Ga naar inhoud


Welke e book reader raadt je mij aan ?


lucdec2

Aanbevolen berichten


Mijn vriendin is heel tevreden met de Sony PRS-300.

 

Deze gebruiken we samen met de gratis software Calibre.

Meer heb je niet nodig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet een grafischkleurenscherm hebben zodat je ook stripverhalen kan lezen en plaatjes kijken.

Ook moet hij een voorleesspeaker hebben voor het geval dat je even niet zelf wil lezen maar voorgelezen wil worden.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik twijfel.

 

ik vermoed dat je ze kunt opsplitsen in 2 soorten:

 

deze met e-ink = best om boeken te lezen

maar geen kleur,cbr strips ed...

 

dan de andere strekking met lcd : vermoeiender, minder

autonomie, straalt licht uit maar

meer mogelijkhden, oa kleur

 

klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho ho, de kleuren e-ink is er al. Maar ziet er nog wat flets uit.

 

Maar als jij een uurtje of 2 lekker wil lezen, vergeet dan in hemelsnaam die ipad of iedere andere pad.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er echt een koopt om boeken te lezen, dan raad ik je een e-reader aan.

Wil je, zoals hiervoor al beschreven ook tijdschriften , strips etc. lezen, dan moet je een pad kopen (of van je laptop lezen).

 

een e-reader leest net zo rustig als een echt boek en dat is met een lcd-scherm niet het geval.

 

Ik heb nu twee jaar de Be-Book one (het grote formaat) en die bevalt mij goed. Ligt lekker in de hand en het scherm reflecteert nauwelijks. Het kleine formaat vind ik te klein. Ik houd er ook niet van om pockets te lezen ivm de kleine lettertjes.

 

Als je een reader koopt met touch-screen, dan zul je meer last hebben van een reflecterend scherm en de vette vingers die er op zitten.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Busje komt zo


Als je een reader koopt met touch-screen, dan zul je meer last hebben van een reflecterend scherm en de vette vingers die er op zitten.


En dat is niet helemaal waar, de Sony PRS-650 heeft een touch screen en is perfect om te lezen, zonder reflectie. Dat komt door de bijzondere techniek die gebruikt wordt (infrarood). Ik heb deze Sony zelf, en kan hem aanbevelen.

Ik heb ook de iPad, en dat is inderdaad leuk voor stripboeken, maar Psychosammie heeft gelijk, dat is geen scherm om uren achter elkaar een boek uit te lezen. Integendeel...

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er natuurlijk ook aan waarvoor je de e-book reader nodig hebt.

 

Als je documenten met kleuren afbeeldingen wilt kunnen lezen dan kom je uit tablets, netbook PC's of zelfs laptops met een LCD of OLED scherm. Die zijn echter niet goed te lezen in daglicht / zonlicht.

 

Heb je aan zwart-wit voldoende, dan kun je het best een echte e-book reader met een e-ink scherm nemen. Die zijn ook buiten goed leesbaar.

 

Volgens de meest recente consumentengids steken de Sony PRS-350 en PRS-650 met kop en schouders uit boven de andere e-book readers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt.....de SONY 650 kwam als beste uit de test.

Deze heb ik afgelopen vrijdag besteld, en is gisteren binnengekomen.

direct er ff mee gespeeld, en wat boeken erop geplaatst.

Hij leest erg prettig, en is ook buiten in de tuin prima te lezen.

Erg makkelijke bediening ook.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...