Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand welke schotelmaat ik nodig heb om bijvoorbeeld naar 73 graden oost of naar 61 graden west te gaan?

Kan dit zo en zo eigelijk wel?

Als het kan hoe ver kan ik dan, kan ik dan ook verder dan 73 graden oost en 61 graden west.

Of vraag ik nu iets doms?

Geplaatst:

Ik denk dat het quasi onmogelijk is om op een normale manier satellieten te ontvangen die onder de horizon liggen, veel gaat dit ook niet opbrengen want deze satellieten stralen ook niet uit naar West-Europa. Verder dan 70 oost en 45 west brengt dus niets op.

Geplaatst:

Ik herinner me een reportage van een oude Duitser die in Zuid-Amerika ARD en ZDF kon ontvangen via Astra1 en dit met een schotel van 8m of zoiets maar ik veronderstel dat je niet zover wil gaan? :D

Geplaatst:

Een draaibare schotel van 4 meter doorsnee. Doen! shocked

Wat een slechtweerreserve heb je dan wel niet op de Astra's! eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Ik herinner me een reportage van een oude Duitser die in Zuid-Amerika ARD en ZDF kon ontvangen via Astra1 en dit met een schotel van 8m of zoiets maar ik veronderstel dat je niet zover wil gaan? :D

Toevallig dat je dit aankaart , dat was Klaus Schumacher en deze is op 3 juli j.l. overleden .

@ Picaan , als je je niet beperkt tot KU-band satellieten , kun je met een 4 mtr schotel ook C-band kanalen bekijken op 68.5 oost . (mits je vrij zicht hebt met die lage elevatie)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07
Een draaibare schotel van 4 meter doorsnee. Doen! shocked

@Eduard07: Voor zo'n formaat wok zal je V-Box best aangesloten worden aan 3 fasen 400V :D
@Trust: RIP Klaus, een echte sat-hobbyist
Geplaatst:
Origineel bericht van: picaan
Dus ook bijvoorbeeld met een schotel van 4 meter niet?

Met die schotel en een C-band LNB krijg je ook nog de Apstar op 76.5 oost door. Als je dan de schotel hoog of in het open veld hebt staan zou de Thaicom5 nog net te zien kunnen zijn.
Op 75 oost is met een normale lnb en een 1 meter schotel de ABS1 te ontvangen.

Naar het westen heb ik C-band ontvangst op 58W van de Intelsat 9.
Het verst heb ik het beacon signaal ontvangen van de AMAZONAS op 61W echter deze zend geen beelden naar Europa.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

ik heb via mijn rotor en een Triax 105 cm schotel een schotel ergens rond de 60 graden oost ontvangen..

zaten 2 Chinese zenders op die beeld gaven geloof ik.

die zaten toen in een draaibare zenderlijst die ik had gedownload.

Geplaatst:

Zal wel één van de CCTV's geweest zijn. Je dacht misschien dat je zo ver naar het oosten zat dat je een Chinese sat kon ontvangen maar de echte reden is dat die CCTV's al op 9 verschillende satellieten zitten die je hier kan ontvangen. De kans is groot dat je dezelfde CCTV gaat terugvinden op Hotbird of Astra1. Wil je echt Chinasat ontvangen dan moet je naar 92 oost en dat ligt voor ons een stuk onder de horizon, een Slovaakse amateur is er echter in geslaagd om Chinasat 9 te ontvangen met een wokje van 3m70 op amper 2° boven de horizon, kijk hier maar .

Geplaatst:

Kijk eens hier: http://www.satbeams.com/footprints

Op deze site vind je footprints frequenties en meer.

Je kunt op het kaartje met footprints inzoomen en door er op te klikken verschijnt een ballonnetje met relevante info.

Geplaatst:

Ik vraag dit alleen maar uit nieuwschierigheid, ik ga echt niet met een 4 meter schotel in mijn tuin zitten :D

Ik dacht iets van maximaal 160 neer tehangen, maar dat is dus ook onzin, heb ik aan 130cm genoeg. Dit alleen om op de nilesat een beetje sterk signaal te krijgen.

Geplaatst:

Toen ik nog in NL (Breda) woonde, had ik een Triax 110 cm. schotel en goede ontvangst van alle V-kanalen op Nilesat. Van de horizontale TP´s had ik weinig of geen ontvangst. Met de wijsheid van nu zou ik daarom nu een Inverto Black Ultra in de schotel geplaatst hebben. Dat houdt dus in dat 130 cm. zeker geen slechte keus is. Geef je ook de raad om zo´n Inverto LNB aan te schaffen. Kosten €15.-- of iets er boven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen