Gast ratam Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Hallo beste mensen, Gisteren heeft mijn DM800HD Dreambox na ruim een jaar trouwe dienst ineens zonder aanleiding de 'geest' gegeven. Het display doet niets, er komt geen beeld uit voor de TV en beide netwerklampjes branden continue. Voeding gemeten, netjes 12Volt. Dreambox doos helemaal open gemaakt. Ventilator afgekoppeld, tuner afgekoppeld. Voeding aangesloten en hij doet het weer, tenmiste, er is beeld op TV, het netwerk etcetera doet het, het display voorop werkt ook netjes. Alleen zonder tuner kijkt het zo moeilijk. Als ik op de voedingsconnector meet die op de Dreambox printplaat zit meet ik 5 volt IPV 12 volt die ik zou verwachten. Het zal wel iets simpels zijn als een kapotte condensator of diode maar mijn vraag is, herkent iemand dit probleem en hoe kan het opgelost worden? Om een of andere reden is dit bericht eerder hier verwijderd omdat ik de regels overtreden zou hebben. Hier ben ik mij niet van bewust. Mijn vraag is dan ook wat er mis is met deze post. Is het illegaal om hulp te vragen bij een te repareren apparaat? Alvast ontzettend bedankt
M_Z Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Je mag hier best vragen stellen over reparaties, maar zodra wij in de gaten hebben dat het zich hier handelt over een CLONE-Dreambox wordt het topic volgens de regels onmiddellijk verwijderd. Dat je nu opnieuw dezelfde vraag stelt, is natuurlijk niet zo handig, we verwijderen niet voor niets zo'n topic namelijk. Er mag hier dus niet gediscussieerd worden over clone dreamboxen. Jij hebt er misschien één zonder het te weten, maar een DM800 van een jaar oud of meer MET een ventilator is voor 100% zeker een clone box. Topic closed. M_Z
Aanbevolen berichten