Ga naar inhoud


Mag een presentatrice een interview in het Engels houden met een Duitser?


Amager95

Aanbevolen berichten

@DeBeek, zou er vooraf geen regie zijn geweest???

Als ik weet dat ik een Fransoos spreek ga ik toch ook geen Engels praten!

Dat is met de bewuste Duitser net zo, het zal wel zo zijn geweest dat ze de taal niet machtig is.

Iets wat op die stoel eigenlijk een tekortkoming is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo, nu even een wat uitgebreidere reactie want gisterenavond laat ontbrak mij de inspiratie. Ik behoor zelf tot de (steeds kleiner wordende?) groep mensen die het een uitdaging vindt om mijn directe "taalburen" in hun eigen taal aan te spreken. Ik ben er trots op om mezelf verstaanbaar te kunnen maken en als daar af en toe een foutje in sloopt; het zij zo.

 

Verder zijn wij door ons kleine taalgebied wel verplicht om de taal van onze grotere broer/zus te spreken en dat gaf ons de naam van "makkelijk over de grens sprekende burgers" (net zoals de Denen bijvoorbeeld die ook wel moeten). Helaas is dat sinds een jaar of 20 in een rap tempo aan het afnemen. Als ik in Zuid-Amerika ben, ben ik blij wanneer ik in het Engels mijn bedoeling over kan brengen maar dicht bij huis vind ik alleen het Engels een enorme verschraling.

 

Het feit dat journalisten de veilige weg van het Engels kiezen, vind ik in dit geval een aanfluiting omdat je als goed journalist ook talig bent gevormd en je om die reden maar door de zure appel moet bijten.

 

Tenslotte vind ik de bijdragen van sommige moderatoren naar aanleiding van dit onderwerp op het randje. Ze hebben toch een voorbeeldfunctie hier en de wijze waarop sommigen hun ongezouten mening geven over bijvoorbeeld onze oosterburen getuigt nou niet bepaald van fatsoen.

 

Groetjes van John uit Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mogelijk wel, en misschien vanwege de europeesche aangelegenheid om het juist in het engels te doen zodat andere landen dit ook kunnen begrijpen..

Het was toch op een gecodeerde zender van Canal Digitaal!
Ik denk gewoon dat ze daar uit fatsoen en respect een ander voor hadden moeten vragen die de taal wel machtig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees je handtekening nog eens door DeBeek, jij kijkt via Canal Digitaal.

Citaat:
Sorry maar nu loop je echt zielig te zijn..

Trouwens ik val je niet persoonlijk aan, iets wat je bij mij wel doet, dat toont niet echt een respect voor een ander op dit forum.

Ik houd me op een opmerking na netjes aan de topic en mijn standpunt over het Engelse interview is wel duidelijk en heb er verder niets meer aan toe te voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: DeBeek
Sorry maar nu loop je echt zielig te zijn..


Dat soort taalgebruik bezig je maar bij moeders thuis, maar niet op dit forum.

Graag gezellig houden anders gaat er onverbiddelijk een slot op.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met 'moeders' bedoelde ik uiteraard niet je moeder, maar je vrouw of vriendin.

 

Dat is een uitdrukking (mogelijk typisch Brabants).

 

Ik neem aan dat je snapt dat je het gezellig moet houden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net de CV van de de dame gelezen op de RTL website. "...Na mijn studie Arbeid & Organisatie Sociologie aan de UVA (1997) in Amsterdam ben ik samen met mijn partner een Werving & Selectie bureau begonnen...."

 

Dus die heeft nog niet eens een journalistieke opleiding gevolgd ...

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proef ik hier toch in een redelijk algemeen, het 40-45 effect?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Amager95
Zojuist tenenkrullend gekeken naar Nieuwsuur van NOS/NTR. Marielle Tweebeeke heeft een gesprek met een Duitser in het Engels smirk
Ik vind dit dus gewoon niet kunnen.

Mij maakt het niet veel uit wat men onderling spreekt, als de taal anders is dan ABN, dan wordt er wel ondertiteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...