Ga naar inhoud


De laatste space shuttle (Atlantis) is op zijn terugreis bezig


Amager95

Aanbevolen berichten

Vandaag komt er een einde aan het Space Shuttle projekt. De Atlantis is op dit moment bezig op zijn laatste thuisreis.

Hiermee komt er dus definitief een einde aan het projekt.

 

Jammer dat het stopt. Er is geen opvolger, ook wordt er wel eens "gelekt" dat de NASA wel aan een opvolger werkt.

 

 

 

Soms denk ik dat ik te vroeg ben geboren. Misschien was het over 300 jaar beter geweest? Het jaar 2311 dus. Volgens het verhaal bestaat dan de Federatie vanuit Star Trek.

Uit een aflevering van Star Trek The Next Generation kwam de Enterprise op een planeet waar de bevolking nog niet zo ver waren voor de (technische) veranderingen van ruimtereizen. Een weterschapper (een vrouw) vond dat jammer en ging vervolgens met The Enterprise mee, zodat ze wel verder kon.

Jammer is dat in de huidige tijd er zo weinig aandacht en gevoel is voor het "meer" willen en een hoop en wens tot een andere samenleving met wetenschap te kunnen bereiken. Uiteraard op een groepje mensen na.

Na het Apollo projekt en nu de Shuttle projekt had ik gehoopt dat er verder zou worden gegaan. Maar vrees dat er een grote rem wordt gezet op de ontwikkelingen in de ruimtevaart.

Het is ongelooflijk dat een land als de USA zich met de ruimtevaart, oa dus ook de ISS, zich volledig afhankelijk maakt van haar voormalige vijand Rusland.

 

Hopelijk komen er snel nieuwe projekten. Anders blijf ik gewezen op de dvd's van de Star Trek-series.

 

"engage"

 

hierbij de laatste start van de Space Shuttle Atlantis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Amager95
Soms denk ik dat ik te vroeg ben geboren

De wereld houdt eind 2012 toch op te bestaan? confused

vGnp


Janeway uit Star Trek Voyager ging ook uit de tijd terug naar 1996. In de tijd van Janeway is de stad Los Angeles verdwenen in de zee. Niet de hele wereld is ten ondergegaan aan de Derde Wereldoorlog (=volgens de serie geweest).

maar 2012 komt wel dichtbij ja, nog niet eens 5,5 maandjes..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Maar 2012 komt wel dichtbij ja, nog niet eens 5,5 maandjes..

Rustig aan, de Maya's hadden het over eind 2012. smirk

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

Het is ongelooflijk dat een land als de USA zich met de ruimtevaart, oa dus ook de ISS, zich volledig afhankelijk maakt van haar voormalige vijand Rusland.



Al eens naar de kosten gekeken? Als de geldbuidel leeg is zijn er niet zoveel keuze-mogelijkheden.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik zit even mee te kijken bij Nasa HD TV, en men is druk bezig de landing voor te bereiden.
De landing van spaceshuttle Atlantis staat gepland voor donderdag 21 juli om 11:57 uur op het Kennedy Space Center in Florida smile


Dan komt de Atlantis nog éénmaal als de grootste zweefvliegtuig terug van de wereld naar de aarde met een snelheid van 25.000 km p/u smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Origineel bericht van: Amager95

Het is ongelooflijk dat een land als de USA zich met de ruimtevaart, oa dus ook de ISS, zich volledig afhankelijk maakt van haar voormalige vijand Rusland.



Al eens naar de kosten gekeken? Als de geldbuidel leeg is zijn er niet zoveel keuze-mogelijkheden.

T B


Zonder ruimtevaart kan deze website ook worden opgedoekt: er zijn geen satellieten meer

Over de kosten trouwens denk ik dat Columbus dezelfde discussie heeft gehad toen hij op reis ging met zijn Santa Maria (schip) en Amerika ontdekte (achteraf dus als tweede persoon overigens, na Leif Erikson).
Volgens mij is dit altijd al een discussie geweest, o.a. door de Koude Oorlog, was dit geen punt en werd ook het wetenschappelijk aspect belangrijk geacht. Jammer dat dit voor het laatste niet meer van toepassing is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit nu de stream te kijken, en zie dat het daar nog donker is.

Zijn ze wel vaker in het donker geland? confused

Kan me dat niet herinneren.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Indrukwekkend en emotioneel die beelden van het afscheid van alle medewerkers van mission control, de tent gaat dicht, een tijdperk wordt afgesloten tired


Ja, het is nu echt allemaal voorbij. Het is dus nu voltooid verleden tijd. De shuttles worden nu ontmanteld en zijn waarschijnlijk over een half jaar te zien in het museum.
Ik hoorde dat de NASA op dit ogenblik helemaal geen geld gebrek heeft. Ze hebben zelfs op dit ogenblik meer geld te besteden dan ooit te voren.
Echter waarin? Er is niets meer, geen planning en geen visie. Er zijn wel allerlei gedachtes, maar niets is concreet uitgewerkt.
Wat ik hoorde is dat de NASA er nu al achterkomt is dat het meegaan met de Russen al 2x qua prijs om hoog is gegaan. Dat is dus al de eerste tegenvaller.

Volgens mij hadden de Shuttles nog best langer meegekund, maar misschien gericht op die zaken waar een Shuttle het beste voor is ingericht zoals onderzoek.
Dat maakt nu niet meer uit. Het is voor bij, over en uit. Een leuke herinnering, zoals het Apollo-project.

bron: N24 BBC World Das Erste (programma's gezapt)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Heb het van het begin to het einde van de shuttle tijdperk meegemaakt smile

oops nu weet iedereen dat ik ouder ben als 21 wink


Och ik heb de Zwitserse Lys Assia in 1956 nog het eerste eurovisie songfestival in Lugano zien winnen.
Dus ook ik ben ouder dan 21. smile

En nu weer on topic

Ik ga maar eens op Youtube kijken of er nog mooie opnames van deze laatste vlucht zijn als een soort naslagwerk voor de kleinkinderen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...