Hensat Geplaatst: 21 juli 2011 Auteur Geplaatst: 21 juli 2011 op de foto ziet het er niet zo sterk uit,maar het is een hele flinke constructie,allemaal dikke balken,het was maar een idee,het ligt natuurlijk ook aan de hoogte en grootte van de schotel,en gewicht,ik heb mijn schotel nu op een zelf gemaakt statief staan,2 meter hoog,en ik kan alles aan ,dus het positieve is,dat hij niet zo hoog hoeft,nu wil ik even uit dokteren hoe laag hij mag komen,want als ik de schotel naar 30 graden west draai ,dan wijst hij helemaal naar mijn achtergevel van het huis,de schotel staat een meter of 14 van het huis,hier een foto hoe hij nu tijdelijk staat ps veranda is overkapping of afdak
vGnp Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Origineel bericht van: Hensat nu wil ik even uit dokteren hoe laag hij mag komen Lees dit eens: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Hensat Geplaatst: 21 juli 2011 Auteur Geplaatst: 21 juli 2011 oké bedankt toevallig ken ik iemand die ook een driehoekje gebruikt heeft met satelliet zoeken.
Hensat Geplaatst: 21 juli 2011 Auteur Geplaatst: 21 juli 2011 is maar een tijdelijke oplossing ,en ben er ook mee aan het experimenteren,als het hard gaat waaien leg ik hem plat,
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Ik vind het een geweldige constructie als testsituatie. Natuurlijk kun je dat niet in stand houden, maar om mee te spelen voldoet het prima.
Poolster Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: Hensat nu wil ik even uit dokteren hoe laag hij mag komen Lees dit eens: --> KLIK <-- vGnp Hallo vGnp Ik wil even reageren op lees dit eens. Ik had op een driehoek van 30 gr. op de schuine zijde een buisje diameter 1cm. en op de onderkant een waterpas gemonteerd werkt perfect, voor andere satellieten zou je met behulp van een gradenboog andere driehoeken kunnen construeren. Groetjes Poolster
Tonskidutch Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 zekers, prima voor testdoeleinden en leuk getimmerd daar lagen niet mijn bedenkingen en twijfels die twijfels liggen in de definitieve oplossing met een muurbeugel aan hout waarbij balken (die achter die paar schroten "aanwezig kunnen zijn" ) wegkantelen of buigen en die tijdens de veranderlijke relatieve vochtigheid van dat hout (wegens het weer) geen duurzame bevestiging biedt. hang als test maar eens die muurbeugel eraan met wat houtdraadbouten en ga der zelf maar eens aan hangen met je volle gewicht. ciao Pabadam Yonderboi
Hensat Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 heb hier nog een optie en dat is deze,ik heb nog een zware pijp van 2 meter 60mm dik waar je 2 bouten in kunt draaien,ik wil deze 80cm diep de grond in plaatsen met beton,ik wil daarin een aluminium pijp van 2 meter 50mm dik in steken en dan schuiven tot dat hij net onder de schutting uitkomt(schotel),als ik wil kan ik hem ook nog 50cm hoger schuiven (linkse kant tuin,bouten komen dan ongeveer op de helft van de schutting) groot voordeel hij staat uit de wind,mijn vraag vooral is dat in elkaar schuiven van de buizen kan dit ook bij schotels,komt het wel allemaal recht?
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Hensat heb ik ook een vuurverzinkte tegelvoet, met daarin een 42mm alu buis voor mijn t55 zit prima. bedenk de voetplaat van beton moet groot genoeg zijn om kantelen of zwiepen van de mast te voorkomen... ciao Pabadam Yonderboi
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 eigenlijk, wel afwijkend maar zeker niet onrealistisch; een vuurverzinkte tegelvoet 120x120cm ingraven op 80cm diep zou prima kunnen werken Pabadam Yonderboi
Hensat Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 ik ga er van uit dat de schotel niet boven de schutting uitkomt is 1.80 meter,hij staat dan helemaal uit de wind,vrees alleen dat ik turksat 42 oost niet te pakken krijg,anders moet hij misschien een kleine meter hoger
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 nogmaals ik zou nooit de schotel "onder die golfplaten dakrand plaatsen" wegens al dat water wat er dan "in z'n nek" opkomt. ciao Pabadam Yonderboi
trust Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch nogmaals ik zou nooit de schotel "onder die golfplaten dakrand plaatsen" wegens al dat water wat er dan "in z'n nek" opkomt. ciao Tonski , lijkt me dat het dak naar achteren afloopt . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Hensat Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 klopt water loopt andere kant op,je ziet ook geen gootje,maar er kan toch water terecht komen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen