Ga naar inhoud

Minimaal formaat schotel voor Sirius?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi, m'n ouders willen ook aan de schotel en zitten een beetje met plek en vooral "zicht" op schotels bij hun.<P>Wat is de minimale maat die je nodig hebt om redelijk Sirius te kunnen ontvangen? Uit het footprint plaatje op <A HREF="http://www.nsab.se/satellites/sirius3cov.html" TARGET=_blank>http://www.nsab.se/satellites/sirius3cov.html</A> kan ik niet echt goed opmaken hoeveel ontvangst je hier (Amsterdam) zou moeten hebben, is een 78cm voldoende? Of moet je toch naar 88cm ... Zou 64cm zelfs werken?<P>Van mezelf weet ik dat ik m'n draaibare set eerst niet echt netjes op Sirius had staan en alleen de Europe beam kon pakken en na finetunen ook de Nordic beam.<P>Wie geeft me een uitsluitsel hierover? Dat het met een 88cm meteen goed komt snap ik zelf ook, da's het antwoord wat ik van veel mensen krijg namelijk smile.gif" border="0

Geplaatst:

Willen ze een vaste opstelling? Lijkt me zonde als ze de Astra/Hotbird niet te zien krijgen.

Geplaatst:

Ik zit hier draaibaar met spijtig genoeg een 60CM schotel. Deze is genoeg om de sirius te ontvangen. Tv1000 en andere komen goed door.<BR>Voorwaarde is wel dat het weer redelijk is.<BR>Een beetje motregen kan geen kwaad maar veel meer moet het toch niet zijn.<BR>Moraal van het verhaal.<BR>Het kan met een 60CM maar iets groter is wel aangeraden. wink.gif" border="0

Quo signo nata es?
Geplaatst:

De Bisat puur voor Astra/Hotbird en een losse voor Sirius dus.

Geplaatst:

Hm, ik ga wel voor ergens rond de 70cm van voor Sirius. Voor m'n ouders zijn vooral Russische en klassieke muziek zenders intressant, dus vaste opstelling voor Astra, Hotbird en Sirius lijkt me dan meer dan genoeg, lekker snel zappen tussen satellieten enzo.<P>Eeen Visiosat Bisat kan ik mooi "verstoppen" aan een schoorsteen, zit alleen even met waar ik die 70cm laat, nogal zeikerige buren daar enzo.

Geplaatst:

Gaat het om een Visiosat Bisat voor 3 sats? Dan kan het wel even anders liggen wat betreft de benodigde grootte he!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.