Gast horror1972 Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 hoi alle, heb een dm600. draait al jaren probleemloos, maar sinds 2 maanden begint hij te kl*ten. probleem: zodra je de timer/opname activeert via de epg, blijft hij op het epg/timer scherm staan en is er niets mee te beginnen. een harde reset helpt ook niet, hij komt dan op een andere zender terug maar daar blijft hij dan ook op staan, reageert totaal niet meer op ab. als de ingestelde timer afgelopen is, en er een reset word gedaan ,kan ik gewoon weer zappen. ik heb inmiddels als 2 verschillende images er op gezet , geflashed via het netwerk. omdat deze nog niet goed werkten, heb ik hem via een seriële kabel geflashed, probleem blijft. toen de interne harde schijf vliegles gegeven en een harde schijf uit een laptop geïnstalleerd, geformatteerd etc. openpli-1.0-dm600pvr-20100912 nieuwe kanalenlijst van henksat probleem blijft. ga me nu afvragen of het een software of toch stiekem een hardwareprobleem is.... wie herkend dit probleem??? groeten marcel
Gast horror1972 Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 niemand? heb er oudere versies van cccam ingezet, probleem blijft. soms als hij vastslaat, en ik haal de spanning er af, en er weer op uiteraard, begint hij spontaan op te nemen. software of dreambox overleden. ps. sorry van die 'mad' smiley in het onderwerp, moest in de tekst komen .
Sjattuh Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Werkt het wel goed zonder HDD??? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast hmunt1965 Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Hoi, Hoi, Ik heb jammergenoeg precies hetzelfde probleem. Vanaf dat Canal Digitaal de frequentie van zenders in mei heeft gewijzigd. Dezelfde dingen als jij uitgevoerd (alleen nog geen vliegles aan HD). Er stond Pli Jade Green op de box nu Pli Jade 2. cccam niet geupdate, is versie 2.2.1. Dream blijft blokkeren als timer wordt ingesteld. Net5 kan ik nog wel opnemen. Ben jij er inmiddels uit? Harma
Gast hmunt1965 Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Nogmaals, Ik heb gister de proef genomen door een duits kanaal (Prosieben) op te nemen. Nam prima op. Ik kan nog de kanalen Ned1-2-3 en Net5 opnemen, rest van mijn pakket van CD niet. Ik zie dat Ned1-2-3 en Ned5 op dezelfde frequentie zitten (maar SBS6 ook en die blokkeert), dus dit is het ook waarschijnlijk niet. Inmiddels antwoord ontvangen van CD op mijn mail. Antwoord: aangezien DM600pvr geen gecertificeerde decoder is moet ik me tot de dealer wenden. Al gedaan nog geen antwoord (denk dat deze met vakantie is). Volgens mij moeten vele van jullie dit probleem ook hebben! Hoop op advies! Thanx, Harma
Powerbooky Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Een steeds vastlopende DM600-pvr... klinkt bekend. Een kennis kreeg dat ook zomaar ineens. Het bleek het voedingsblokje te zijn die op afknappen stond. De LED op het blokje flikkerde heel lichtjes en onregelmatig als de DM600 in gebruik was. Het ding dus vervangen (a 12,50 bij een willekeurige elektronika shop) en alles weer prima.
Gast hmunt1965 Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Bedankt voor je reactie. Bij mij flikkert er niks! Leverde dit bij je kennis ook alleen problemen op met opnemen? thanks, Harma
Tonskidutch Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 klopt wel hoor (symptoom) die voedingen zijn niet echt heeel stabiel heb hem ook vervangen bij broer (zonder led flikkerlicht) toen was alles weer normaal (hebben er toen voor de zekerheid ook even naar gekeken hoe de stekkerdoos uit zag, ook een drama met spagetti => ook vervangen) ciao Opium Dead Can Dance
Gast hmunt1965 Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Bedankt weer voor advies. Het lijkt me sterk omdat box alleen op bepaalde kanalen bij opname blokkeert. Maar aangezien ik in aug naar NL kom en als ik de box eerder niet naar behoren aan het werk krijg, neem ik 'm mee en kan mijn dealer in box kijken, durf 'm niet open te maken. Harma
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen