Gast johnno Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Origineel bericht van: Heyes Als ik de laatste foto zie, lijkt het wel of de polarisatie offset op nul staat, terwijl je voor Turksat 42E toch ~26gr in Belgie zou verwachten, wellicht zijn hier nog een paar dB-tjes te winnen? Greetz, Heyes. Die polisarisatie is inderdaad verschrikkelijk belangrijk. Ik kon bepaalde zenders op 28.5 graden vrijwel niet ontvangen zonder die goed af te stellen. Even op dishpointer.com kijken. Daar vindt je de juiste waarde (skew) voor jouw locatie.
Sprietje Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Jammer dat @MX251088 al 8 dagen niet meer gereageerd heeft. Als je een Triax 110cm met een MTI High Line Pro Single LNB neemt, een lnb die ook bij regen prima blijft presteren, dan kun je zowel de westelijke als de oostelijke beam van de Turksat 42 graden oost goed ontvangen. Gebruik dan ook kwaliteitscoax zoals bijv. de Belden H125. En 100% uitrichten op een transponder van de oostelijke beam is natuurlijk het allerbelangrijkste samen met een scew van -26 graden. Ik zie de Triax 110cm al voor 59 euro op internet staan en een MTI High Line Pro Single LNB voor 25 euro. Voor 84 euro dus helemaal gesteld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen