrichten en wil ik e.e.a. aanpassen. Al brainstormend kreeg ik het volgende idee: -Ik heb nu een Twin PVR ontvanger op een vaste schotel met 3 duo-lnb's, switches enzovoort. Zou ik die schotel ook kunnen vervangen door twee draaibare systemen? Dus twee schotels van 78 cm. of zo, twee motoren en dan naast elkaar opgesteld op het dak. E.e.a. wordt dan aangesloten op beide ontvangers in de twin-pvr ontvanger. Stuurt een beetje PVR-ontvanger de schotel per ontvanger aan? Mijn boerenverstand zegt dat dit wel zou kunnen gaan werken. Natuurlijk is het wat duurder dan een vaste opstelling en uiteraard duurt het zappen wat langer als de schotel moet draaien, maar het voordeel zou wel zijn dat je veel meer kan spelen met je ontvanger, gewoon iets van NL1 kan opnemen en ondertussen iets anders kijken op een hele andere satelliet. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke configuratie?
Tonskidutch Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 ik ken er wel enkele die een vaste + een draaibare op aangesloten hebben, dus qua scheiding en stuursignalen zou dat moeten kunnen werken. wacht af misschien heeft er echt iemand een duo draaibaar op een twin vpr! ciao Pabadam Yonderboi
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Dat kan gewoon, je stelt nl. je DiSecq instellingen in per tuner.
Wiend Geplaatst: 18 juli 2011 Auteur Geplaatst: 18 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch ik ken er wel enkele die een vaste + een draaibare op aangesloten hebben, dus qua scheiding en stuursignalen zou dat moeten kunnen werken. wacht af misschien heeft er echt iemand een duo draaibaar op een twin vpr! ciao Dat ken en kan ik ook wel, maar ik geloof dat zoiets vooral praktisch is bij satellietontvangers met 1 tuner erin.
satencom Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Als je een WaveFrontier Toroidal T 90 neemt, met 16 lnb's dan hoef je de schotel ook niet meer te draaien ,is ook nog sneller Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Wiend Geplaatst: 18 juli 2011 Auteur Geplaatst: 18 juli 2011 Origineel bericht van: satencom Als je een WaveFrontier Toroidal T 90 neemt, met 16 lnb's dan hoef je de schotel ook niet meer te draaien ,is ook nog sneller Ik heb nu een grote draaibare schotel op het dak (voor de ontvangers op mijn hobbyzolder) en een Visiosat Bisatellite voor Astra 1, 2 en de Hotbird en dat alles voor de TV in de woonkamer. Astra 3 kan ik nog niet (makkelijk) ontvangen. De ontvangst wordt de laatste tijd ook wat minder. Het zou kunnen dat er bij de laatste stormen toch het e.e.a. een beetje verschoven is en/of de installatie te lijden heeft van vocht. Het staat al met al alweer een aantal jaren probleemloos op het dak. Als ik aan het brainstormen ben over wat ik met mijn schotelpark ga doen dan schieten zaken zoals een Wavefrontier T90 of zo'n Visiosat Bigsat uiteraard ook door mijn hoofd. Maar dat wordt toch wel een behoorlijk dure grap. Ik zou dan alleen al 16 stuks twin-lnb's nodig hebben. Twee draaibare systemen kost uiteraard ook wel wat, maar is toch aardig wat goedkoper dan een T90. Verder vind ik dan het voordeel dat er geen enorme spaghetti aan coaxkabel nodig is, switches enzovoort. En je bent wat flexibeler als je een keer wilt kijken naar een satelliet waar je normaal nooit komt, of eens wat feeds wil kijken in de woonkamer. Goed, het nadeel is de iets langere zaptijd. Waar ik benieuwd naar ben is of er mede hobbyisten zijn die een soortgelijke configuratie als ik nu overweeg te maken op het dak hebben staan?
satencom Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Waar je wel even om denken ,dat de schotels niet te dicht op elkaar staan, wand bij het draaien staan de schotels in elkaars gezichtsveld Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
foestaloeppi Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Wavefield met 16 twin LNBs??.Nergens voor nodig. Ong 8 LNBs is genoeg b.v 1,5,13,19,23,26,28 en 42(op de 4 belangrijkste twins voor opnemen en P.I.P). Grote draaibare schotel op 4+5 west . de bijna ideale opstelling voor een redelijke prijs vu+duo 4k,vu+ Ultimo en Amiko alien 8900. Wf-T90:5,7,9,13,16,19,23,26,33,36,39,42,46oost. Triax88+moter.
Tisnix Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Ja hoor, dubbele schotel met motor is voor mij een praktische opstelling en het werkt perfect naar mijn zin. Ik heb eigenlijk altijd al een zwak gehad voor een motor; je kan vrij eenvoudig de hele horizon afspeuren tijdens het zappen. Het idee dat ik vanuit de luie stoel iets in beweging zet op mijn dak blijf ik cool vinden Nadeel was echter dat met opnemen de keuze beperkt bleef op één sat, dus had ik al snel een 2e schotel erbij voor enkel Astra1. Deze was dan met een twin-lnb gedeeld met een ontvanger op slaapkamer. Daarna ook deze schotel voorzien van een motor en deze zijn beide aangesloten op de VUduo. Standaard staat de 2e motor pop Astra1 ingesteld, wanneer ik door opname op de 1e tuner met de 2e wil draaien, schakel ik de tuner over van instelling - één sat - naar Usuals. Het enige waar ik rekening mee moet houden, is dat als ik op de slaapkamer wil kijken (Astra1) ik de schotel via de Vuduo op de Astra1 terug zet. Mijn voordeel is dat ik beschik over voldoende ruimte op een plat dak. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen