Ga naar inhoud


[DM800HD] Zenders niet te vinden, wat ik ook doe.


Gast fortec star

Aanbevolen berichten

Gast fortec star

Sorry om zo te beginnen maar ik word helemaal knettergek wat ik ondervind.

 

Even uitleggen. Ik heb een Quad LNB welke naar vier verschillende kamers gaan. Op alle vier de kamers heb ik goed signaal. In de woonkamer heb ik mijn DM800 staan. Vorige week, na een nieuwe scan kon ik geen zenders meer ontvangen. Ik ben terug gegaan naar de winkel en daar werkte hij gewoon goed. Terug naar huis weer niets. Toen maar even geprobeerd in een andere kamer. Werkte niet meteen maar na manual en sat postioning geprobeerd te hebben weer wel signaal. Ik gelukkig en terug naar de woonkamer. Weer NIETS! Zelfde gedaan met manual en simple settings.

 

Diseq had ik er al tussen uitgehaald maar hielp niet.

 

Conclusie:

1) Woonkamer: Verbinding met LNB werkt met een goedkope satelliet ontvanger zonder probleem.

2) Woonkamer: Verbinding met LNB met DM800HD werkt niet!

3) Slaapkamer: Verbinding met LNB met DM800HD werkt!

 

Ik heb ook de poorten van de quad LNB verwisseld om daar misschien iets mee te vinden etc.

 

Ik kan alleen maar bedenken dat de DM800HD een bepaalde gevoeligheid heeft die eenvoudige ontvangers niet hebben, want die werken wel!

 

Misschien kan de DM800HD een bepaalde error rate niet aan??

 

Ik heb spanning hoger gezet maar hielp niet.

Ik heb zender lijst via DM800HD binnen gehaald maar hielp niet.

 

Kan je begrijpen dat ik gek word?

 

Iemand nog een idee voordat ik de kabel eruit trek zo'n 30 meter en een nieuwe LNB erop zet?

 

Weet wel dit heeft allemaal gewerkt voor meer dan een jaar!

 

Groetjes,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

hang er eens n goedkope signaalzoeker tussen dan is gelijk bekend hoe de kabel en lnb zijn, zelf denk ik lnb , vanwege die stevige onweer laatst.hier 3 verschillende dm en ook 3 verschillende signaalsterkte.

ik heb dit 1 keer gehad en na de backup er op terug te zetten was het goed. jou dm doet het in de winkel , daarom raad ik die signaalzoeker aan .

 

groet schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt maar 1 Quad lnb en daar heb je een DiSEqC switch tussen

dat kan dus niet ,of heb je meer lnb's, je kunt alles het beste van af de lnb

naar de ontvanger aansluiten

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fortec star

Ik had een Diseq maar voor het testen heb ik die er tussen uit gehaald om het probleem te isoleren. Ik ga maar eens een andere LNB opzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fortec star
Origineel bericht van: schapi
Hallo
hang er eens n goedkope signaalzoeker tussen
groet schapi


Signaal is goed te bekijken met die andere ontvanger echter Quality level is rond de dertig procent. Ik denk dat de quality gelijk staat aan de error rate. Dus misschien kan de DM die lage hoge error rate niet aan en daarom wil hij niet locken.

Groetjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gewoon een te laag signaal. Een dreambox heeft vaak wat meer signaal nodig om beeld te verkrijgen dan met een andere ontvanger.

De oorzaak kun je zoeken in:

 

Slechte LNB

Niet meer goed uitgerichte schotel

Corredatie rondom coax kabel / F-konnektor

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast fortec star

Goed was even weg en heb de DM800 terug gegeven aan de winkel. Die heeft er nieuwe software opgezet en verschillende kanalen geinstalleerd. Werkt dus bij hem wel.

 

Ik weer hoopvol maar thuis werkt niet!. Het lijkt er dus op dat de LNB power niet aanslaat of zo. Ik weet niet meer, misschien zit er een bepaalde beveiliging op die voorkomt dat de LNB gevoed wordt? Ik kan het verder niet rijmen. Zou het msschien ook met aarding te maken kunnen hebben?

 

Mijn andere ontvangers werken dus wel! De DM800 werkt dus ook als ik de uitgang gebruikt van de een andere sat ontvanger.

 

Groetjes, het lijkt wel of ik gek wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Heb je je niet-werkende DM800 ook al eens op de wel-werkende plaats (slaapkamer) geprobeerd? Daarmee sluit je uit dat het de kabel in je woonkamer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
{SNIP!} Diseq had ik er al tussen uitgehaald maar hielp niet.

Conclusie:
1) Woonkamer: Verbinding met LNB werkt met een goedkope satelliet ontvanger zonder probleem.
2) Woonkamer: Verbinding met LNB met DM800HD werkt niet!
3) Slaapkamer: Verbinding met LNB met DM800HD werkt!



Dus ja, op slaapkamer werkt die DM800 wel. Het moet dus wel iets met coax zijn, daarom denk ik aan een lichte sluiting in de huiskamer coax die LNB power van de DM800 om zeep helpt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik las het ff anders, als in tweemaal een DM800. Maar helder inderdaad.

 

Als het zo overduidelijk is dat de DM800 wel op de slaapkamer werkt en niet in de woonkamer, dan kan het bijna niet anders dan dat er een f-connector niet lekker op de kabel zit oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fortec star
Origineel bericht van: theparasol
{SNIP!}
3) Slaapkamer: Verbinding met LNB met DM800HD werkt!



Ik moet deze conclusie bijstellen. Inderdaad werkte dit na een manual search. Echter toen ik hem weer terug plaatste naar de woonkamer werkte hij niet. Toen ik hem weer terug zette in de slaapkamer kreeg ik hem ook niet meer werkende.

Ik heb nog twee andere slaapkamers waar ik het zal uitproberen.

Bedankt ieder voor het meedenken.

ps ik woon niet in Nederland maar in het Midden-Oosten waar het nooit regent dus er kan geen water in de coax zitten. De coax is van Belden, een goede kwaliteit.

Overigens had ik dus voorheen gezien dat er geen spanning op de antenne uitgang staat. Daar zit natuurlijk het probleem maar waarom niet bij mij? We hebben het in de winkel getest 2x tenzij hij er nog iets heeft tussen staan die voor de LNB spanning zorgt en hij mij dit niet verteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het mogelijk is, hang er eens een satfinder tussen. Deze werkt op de spanning (als die aanwezig is) uit je box.

 

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...