Ga naar inhoud

hulp voor beginners

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Veel heb ik al gelezen over die sukkels van een beginners, zelf ben ik al maanden aan het zoeken voor mijn pioneer. Nu ook weer lees ik, kijk bij p*i* s*t, neem g*** m****, deze zou beter zijn dan r*** b***, zelfs nu met deze afkortingen kan ik als beginner niets vinden. Wie kan mij wegwijs maken met programmeren, of op weg helpen via een titel van een boek. Voor diegene die normaal antwoord kan geven heel veel dank en van mensen die mij willen afzeiken als beginner, neem een beginner eens serieus. Groeten Frank.

Geplaatst:

Hoi,frank<BR>Soms vind ik het ook een beetje grof hoe ze sommige mensen afblaffen.Anderzijds is het ook zo dat het bij bepaalde mensen er enkel om te doen is om zo vlug mogelijk files,keys en dergelijke te bemachtigen zonder rekening te houden met wat mag of niet op het board.(hoeveel members zouden de rules er al eens op nagekeken hebben).<BR>Wat bvb. een goede start is als je opzoek bent naar algemene informatie is de site van <A HREF="http://www.satpages.sat4all.com" TARGET=_blank>Duwgati</A> hier zul je heel veel van opsteken.<BR>Probeer ook eens de zoekfunctie van dit board uit.Al de vragen en de antwoorden van deze die in het verleden reeds gesteld werden kan je hiermee terugvinden!<BR>Indien je een bepaalde vraag dan toch wil stellen op het board ,probeer deze dan zo compleet mogelijk te formuleren(welke ontvanger,welke module,welke software eventueel enz...)en wat uiteindelijk de bedoeling is van jouw vraag.

Geplaatst:

Al die ****** die iedereen gebruikt vind ik trouwens onzin. Juridisch maakt het volgens mij ook geen bal uit of iemand Seca zegt of S*ca, aangezien het uit de context toch wel blijkt dat het dan over Seca gaat. Het forum wordt er alleen maar chaotisch van.

Geplaatst:

Sluit ik me bij aan. Ben enige tijd geleden zelf begonnen. 't Kost wat tijd in het begin, maar op een bepaald moment is er altijd wel een freak, die je de juiste tip toespeelt.<BR>Te makkelijk geeft ook geen kick.<P>Keep on trying, Baldy

Geplaatst:

Frank,<BR>een dooddoener ik weet het maar alle begin is moeilijk. Als je specifiek zoekt naar Pioneer kijk dan eens of er geen yahoo groep<BR>bestaat. Een zoekaktie op bv pioneer+garagedeur levert meestal wel een nuttige site op. Verder kan ik je alleen het advies geven naar de gebruikersdag te gaan en met medhobbyisten te praten.<BR>Suc6

Geplaatst:

@frank v.<BR>Als je wilt beginnen met deze hobby bepaal dan eerst wat voor hardware je wilt aanschaffen. Het belangrijkste is dat je een goede combinatie hebt van ontvanger, programmer, card, software en files.<BR>Als je dat voor elkaar hebt is het verder een kwestie van puzzelen. Een veel gebruikte combinatie is goldprogrammer, goldwafer piccard plus gold140 software.

Geplaatst:

@Frank v<BR>Ik ben zelf ook nog een verse en ben ook wel een beetje overdonderd geweest door de schijnbaar onvriendelijke reacties die je in het begin krijgt. Wanneer je echter goed je oogjes de kost geeft, er wat tijd in stopt en notities maakt van alles wat je moet onthouden, begin je na ongeveer een week de hele scene te snappen en begrijp je ook opeens, waarom men soms zo afwijzend reageert. Sommige vragen komen namelijk zo vaak voor op dit board, dat het storend gaat werken op de mensen die regelmatig het hele board op nieuwtje doorspitten. die zien dan bijvoorbeeld ergens een vraag die allang ergens anders eerder uitgebreid is behandeld.<BR>Mijn tip is dus: trek eens een week uit om elke avond met dit board als leidraad alles in je op te nemen en uit te spitten, dan verzeker ik je dat je over een week alles weet <BR> laugh.gif" border="0 <P>Groetjes, dism

Geplaatst:

@dism,<P>Jou reactie krijgt een hele duidelijke link in mijn eigen database.<BR>Naar dit bericht zal ik vaak gaan verwijzen wink.gif" border="0<BR>Dit soort zaken lezen wij graag!<P>Toxic[Q]

Geplaatst:
laugh.gif" border="0 HAPPY, HAPPY HAPPY laugh.gif" border="0 <P>Heb gisteravond mijn humie gehaald. Vanochtend een nul-M-kabeltje en direct uit de doos 3.1 erop gepompt.Klinkt stoer, niet dan... Was het niet, ik had het zweet op de voorhoofd, een hartslag van 180 en zat bijna te hyperventileren (zei mijn vrouw laugh.gif" border="0 )<P>Maarrrrrr, alles is goed gegaan en hij doet het nog tongue.gif" border="0 <P>Nu nog ff een picje 2 proggen met de mastera II (komt van de week) en dan is het gaan met de brandweer, he, he, he, he laugh.gif" border="0
Geplaatst:

@ToxicQ,<BR>dat is nog eens een positieve reaktie van jouw kant op de posting van Dism. Meestal ben je wat negatief/cynisch maar dit moet toch een riem onder het hart van alle beginners zijn. Zo zie je maar zelfs ToxicQ<BR>deelt nog wel eens een kompliment uit aan de beginner die TIJD en MOEITE neemt om de hobby onder de knie te krijgen. ToxicQ prima kommentaar en keep up the good work.

Geplaatst:

@avensis: ...of bedoel je nou hart onder de riem... LOL<BR>Nee, zonder gekheid, Ook ik voel me gevleid door de positieve benadering door Toxic(Q)<BR>en hoop dat ook andere beginners hierdoor een positieve indruk krijgen van dit board.<BR>@Toxic(Q): BRAVO, keep up the good work wink.gif" border="0 <P>groetjes, dism

Geplaatst:

Soms komen we misschien wel eens bot over maar dat is zeker niet zo bedoeld. Wij vinden het alleen jammer als een beginner als een schaap zonder wol allerlei vragen gaat stellen i.p.v. de regels en de oudere berichten eerst eens te lezen. Daar kun je namelijk extreem veel van leren.<BR>Het belangrijkste dat je uit de oude berichten kunt leren is dat er geen domme vragen zijn. Wel overbodige!<BR>Juist die overbodige vragen en het onnodig overtreden van onze zeer kleine aantal (noodzakelijke) regels, kunnen een admin of moderators vaak vreselijk laten balen van het werk dat zij hier vrijwillig voor jullie doen.<BR>Als wij dan berichten lezen zoals die van Dism, maakt dat gelijk weer een hoop goed. De pluim is dus niet voor mij maar juist voor Dism. wink.gif" border="0<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]<p>[ 30-08-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.