opie Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Hallo, Ik heb sinds kort een andere Desktop PC met Vista. Mijn oude PC had XP. Op deze HDD staan een aantal programma's die ik ook op mijn nieuwe PC wil gebruiken. Maar dat werkt nu niet. Ik had de oude HDD als slave erbij gezet. Iemand een idee hoe ik die oude progjes nog kan gebruiken? gr Opie Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Programma's die je wilt gebruiken zul je echt opnieuw moeten installeren.
oldebroek Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 je kunt software als bijvoorbeeld zinstall of pcmover (van laplink)gebruiken niet gratis maar werkt voor de meeste proggies Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Sjattuh Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Open de folder waar het programma instaat welke je wilt overzetten. Dubbel klik de exe en kijk of het werkt. Werkt het niet zul je het opnieuw moeten installeren. Werkt het wel kopieer je de map naar de nieuwe C program files map en maak je een snelkoppeling naar de exe toe op je bureaublad. Naar zoals Tha Great Mac al aangeeft, zul je ongetwijfeld het meeste moeten herinstalleren. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
NINjak Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Een tipje: - Je oude versies, die zonder (her)install niet meer werken, even ergens (anders) veilig bewaren. - De programma's die niet meer werken gewoon opnieuw installeren. - Om je oude settings terug te krijgen de nieuwe installaties gewoon met de oudere overschrijven (vervangen dus). Het is een manier die ik vaker gebruikt heb en het is dus wel een poging waard. Zeker bij programma's waar eigen instellingen heb gemaakt (die niet in de registry worden opgeslagen). Er zijn ook programma's die zonder (her)installatie draaien dus dat gewoon even checken.
Sjattuh Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Origineel bericht van: NINjak Een tipje: - Je oude versies, die zonder (her)install niet meer werken, even ergens (anders) veilig bewaren. - De programma's die niet meer werken gewoon opnieuw installeren. - Om je oude settings terug te krijgen de nieuwe installaties gewoon met de oudere overschrijven (vervangen dus). Het is een manier die ik vaker gebruikt heb en het is dus wel een poging waard. Zeker bij programma's waar eigen instellingen heb gemaakt (die niet in de registry worden opgeslagen). Er zijn ook programma's die zonder (her)installatie draaien dus dat gewoon even checken. Dat is idd iets wat ik ook doe, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je met dezelfde versies werkt. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
opie Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 Hoi, Moest opnieuw installeren en heb de data overkunnen zetten. Het werkt dus nu. Dank voor de hulp! gr Opie Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen