Hensat Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 wil graag mijn schotel met rotor bevestigen aan een haakse muurbeugel met muur afstand van 45 of 70 cm,kan de beugel dit dragen,en is dit stabiel genoeg? mvg henry
Gast 1664 Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Ik gebruik al jaren een haakse beugel van 45 cm. Er buigt niks en er komen geen bouten uit de muur. Uiteraard hangt dit vooral af van de gebruikte kwaliteit van de beugel en de bevestiging.
vGnp Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Origineel bericht van: Hensat kan de beugel dit dragen Die beugel kan wel wat hebben. Maar waaraan (en hoe) ga je die beugel bevestigen? Origineel bericht van: Hensat en is dit stabiel genoeg? Wat voor schotel? In de wind? Uit de wind? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Hensat Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 triax schotel van 1.10 met roter,deze wil ik bevestigen aan een een haakse beugel met een muur afstand van 70cm,tegen een dikke balk van onze veranda ,4 meter hoog,de beugel is een T-beugel,mocht de schotel te groot zijn wil ik een 80cm triax gebruiken.
vGnp Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Origineel bericht van: Hensat afstand van 70cm Hoe stevig is die balk? Je bent bekend met de natuurwet kracht maal arm neem ik aan? En het fenomeen tijd? Geen enkele houten balk zie ik dat op de lange duur uithouden, reken er maar op dat daar speling op gaat komen. En als je dan ook nog die schotel i.c.m. met die rotor wilt gebruiken, dan is dat vragen om moeilijkheden imho. Kan het niet anders? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Hensat Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 oké bedankt ik begrijp het,er is nog één optie en dat is op een paal vanaf de grond,3 meter vanaf de grond (hart schotel-grond)wie heeft wat tips hoe ik dat doe,en moet ik die paal gaan schoren?
vGnp Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Misschien zou je eens 1 of meerdere foto's van de plek kunnen maken waar je de schotel oorspronkelijk wilde plaatsen. Met een deugdelijke set beugels en de juiste montage is er veel mogelijk, lees bijvoorbeeld eens het eerste antwoord van sjaak(k). Maar een T-beugel van 70cm aan hout en daar zo'n schotel/motor constructie aan/op, dat gaat hem niet worden. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Hensat Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 ik ga wat foto's maken met toelichting gaat vandaag niet meer lukken gr.henry
Hensat Geplaatst: 20 juli 2011 Auteur Geplaatst: 20 juli 2011 op de eerste foto zie je hoe de schotel voorheen geplaatst was,deze stonde tegen de zijkant van het schuurtje nu staat er een veranda voor het schuurtje,ik wil geen gat in mijn nieuwe dak,om hem weer het zelfde terug te plaatsen mijn idee was om hem met een L beugel tegen de linkse kant van de veranda te plaatsen,alleen dit komt een beetje ongelukkig uit i.v.m. het dak wat uitsteekt ook een idee is om hem vanaf de grond op een paal te plaatsen aan de rechter kant aan de achterkant wil ik hem niet tegen de muur,daar is een openbare pad,en je kunt er dan makkelijk tegen aan klimmen het schuurtje staat aan de oost kant,weten jullie of er L beugels zijn met een muurafstand van 45 cm ,en een hoogte van 50cm? hier zijn de foto's: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/galleries/2015543/foto_s_opties_voor_plaatsen_sc
vGnp Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Beetje verwarrend dat de foto's in de galerij staan, en de discussie hier plaatsvindt. Je kunt je bericht nog aanpassen, zet ze met bestandsbeheer even in je bericht als bijlage. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Hensat Geplaatst: 20 juli 2011 Auteur Geplaatst: 20 juli 2011 hier zijn de foto's om op deze topic te blijven http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showpic&id=99302 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showpic&id=99303
vGnp Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Origineel bericht van: Hensat waar vind ik bestandsbeheer? Zie plaatje. (Geplaatst met Bestandsbeheer) vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 jij met je muurbeugel... je bedoeld een plankbeugel zelfs door en door slotbouten zal die stuk trekken bij wind. Dus Aan dat stukkie hout zoU ik geen schotel hangen. Bovendien krijgt ie de volle mep van het regenwater van dat golfplatendak op de vitale onderdelen Als je hem al daarachter in de tuin wilt plaatsen, dan op een mast (en optisch~esthetisch) precies voor het middenjuk van het afdak... 1 meter hoger dan de dakrand Maar separaat gefundeerd want "statisch bepaald" (mechanica term) is dat afdak zeker niet. Dan mag je overigens wel een kubieke meter beton plaat storten om die mast van 3 meter niet te doen wanken bij windsterkte 8 Bf. In je afdakje over dat kleinere schuurtje is nagenoeg nergens een windkruis zichtbaar (stabiliteitskruis) te zien, dus de schijfwerking van een gemetselde muur heeft het ding niet in twee richtingen ciao Pabadam Yonderboi
vGnp Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Ik trek e.e.a. toch even in 1 post bij elkaar. vGnp Origineel bericht van: Hensat op de eerste foto zie je hoe de schotel voorheen geplaatst was,deze stonde tegen de zijkant van het schuurtje nu staat er een veranda voor het schuurtje,ik wil geen gat in mijn nieuwe dak,om hem weer het zelfde terug te plaatsen mijn idee was om hem met een L beugel tegen de linkse kant van de veranda te plaatsen,alleen dit komt een beetje ongelukkig uit i.v.m. het dak wat uitsteekt ook een idee is om hem vanaf de grond op een paal te plaatsen aan de rechter kant aan de achterkant wil ik hem niet tegen de muur,daar is een openbare pad,en je kunt er dan makkelijk tegen aan klimmen het schuurtje staat aan de oost kant,weten jullie of er L beugels zijn met een muurafstand van 45 cm ,en een hoogte van 50cm? VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 misschien was dat mijn fout, maar ik zie nergens een veranda... de term en het begrip is voor mij iets anders dan op welke fotografie dan ook door hensat weergegeven. het zijn foto's van een afdak met golfplaten en niet een veranda. los van dat aspect blijft mijn bouwkundig hart fibrilleren als daar een schotel aan moet. ciao Pabadam Yonderboi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen