Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb het volgende probleem als ik .MKV afspeel maakt niet uit welke heb ik roze ondertiteling.

Hoe verander ik dit?

Het is een skin probleem want als ik een andere skin gebruik is de ondertiteling wit.

Wie kan me uitleggen hoe en waar ik dit verander ?

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

PLi gebruiken of de maker van je image vragen de ondertitel aanpassingen van PLi in hun image erin te laten bakken...

Of uitzoeken waar een skin die wit geeft de ondertitel kleur overruled en dat in die skin aanpassen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat

Of uitzoeken waar een skin die wit geeft de ondertitel kleur overruled en dat in die skin aanpassen...

Pli is geen optie (geen DTS)dus.

Kun je misschien iets beter uitleggen hoe je dat doet

Heb al een keer in de Skin Xml zitten rommelen maar dat had geen resultaat

Mvrgr Sigma

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
Origineel bericht van: Littlesat

Pli is geen optie (geen DTS)dus.

Jammer dat je OpenPli geen kans geeft.
De ondertitelkleur is bij OpenPli instelbaar en DTS wordt prima ondersteund, zelfs vanuit de movieplayer welke nog steeds fantastisch werkt t.o.v. vele images !!
Geplaatst:

Nou dat DTS werkt in PLI dat is nieuw voor mij!

als ik PLi op mijn dream zet en ik speel een mkv af met DTS heb ik dus geen geluid!

of is dat probleem opgelost dan?

en even voor de goede orde ik heb niks tegen Pli

maar ja ik zou het liever over de oplossing hebben waar ik om vraag!!!!!!!!!!!!!!

Mvrgr Sigma

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
Nou dat DTS werkt in PLI dat is nieuw voor mij!

als ik PLi op mijn dream zet en ik speel een mkv af met DTS heb ik dus geen geluid!

of is dat probleem opgelost dan?

Yes, de laatste nieuwe drivers hebben dit probleem keurig opgelost ! Wanneer heb je OpenPli voor het laatst getest/geprobeerd ? Even een BU van je huidige image op een stickje en probeer hierna OpenPli met Magic-EHD skin. Kost je ongeveer 5 minuten (om)switchen en voor de rest wat langer testen, wedden dat je OpenPli nog leuk gaat vinden ?

Oja, heb je Magic-EHD skin draaien kun je hier op dit board een "Pli-kleurendiscussie" vinden, maar ook op het Pli-board zelf ! Succes.
Geplaatst:

Maar we hebben het toch wel over DTS downmix?

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

DTS pastthrough werkt inderdaad bij PLi. De downmix werkt momenteel alleen op de VU+. VU heeft hiervoor een licentie moeten kopen (neem ik aan).

Newnigma maakt gebruik van een vreemde library waarvan de makers veel kennis van de drivers moeten hebben en helaas is deze closed source en zit er een vette tmpd check op. Bovendien hebben de dreamboxen geen licentie om aan DTS streams te mogen sleutelen.

Daarom is deze library for openPLi not done!!!

Uiteraard kun je wel altijd proberen zelf die library draaiend te krijgen onder PLi.

Als je DTS perse wilt downmixen dan is er ook een goede work-a-round voor PLi... binnen 10 minuten heb je namelijk een mkv-tje omgezet (met een extra AC3 kanaal die je dan wel weer kunt downmixen).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ja het zal wel allemaal.

maar het is helaas geen antwoord op mijn vraag.

ik snap niet waarom men hier altijd over gaat op een ander onderwerp!!!!!!

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Jij begon over DTS??? En kwa ondertiteling is het dus kiezen tussen twee kwaden. Of DTS downmix -of- fatsoendelijke ondertitels.... Tja dan kies ik voor die ondertitels omdat ik de DTS downmix heel simpel via mijn PC kan regelen.

Geplaatst:

Hoi

het is niet persoonlijk bedoeld

maar het fijt is dat dat hier erg veel voor komt dat als je iets vraagt iedereen over wat anders begint.

maar goed we gaan daar geen ruzie over maken.

ik ben heel te vrede over Newnigma daarom wil ik het blijven gebruiken volgens de maker kun je de skin aanpassen en dat doe je toch in de xml file of niet.

ik ben hier al in bezig geweest maar krijg dat niet voor elkaar

vandaar de vraag wie weet hoe je dat doet?

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Ik zal niet weten hoe je dat voorelkaar krijgt... Maar ik weet wel dat mede ik de ondertitel problemen in PLi heb opgelost en dat die roze kleuren ondanks dat je het in de skin goed aanpast ook nog terug kunnen komen.

De hele ondertitel code van opendreambox is namelijk zeer buggy. Ik heb destijds in Januari 2010 eerst een groot deel van de code verwijderd om het werkbaar te krijgen. Een boel code was daar gemaakt omdat ze het gewoon niet voorelkaar kregen en met rommelen probeerden te fixen.

Ik ben bang dat je namelijk nooit 100% af komt van roze ondertitels of het vollopen van het hele scherm bij o.a. de BBCs.

Helaas wil die Duitse club van opendreambox de ondertitel problemen niet aanpakken. Duitsers hebben schijnbaar geen ondertitels nodig wink

Inmiddels is het verschil tussen PLi en opendreambox wat betreft ondertitels erg groot geworden zodat het heel lastig wordt voor andere image bouwers de PLi patches toe te passen op de OE-1.6 zonder hun image op OpenPli te bazeren. Het grote struikelblok is hier de functionaliteit wat betreft de zwarte randjes om de letters (opendreambox schrijft de text 2x om zo alleen een schaduwrandje toe te voegen) en het mogelijk te maken binnen een regel kleuren te veranderen van text (via escape codes).

Dat o.a. die ondertitels roze verschijnen zal in de enigma2 in c++ code aangepast moeten worden. Deze kleurverandering zit o.a. in /lib/gui/esubtitle.cpp alwaar de kleur van de skin overruled kan worden.

Meer kan ik niet voor je doen dan deze tip te geven die je dan weer kunt doorsturen aan de makers van het image van jouw voorkeur. En PLi is open dus ze kunnen het zo overnemen.

Geplaatst:

De oplossing is om via DCC (Dreambox Control Center)een file te plaatsen via ftp dat heet skin_user.xml in /etc/enigma2.

Hierna je dreambox herstarten.

Je ondertitels staan nu in het wit.

Gebruik bijgaand bestand en rename dit naar skin_user.xml

skin_user.txt

Geplaatst:

De Download doet het niet.

Er is een probleem opgetreden bij het opzoeken van dit bericht in de database.

Mvrgr Sigma

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen