Ga naar inhoud


Mag een presentatrice een interview in het Engels houden met een Duitser?


Amager95

Aanbevolen berichten

Zojuist tenenkrullend gekeken naar Nieuwsuur van NOS/NTR. Marielle Tweebeeke heeft een gesprek met een Duitser in het Engels smirk

Ik vind dit dus gewoon niet kunnen.

 

Onlangs zag ik ook al een verslaggever van het NOS Journaal ook al een gesprek voeren met een Duitser in het Engels.

 

Is binnenkort niemand dan meer het Duits machtig? Onze buurman dus, en die zorgt voor een goede economie en vele toeristen?

Of is het een tendens van uit de Randstad, die niet echt Duits georienteerd en weigeren om Duits te kunnen en willen te spreken?

 

Op de website van Nieuwsuur zag ik via twitter ook al verontwaardigde berichten voorbij komen. Kennelijk ben ik dus niet de enige die zich daar aan ergert.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Amager95
Is binnenkort niemand dan meer het Duits machtig?

Nee. Voornamelijk de Duitsers zelf niet meer (strakjes) om precies te zijn. Engels heet daar tegenwoordig
Neu-Deutsch, en des te meer van die woorden ze kunnen bezigen, des te hipper het klinkt. Denken ze.
Jammer. Want Duits is toch (vind ik) een van de mooiste Europese talen die er zijn.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De 'algemene' Duitser spreekt ook alleen maar Duits.

 

Ik heb er 8 jaar gewoond en de Duitser die vloeiend Engels spreekt moet nog geboren worden. smile

 

Dat is natuurlijk wat overdreven, maar een Duitser spreekt het liefst alleen maar Duits en daar moet de rest van de wereld zich dan gevoegelijk maar in schikken. wink

 

Waarom zou een Nederlander dan vloeiend Duits moeten spreken?

 

Engels is nu eenmaal de algemeen geaccepteerde internationale taal.

 

Wees blij dat er Duitsers zijn die Engels spreken. :D

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat in Duitsland ze aan het 'verengelsen' zijn. Dat merk ik met shows maar ook bijvoorbeeld aan een televisiegids, Tv Spielfilm en TV Movie. Daarnaast lees ik wel eens een Duitse regionale krant en merk dat er best wel veel overdreven Engelse woorden gebruikt worden. Deze kunnen met gemak vertaald worden in een Duits woord.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Zojuist tenenkrullend gekeken naar Nieuwsuur van NOS/NTR. Marielle Tweebeeke heeft een gesprek met een Duitser in het Engels smirk
Ik vind dit dus gewoon niet kunnen.

Onlangs zag ik ook al een verslaggever van het NOS Journaal ook al een gesprek voeren met een Duitser in het Engels.

Engels is nu eenmaal een geaccepteerde internationale taal die iedereen zou moeten kunnen spreken.
Als ik chat met mensen over de hele wereld, dan gaat dat altijd in het Engels, van Peru tot Rusland.
Waar ik mij meer aan stoor is het slechte Engels van de Duitse geintervieuwde meneer.

Of moet deze presentatrice voor deze meneer een taal gaan leren die bijna nergens wordt gesproken ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat het interview in het engels was. Zoals Michel aangaf, engels is de geaccepteerde internationale taal. Heb me vaker zitten kapot ergeren in Duitsland als ik netjes Engels sprak ( ben de de Duitse taal niet erg machtig ) en het antwoord in het Duits kreeg. Dus ze het ( in mijn ogen ) verdomden om engels te praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
En wat dacht je van de Fransen, die vertikken het helemaal om een andere taal te spreken. De vorige president sprak helemaal geen Engels, en dat voor een wereldleider. cry


Dat is puur niet willen spreken. Typische Fransozen. Trouwens iedereen gaat er van uit dat Engels de wereldtaal, maar er zijn in de wereld veel meer Frans of Spaans sprekende landen dan Engels sprekende landen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch

Trouwens iedereen gaat er van uit dat Engels de wereldtaal, maar er zijn in de wereld veel meer Frans of Spaans sprekende landen dan Engels sprekende landen.


Het gaat niet om het aantal landen dat Engels als eerste taal heeft. Engels is de wereldtaal omdat het door de meeste mensen gesproken wordt naast hun eigen taal, of als eerste taal.

Dus als mensen uit verschillende landen met elkaar gaan spreken, is de kans het grootst dat ze beiden Engels kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhhh, vooral jonge Duitsers spreken tegenwoordig aanzienlijk beter Engels dan de Nederlander, qua woordkennis, grammatica etc.

 

Daar is echt heel veel verbeterd; alleen is er vaak wel enig accent.

 

Neemt niet weg dat het idd tenenkommend is dat er bijna geen Nederlander meer te vinden is die nog correct Duits spreekt en schrijft; zo'n fraaie taal, en, zo belangrijk.

 

Ik heb me ook verwonderd en geergerd tijdens dat interview.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Zojuist tenenkrullend gekeken naar Nieuwsuur van NOS/NTR. Marielle Tweebeeke heeft een gesprek met een Duitser in het Engels smirk


Maar ja, ze keek zo lief <
> :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

In europa mogen we best wel een beetje frans en duits kunnen spreken,

Want in Frankrijk maken ze de broodjes en in Duitsland de worsten. laugh

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor honderd keer liever engels, alleen al omdat

Engelsen zo "polite" kunnen spreken waarbij ik Duits

een kou"w"e, harde en kille taal vind om te horen.

 

Dus, ik ben wel blij.

 

HG CC

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...