Ga naar inhoud

kan haakse muurbeugel (L) schotel met rotor dragen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

op de foto ziet het er niet zo sterk uit,maar het is een hele flinke constructie,allemaal dikke balken,het was maar een idee,het ligt natuurlijk ook aan de hoogte en grootte van de schotel,en gewicht,ik heb mijn schotel nu op een zelf gemaakt statief staan,2 meter hoog,en ik kan alles aan ,dus het positieve is,dat hij niet zo hoog hoeft,nu wil ik even uit dokteren hoe laag hij mag komen,want als ik de schotel naar 30 graden west draai ,dan wijst hij helemaal naar mijn achtergevel van het huis,de schotel staat een meter of 14 van het huis,hier een foto hoe hij nu tijdelijk staat

ps veranda is overkapping of afdak

post-10066-1318262205,0088_thumb.jpg

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hensat
nu wil ik even uit dokteren hoe laag hij mag komen

Lees dit eens: --> KLIK <--

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik vind het een geweldige constructie als testsituatie. Natuurlijk kun je dat niet in stand houden, maar om mee te spelen voldoet het prima.

Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Hensat
nu wil ik even uit dokteren hoe laag hij mag komen

Lees dit eens: --> KLIK <--

vGnp

Hallo vGnp
Ik wil even reageren op lees dit eens. Ik had op een driehoek van 30 gr. op de schuine zijde een buisje diameter 1cm. en op de onderkant een waterpas gemonteerd werkt perfect, voor andere satellieten zou je met behulp van een gradenboog andere driehoeken kunnen construeren.
Groetjes Poolster
Geplaatst:

zekers, prima voor testdoeleinden en leuk getimmerd wink

daar lagen niet mijn bedenkingen en twijfels

die twijfels liggen in de definitieve oplossing met een muurbeugel aan hout

waarbij balken (die achter die paar schroten "aanwezig kunnen zijn" ) wegkantelen of buigen en die tijdens de veranderlijke relatieve vochtigheid van dat hout (wegens het weer) geen duurzame bevestiging biedt.

hang als test maar eens die muurbeugel eraan met wat houtdraadbouten en ga der zelf maar eens aan hangen met je volle gewicht. whistle

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

heb hier nog een optie en dat is deze,ik heb nog een zware pijp van 2 meter 60mm dik waar je 2 bouten in kunt draaien,ik wil deze 80cm diep de grond in plaatsen met beton,ik wil daarin een aluminium pijp van 2 meter 50mm dik in steken en dan schuiven tot dat hij net onder de schutting uitkomt(schotel),als ik wil kan ik hem ook nog 50cm hoger schuiven (linkse kant tuin,bouten komen dan ongeveer op de helft van de schutting) groot voordeel hij staat uit de wind,mijn vraag vooral is dat in elkaar schuiven van de buizen kan dit ook bij schotels,komt het wel allemaal recht?

Geplaatst:

Hensat heb ik ook

een vuurverzinkte tegelvoet, met daarin een 42mm alu buis voor mijn t55

zit prima.

bedenk de voetplaat van beton moet groot genoeg zijn om kantelen of zwiepen van de mast te voorkomen... wink

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

ik ga er van uit dat de schotel niet boven de schutting uitkomt is 1.80 meter,hij staat dan helemaal uit de wind,vrees alleen dat ik turksat 42 oost niet te pakken krijg,anders moet hij misschien een kleine meter hoger

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
nogmaals ik zou nooit de schotel "onder die golfplaten dakrand plaatsen" wegens al dat water wat er dan "in z'n nek" opkomt.
ciao

Tonski , lijkt me dat het dak naar achteren afloopt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen