Scoobster Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Hallo, Afgelopen zondag heb ik mijn et9000 maar eens geupdate. In deze update heb ik oa een update v/d kernel en van de et9000 drivers binnengekregen. Na de update heb ik de box gereboot en vervolgens viel me op dat het blauwe achtergronds plaatje van openpli de eerste tijd knal rood is. Op een gegeven moment zie je de radartjes komen en wordt de achtergrond weer 'normaal' (blauw dus). Nadat de box uiteindelijk geboot was leek alles in eerste instantie prima te werken. maar.. toen ik met telnet eens inlogde op de box en simpel weg een keer 'ls' in getyped had hing de box. Ik kon nog wel blijven connecten met telnet maar welk commando ik ook gaf... ik kreeg geen response. Ik heb vervolgens besloten de box maar eens helemaal opnieuw te flashen. Het flashen ging zonder problemen maar ik had nog wel steeds dan knal rode bootlogo in het begin... Verder nadien de box gewoon geboot had reageert ie zoals altijd.. gewoon normaal dus. ook met telnet kan ik gewoon alles doen.. Nu zit ik met 2 vragen.. 1) dat rode openpli plaatje.. is dat wel normaal? ik heb het nooit eerder gezien en ik heb eens nagevraagd bij een andere et9000 eigenaar, die ook de box bij die gelegenheid eens geupdate heeft, maar daar is geen rode pli achtergrond te zien. enkel de normale blauwe variant. 2)Nu vertrouw ik mijn box niet helemaal meer en ben verder op onderzoek uitgegaan. wanneer ik dmesg; doe zie ik ergens in de output dit: brcmnand_default_bbt: bbt_td = bbt_main_descr Bad block table Bbt0 found at page 0000ffc0, version 0x01 for chip on CS1 Bad block table 1tbB found at page 0000ff80, version 0x01 for chip on CS1 usb 1-2: configuration #1 chosen from 1 choice nand_read_bbt: Bad block at 0x018a0000 nand_read_bbt: Bad block at 0x07000000 cmdlinepart partition parsing not available RedBoot partition parsing not available Bad blocks dus (en iets met Red maar of dat er iets mee te maken heeft.. zal wel niet...).. Ik begin me af te vragen of ik een hardware probleem heb of niet.. . . iemand enig idee ? of herkent iemand dit gedrag? Groeten uit de Achterhoek!
Cobus R Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Ik herken het niet in ieder geval. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
LINKEY Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Origineel bericht van: Scoobster Hallo, Afgelopen zondag heb ik mijn et9000 maar eens geupdate. In deze update heb ik oa een update v/d kernel en van de et9000 drivers binnengekregen. Na de update heb ik de box gereboot en vervolgens viel me op dat het blauwe achtergronds plaatje van openpli de eerste tijd knal rood is. Op een gegeven moment zie je de radartjes komen en wordt de achtergrond weer 'normaal' (blauw dus). Nadat de box uiteindelijk geboot was leek alles in eerste instantie prima te werken. maar.. toen ik met telnet eens inlogde op de box en simpel weg een keer 'ls' in getyped had hing de box. Ik kon nog wel blijven connecten met telnet maar welk commando ik ook gaf... ik kreeg geen response. Ik heb vervolgens besloten de box maar eens helemaal opnieuw te flashen. Het flashen ging zonder problemen maar ik had nog wel steeds dan knal rode bootlogo in het begin... Verder nadien de box gewoon geboot had reageert ie zoals altijd.. gewoon normaal dus. ook met telnet kan ik gewoon alles doen.. Nu zit ik met 2 vragen.. 1) dat rode openpli plaatje.. is dat wel normaal? ik heb het nooit eerder gezien en ik heb eens nagevraagd bij een andere et9000 eigenaar, die ook de box bij die gelegenheid eens geupdate heeft, maar daar is geen rode pli achtergrond te zien. enkel de normale blauwe variant. 2)Nu vertrouw ik mijn box niet helemaal meer en ben verder op onderzoek uitgegaan. wanneer ik dmesg; doe zie ik ergens in de output dit: brcmnand_default_bbt: bbt_td = bbt_main_descr Bad block table Bbt0 found at page 0000ffc0, version 0x01 for chip on CS1 Bad block table 1tbB found at page 0000ff80, version 0x01 for chip on CS1 usb 1-2: configuration #1 chosen from 1 choice nand_read_bbt: Bad block at 0x018a0000 nand_read_bbt: Bad block at 0x07000000 cmdlinepart partition parsing not available RedBoot partition parsing not available Bad blocks dus (en iets met Red maar of dat er iets mee te maken heeft.. zal wel niet...).. Ik begin me af te vragen of ik een hardware probleem heb of niet.. . . iemand enig idee ? of herkent iemand dit gedrag? Groeten uit de Achterhoek! Bad blocks is normaal bij nand flash. Dus hieraan kan het niet liggen. Misschien gebruik je een combinatie met scart/hdmi? Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
Cobus R Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 De mijne werkt perfect en ik heb dit erin staan ivm bad blocks brcmnand_default_bbt: bbt_td = bbt_main_descr Bad block table Bbt0 found at page 0000ffc0, version 0x01 for chip on CS1 Bad block table 1tbB found at page 0000ff80, version 0x01 for chip on CS1 nand_read_bbt: Bad block at 0x033e0000 sda: De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Littlesat Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Bad blocks zijn heel normaal met nand flash... net als bad sectors op harddisks... FYI http://wiki.openmoko.org/wiki/NAND_bad_blocks Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen